Ändrat avtal efter kapning av konto?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013

Ändrat avtal efter kapning av konto?

Har en fråga angående vad som är rimligt i en situation med abonnemang/kapning.

Jag har haft ett spotify-konto med Unlimited sedan 2011 (kostar 49/kr månad och kan endast användas på dator, ej mobil).

I april/maj i år upptäckte jag att det var någon annan person som använde mitt konto, fick se att det uppgraderats till premium (99kr/månad).
Personen ändrade lösenord men gjorde misstaget att inte ändra min mailadress så jag tog tillbaks mitt konto, dock utan att ta bort personens mobil mm.

Jag kontaktade då supporten och berättade om den uppkomna situationen. De meddelade att det var korrekt, att någon tagit över mitt konto. De avslutade kontot och startade det igen.

Konsekvensen blev nu att jag fick börja betala (efter en gratismånad som kompensation) "premium" och att jag inte fick tillbaks mitt ”unlimited” som jag hade varit tydlig med att jag ville ha tillbaks.

Efter en relativt lång mailkonversation med supporten har inte mitt ärende lösts.

Hur ser rättigheterna ut? Beror det bara på deras goodwill om jag får tillbaks min abonnemangsform jag valt?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Saltsjöbaden
Registrerad
Jun 2014
Skrivet av bowseerz:

Hur ser rättigheterna ut? Beror det bara på deras goodwill om jag får tillbaks min abonnemangsform jag valt?

Ja, eftersom Unlimited inte längre finns.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013

ok, tack.

Väntar och ser hur det går. Det håller ju på att röras om i musikstreaminggrytan.