Nvidia rycker in för att laga trasiga Batman: Arkham Knight

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

"inte måste"? Så klart de måste. Hela detta har varit en massiv PR katastrof även för nVidia. Deras GameWreck sitter klistrat på skiten. Samt har nVida själva hypat upp detta spelet som fan.
Det vore enormt korkat från PR perspektiv om nVidia inte gjorde något..

Men nu är det väl ändå inte bara Gameworks som strular eller? Sen ligger ju ansvaret hos spelstudion som portat spelet och inte Nvidia men för deras eget bästa får de ju hjälpa till att laga detta just för det du nämnde att de hypat upp detta spel och bundlat det med hela sin 900-serie ett tag nu vilket kan få kunder att tro att något är fel på deras kort när de testar spelet de fick med vid köpet vilket absolut inte är bra..

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oliver91:

Men nu är det väl ändå inte bara Gameworks som strular eller? Sen ligger ju ansvaret hos spelstudion som portat spelet och inte Nvidia men för deras eget bästa får de ju hjälpa till att laga detta just för det du nämnde att de hypat upp detta spel och bundlat det med hela sin 900-serie ett tag nu vilket kan få kunder att tro att något är fel på deras kort när de testar spelet de fick med vid köpet vilket absolut inte är bra..

Ansvaret ligger främst hos WB Games och Rocksteady som av oförklarlig anledning valt att använda en extern studio och likväl lanserat spelet i det skick det tyvärr är i. De borde ha haft koll på hur arbetet gått och tidigt insett att det inte fungerat. Nu sket man i detta och lanserade ändå. Sedan kan man ju undra varför man väljer en studio som verkar vara helt oerfaren för jobbet. Något luktar verkligen inte gott här. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ansvaret ligger främst hos WB Games och Rocksteady som av oförklarlig anledning valt att använda en extern studio och likväl lanserat spelet i det skick det tyvärr är i. De borde ha haft koll på hur arbetet gått och tidigt insett att det inte fungerat. Nu sket man i detta och lanserade ändå. Sedan kan man ju undra varför man väljer en studio som verkar vara helt oerfaren för jobbet. Något luktar verkligen inte gott här. :/

Antagligen så gör de väl som alla andra företag, anlitar dem som lägger de lägsta anbudet för att spara pengar vilket i 99% av fallen resulterar i sämre resultat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Men nu är det väl ändå inte bara Gameworks som strular eller? Sen ligger ju ansvaret hos spelstudion som portat spelet och inte Nvidia men för deras eget bästa får de ju hjälpa till att laga detta just för det du nämnde att de hypat upp detta spel och bundlat det med hela sin 900-serie ett tag nu vilket kan få kunder att tro att något är fel på deras kort när de testar spelet de fick med vid köpet vilket absolut inte är bra..

Oavsett om GameWreck funkar perfekt... Klistrar man sitt namn på en bajstolle. Så kommer alla att alltid associera det namnet med en bajstolle. Samma som jag nu associerar ditt namn med The Hoff
Och majoriteten av spel med Gameworks kan lätt beskrivas som bajstollar.. iallfall vid release...
Enda undantag jag kan komma på är The Witcher 3. Som var väl portat.. men ironiskt nog flyter spelet bäst.. när man stänger av Hairworks.. en av effekterna från GameWreck..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Bara jag? Alltså, återbetalning, laga spelet, också rycker NVIDIA in.

Klår detta AC Unity, enligt mig klår detta AC Unity i katastrof.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ansvaret ligger främst hos WB Games och Rocksteady som av oförklarlig anledning valt att använda en extern studio och likväl lanserat spelet i det skick det tyvärr är i. De borde ha haft koll på hur arbetet gått och tidigt insett att det inte fungerat. Nu sket man i detta och lanserade ändå. Sedan kan man ju undra varför man väljer en studio som verkar vara helt oerfaren för jobbet. Något luktar verkligen inte gott här. :/

Är ju otroligt att de använder samma bolag som gjorde ett dåligt jobb sist och nu ännu en gång.
Dags att klippa banden till det bolaget och anlita något vettigare bolag.

Är ju bra att Nvidia försöker hjälpa till. Tror knappast att det är deras del i spelet som skapat problemet.

Är helt enkelt en dåligt gjord portering från konsoler som jag själv tycker bara skapar mer problem i spelutvecklingen vilket är en helt annan diskussion.
Som flera säger måste man ju fråga sig hur gick detta igenom QA kontrollen är ju bara att förundra.

Får hoppas att det löser sig för spelets story osv är väldigt bra och vill spela igenom spelet och kunna njuta av spelet i sin helhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Gratis PR för nvidia......

Sen när blev utvecklare och testare gratis?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Sen när blev utvecklare och testare gratis?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är deras jobb att optimera drivrutiner för AAA titlar.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 |► Raspberry Pi 3B | Osmc |► OnePlus 6 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DDemis:

Extremt dålig konsolport, låst till 30fps med så pass allvarliga problem att det blir säljstoppat.

"The Way It's Meant to Be Played"

Vet inte om det är en bugg men jag har över 30 FPS i spelet.

Skrivet av Flopper:

windows 10 och dx12 kan inte komma snabbt nog

DX12 kommer inte att fixa ojämna renderingstider som Arkham Knight lider av. DX12s största "sellpoint" är minskad CPU overhead.

Skrivet av Yoshman:

Ja, exakt så verkar det ha gått till...

SweC
"Problemen ringas in till att en extern studio, och inte Rocksteady, skött portningen av Batman: Arkham Knight till PC/Windows. Istället har det arbetet gjorts av en mindre grupp om tolv individer på Iron Galaxy Studios, som framförallt utvecklat spel för förra generationens spelkonsoler och Apples mobila operativsystem IOS. Samma studio hjälpte även till vid utvecklingen av Batman: Arkham Origins, som också drogs med prestandaproblem på PC vid lansering."

Råder inga tvivel om att det är Gameworks som är problemet och inte den studio som gjort jobbet. Att andra lyckas använda Gameworks utan motsvarande problem beror på att de binärpatchat skiten (då man normalt inte har källkod till Gameworks), det är ju inte så svårt då det bara handlar om ettor och nollor!

Så du menar att Gameworks inte har lett till problem tidigare?

Skrivet av xfade:

Det är deras jobb att optimera drivrutiner för AAA titlar.

Det är även deras jobb att få det rätt första gången.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oliver91:

Antagligen så gör de väl som alla andra företag, anlitar dem som lägger de lägsta anbudet för att spara pengar vilket i 99% av fallen resulterar i sämre resultat

Hehe sant.
Att det på något vis handlar om besparingar av utgifter/maximerande av vinst är nog allt annat än orimligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Wordian:

Är ju otroligt att de använder samma bolag som gjorde ett dåligt jobb sist och nu ännu en gång.
Dags att klippa banden till det bolaget och anlita något vettigare bolag.

Är ju bra att Nvidia försöker hjälpa till. Tror knappast att det är deras del i spelet som skapat problemet.

Är helt enkelt en dåligt gjord portering från konsoler som jag själv tycker bara skapar mer problem i spelutvecklingen vilket är en helt annan diskussion.
Som flera säger måste man ju fråga sig hur gick detta igenom QA kontrollen är ju bara att förundra.

Får hoppas att det löser sig för spelets story osv är väldigt bra och vill spela igenom spelet och kunna njuta av spelet i sin helhet.

Det verkar som en av felkällorna faktiskt är just Nvidias Gameworksfunktioner. Men det är samtidigt inte det enda problemet utan ett av flera förmodligen.

Mycket har brustit här. Gamasutras Post Mortem-artikel om detta spel kan bli intressant att läsa framöver, om de fortfarande gör sådanna. Det finns nog mycket intressanta detaljer som kan avslöjas angående detta.

Jag bör väl tillägga att spelet faktiskt fungerar relativt bra för mig. Minnesläckor har jag inte märkt av något (vilket troligen beror på att jag inte spelat några längre stunder) och då kör jag dessutom med så maxade inställningar som spelet tillåter:

Spelet är allt annat än snyggt men det rullar på rätt bra iallafall. Dock tycker jag spelet känns sjukt trist att spela (ungefär som med Assassins Creed och hur trött man börjar bli på mer eller mindre samma gameplay i spel efter spel) så har lagt det åt sidan tills intresset återuppstår eller spelet helt enkelt blir bättre.

Permalänk
Medlem

Har spelat hela dagen med GTX980, X99-Deluxe, i7-5820k alla på standard clock med 1440p skärm utan g-sync på 60 Hz. Funkar perfekt för mig, funderade ett tag om det bara är jag som har spelat starcraft BW och sc2 dom senaste åren så kanske inte uppfattar alla problem.
Har spelat drygt 12 h och har endast se att ibland (2 gånger) så har det varit saknade texturer och man vänder sig extremt snabbt med mobile batmobil och sen gasar iväg någon stans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Ja, exakt så verkar det ha gått till...

SweC
"Problemen ringas in till att en extern studio, och inte Rocksteady, skött portningen av Batman: Arkham Knight till PC/Windows. Istället har det arbetet gjorts av en mindre grupp om tolv individer på Iron Galaxy Studios, som framförallt utvecklat spel för förra generationens spelkonsoler och Apples mobila operativsystem IOS. Samma studio hjälpte även till vid utvecklingen av Batman: Arkham Origins, som också drogs med prestandaproblem på PC vid lansering."

Råder inga tvivel om att det är Gameworks som är problemet och inte den studio som gjort jobbet. Att andra lyckas använda Gameworks utan motsvarande problem beror på att de binärpatchat skiten (då man normalt inte har källkod till Gameworks), det är ju inte så svårt då det bara handlar om ettor och nollor!

Väldigt svårt att avgöra ifall du är sarkastisk.

Permalänk
Medlem

Vänta nu... Ska Nvidia fixa spelet, eller syftar de bara på sina drivrutiner för spelet?

För att de ska fixa drivrutiner för spelet är väl ingen nyhet, det gissar jag på att de gjort sedan länge. AMD har väl också tittat på det...

Men om Nvidia faktiskt ska fixa spelet och inget annat, då bör det fungera bättre på både AMD och Nvidia kort, eller?

Permalänk
Skrivet av Paddanx:

Vänta nu... Ska Nvidia fixa spelet, eller syftar de bara på sina drivrutiner för spelet?

För att de ska fixa drivrutiner för spelet är väl ingen nyhet, det gissar jag på att de gjort sedan länge. AMD har väl också tittat på det...

Men om Nvidia faktiskt ska fixa spelet och inget annat, då bör det fungera bättre på både AMD och Nvidia kort, eller?

Verkar ju som att de faktiskt jobbar tillsammans med utvecklarna för att fixa spelet, även om det kan vara lite svårtolkat.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av xfade:

De har inte avsatt något, de erbjuder bara i sitt uttalande.

Optimera drivrutiner för AAA titlar är dessutom något både AMD och nvidia gör hela tiden.

Handlar ju knappast om att optimera drivrutiner här... De avsätter folk för att hjälpa utvecklarna att fixa spelet, inte bara fixa en ny drivrutin.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

30fps

Edit:
Skulle vilja veta hur de skriver nu.
NFS Dragon Age. t.ex får lite buggar då ock då om man kör mer än 30fps. Hur de lyckas timen till fps är lite svårt att se. (jag är ingen programerare) Men jag minns tiden då mb clock gick fortare för vissa och då hade de en fördel. (då jag stötte på mitt första exempel hade jag ett geforce 2 64mb och tror den datorn var bygt några år innan, han hade tisfördelar i civ.)

OT

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Ja, exakt så verkar det ha gått till...

SweC
"Problemen ringas in till att en extern studio, och inte Rocksteady, skött portningen av Batman: Arkham Knight till PC/Windows. Istället har det arbetet gjorts av en mindre grupp om tolv individer på Iron Galaxy Studios, som framförallt utvecklat spel för förra generationens spelkonsoler och Apples mobila operativsystem IOS. Samma studio hjälpte även till vid utvecklingen av Batman: Arkham Origins, som också drogs med prestandaproblem på PC vid lansering."

Råder inga tvivel om att det är Gameworks som är problemet och inte den studio som gjort jobbet. Att andra lyckas använda Gameworks utan motsvarande problem beror på att de binärpatchat skiten (då man normalt inte har källkod till Gameworks), det är ju inte så svårt då det bara handlar om ettor och nollor!

Håller med, men ändå inte helt. Sponsrar man en tittel kanske man borde kolla på den innan den går LIVE. Kan tänka mig NV aktie ägarna är lite griniga. Det hade jag vart, även om jag vet jag inte klara av att göra jobbet.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Ännu en gång är det grafikkortsdrivrutinerna som får täcka upp när kompetenta programmerare saknas. det finns ett skäl till att Nvidias och AMD's drivrutiner är flera hundra megabyte "problemlösningar" utöver själva grafikdrivrutinen...

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Snusfri

Måste ju kännas riktigt bra för Nvidia när WB låter de inkompetenta klåparna i Iron Galaxy Studios förstöra ett spel så mycket att de måste stoppa försäljningen för att det är så jävla trasigt.

Känns inte som att Iron Galaxy Studios kommer att få så mycket jobb i framtiden efter detta.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

windows 10 och dx12 kan inte komma snabbt nog

Jo, med tanke på att det flyttar ansvaret för optimering och resurshantering från drivrutinsutvecklarna till spelutvecklarna kommer ju det verkligen hjälpa med såna här problem.

Skrivet av ksw:

Ännu en gång är det grafikkortsdrivrutinerna som får täcka upp när kompetenta programmerare saknas. det finns ett skäl till att Nvidias och AMD's drivrutiner är flera hundra megabyte "problemlösningar" utöver själva grafikdrivrutinen...

Jo, och det kommer bli rätt intressant med DX12, där allt utom den grundläggande exekveringsmiljön lämpas över på spelutvecklarna.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Shakaman:

Har spelat hela dagen med GTX980, X99-Deluxe, i7-5820k alla på standard clock med 1440p skärm utan g-sync på 60 Hz. Funkar perfekt för mig, funderade ett tag om det bara är jag som har spelat starcraft BW och sc2 dom senaste åren så kanske inte uppfattar alla problem.
Har spelat drygt 12 h och har endast se att ibland (2 gånger) så har det varit saknade texturer och man vänder sig extremt snabbt med mobile batmobil och sen gasar iväg någon stans.

Med tanke på hela det här debaklet och de hundratals människor som uttala sitt missnöje med dålig prestanda, vad exakt syftar ett inlägg som ditt till att åstadkomma?

Du sitter på extrem high-end hårdvara. Du tror inte att det, kanske, bara kanske, kan ha med det att göra?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

@cardeci: about damn time!

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Enda undantag jag kan komma på är The Witcher 3. Som var väl portat.. men ironiskt nog flyter spelet bäst.. när man stänger av Hairworks.. en av effekterna från GameWreck..

Skräll att spelet flyter bättre när du slår av en sak som renderar varje jävla hårstrå på skärmen individuellt i x8 AA?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

@Dinoman: Problemet med detta är att i speccen så står det ju faktiskt 3GB GPU minne (orginal va 2GB), finns inte så många GPUs som har över 3GB. Detta leder ju såklart till ett mindre antal kort som kan prövas och behöver valideras. Sen om det bara är folk som har low end hårdvara som har problem så kan man ju fråga sig varför den bundlades med alla grafikkort i 900 serien. (Glömde också säga att jag spelar på W7) Sen

Så alla klagomål måste först kolla på om den ens uppfyller minimum och om dom lägre korten inte gör det så får väl NVIDIA bundla ett annat spel för att kompensera. Om det nu är problem även med minimum hårdvaran så ska det såklart kollas på, men lite fundersam på om det först bara är folk som uppfyller kraven som klagar. Sen om spelare förväntar sig 100+ fps i nya spel är också lite oroande om alla vill att spelen ska se bättre ut varje år så antingen så får man sluta utveckla, öka kraven eller acceptera lägre framrate. Men har inte spelat så mycket high end games förutom witcher och bioschok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Helt hysteriskt att Rocksteady gör sista spelet i sin trilogi

Tetralogi snarare, Arkham Knight är väl ändå fjärde spelet i serien?

Permalänk
Medlem

Nvidia skulle behöva fixa dom senaste derp drivers först.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Medlem

Vet inte hur logiskt det är att anklaga Gameworks som boven i dramat, är bara ett verktyg för att bygga ett spel. Låter lite som att anklaga Bosch för någon byggt ett dåligt hus med Bosch spikpistol.

Givetvis är spikpistolen dålig så blir det ett sämre resultat men det är upp till snickaren att se till att alla spikar sitter där de skall.

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Shakaman:

@Dinoman: Problemet med detta är att i speccen så står det ju faktiskt 3GB GPU minne (orginal va 2GB), finns inte så många GPUs som har över 3GB. Detta leder ju såklart till ett mindre antal kort som kan prövas och behöver valideras. Sen om det bara är folk som har low end hårdvara som har problem så kan man ju fråga sig varför den bundlades med alla grafikkort i 900 serien. (Glömde också säga att jag spelar på W7) Sen

Så alla klagomål måste först kolla på om den ens uppfyller minimum och om dom lägre korten inte gör det så får väl NVIDIA bundla ett annat spel för att kompensera. Om det nu är problem även med minimum hårdvaran så ska det såklart kollas på, men lite fundersam på om det först bara är folk som uppfyller kraven som klagar. Sen om spelare förväntar sig 100+ fps i nya spel är också lite oroande om alla vill att spelen ska se bättre ut varje år så antingen så får man sluta utveckla, öka kraven eller acceptera lägre framrate. Men har inte spelat så mycket high end games förutom witcher och bioschok.

Oj ursäkta.

Självklart är detta gigantiska "cluster fuck" till PC-port baserat på handhavandefel och användare som sitter med för dålig hårdvara. T.ex. GTX 970, jag menar vem kan förvänta sig en smidig spelupplevelse på det kortet?

Måste vara därför WB Games och Rocksteady bestämde sig för att dra tillbaka försäljningen av spelet. /s

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndraBullar:

Tetralogi snarare, Arkham Knight är väl ändå fjärde spelet i serien?

Det är vida känt för de som följt spelserien (visst kan man kalla det för "följt"? ) genom åren att Arkham Origins inte erkänns av Rocksteady som en del av deras trilogi bestående av Arkham Asylum, Arkham City och nu Arkham Knight. Origins gjordes av WB:s egen studio om jag inte missminner mig, och håller inte samma klass som de övriga spelen, det följer inte heller samma story.

Det är lite som med Star Wars, om någon nämner "trilogin" så vet alla insatta vilka tre man menar
Verkar som att några diskuterat det här med speltrilogin mer i detalj här.

Permalänk
Avstängd

Gameworks? Snarare Gamefail.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...