Permalänk

Ersättare till Logitech MX518

Hallå! Min MX518, min trogna krigare under snart sex år, har valt att börja dö. Den dör i cirka fem sekunder, sedan hittar datorn musen igen och så återställs DPI settings m.m vilket är irriterande när man spelar. Så jag har valt att köpa en ny. Vad jag letar efter är en mus som är bra för CS:GO, den ska inte ha någon musacceleration förinstallerat och en bra sensor. Vill också att programvaran ska vara relativt simpel, och som min MX518, bara några knapptryck från att kunna ställa in den på 400 dpi. Den skall även passa min hand, så inga små möss. Vad jag vill ha är rekommendationer, helst av folk som själv har prövat musen i fråga. Tack på förhand.

Bilder på min hand i förhållande till MX518: http://imgur.com/a/ZNNCd

Permalänk

@TheGoatGary:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=94897 om du kan få tag på ?

Logitech G400/G400s ska väl vara en uppföljare till MX518.
Logitech G300s finns på Clas i sjön, kläm & känn på den ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Du har det typiska Logitech MX518 problemet med att det blir löskontakt där var kabeln är kopplad till kretskortet. Mina MX510, MX518 har också haft samma problem men det går enkelt att fixa det om man öppnar musen och gör så att kabeln är monterad lite annorlunda innuti så att det inte är kopplingspunkten som tar stryk utan slitaget blir fokuserat på ett annat ställe på kabeln. Hade en MX518 som datorn tappade väldigt lätt kontakt nästan vid varje svep men nu tappar den aldrig kontakten till datorn när jag gjort detdär med kabeln.

Själv är jag också på jakt efter ersättare till min första generations MX518 (jepp den bara håller och håller) när dagen kommer då switcharna har slitits ut t.ex. men har inte lyckats hitta en ersättare ännu som jag gillar lika mycket. Har testat bl.a:

- Intellimouse Explorer 3.0
- Razer DeathAdder (första generationen)
- Roccat Savu
- Steelseries Kinzu V2 Pro
- Steelseries Kana v2
- Zowie FK
- Zowie EC2-A
- Corsair M65

Börjar tröttna på att testa möss, vill bara ha en som passar mig. Formen, vikten, sensorn, sidoknapparnas layout/kvalité osv allt spelar stor roll för mig. Kanske det inte finns någon mera lämplig mus för mig börjar jag snart tro. G400s är ju EOL nu också så.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk

Tack för svaren! Jag har prövat det RPGWiZaRD, med sladden och det verkar funka för nu. Tack för förslagen Grönahunden, men är inte intresserad av G400, som enligt många bara är en värre version av MX518. G300 intresserar mig inte heller (känt på den). Enligt många ska Steelseries Rival vara ett okej val och det verkar vara vad de mesta proffsen kör med, det enda som oroar mig är att det verkar vara någon mjuk gummi på sidorna som lätt slits ut. Jag ska kolla vidare.