Köpt spel för nedladdning på CDON men hänvisas till Steam för nerladdning... förstår inte.

Permalänk
Medlem

Köpt spel för nedladdning på CDON men hänvisas till Steam för nerladdning... förstår inte.

Hej!

Köpte precis ett spel för nerladdning via CDON.com. Jag fick en produktnyckel men dom hänvisar till steam för att få filerna (efter beställning).

Efter att ha skapat ett konto på steam hittar jag liksom ingenstans jag kan ladda ner eller skriva in en produktnyckel, det verkar gå att köpa samma spel men det det känns väl lite onödigt att göra om.

Förstår efter lite googlande att Steam är en stor/seriös tjänst så jag antar att felet ligger hos mig.

Hur gör man?

Visa signatur

E8400 Core2Duo 3,6GHz, Asus P5Q Turbo, 2x500Gb Seagate Barracuda 7200.12 in RAID0, Corsair 2 x XMS2 CM2x2048-6400C5C 800MHz i.e. 4Gb, XFX Radeon 4870 512Mb, Cooler Master Sileo 500, Xigmatek Achilles s1284, Scythe Kama Bay fan, Dell 2209 WA, Adda 40x40x10mm NB fan, Corsair HX520, Windows 7 Home Premium 64.

Permalänk
Hedersmedlem

Man kan välja att aktivera en produktnyckel i någon av menyerna.

Permalänk
Medlem

Google "how to add a game on steam" visar:

Please follow these instructions to activate a new retail purchase on Steam:
1. Launch the Steam client software and log into your Steam account.
2. Click the Games Menu.
3. Choose Activate a Product on Steam...
4. Follow the onscreen instructions to complete the process.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Avstängd

Hur man lyckas undgå vad steam är 2015 är imponerande ^^

Steam är ett slags bibliotek för spel. Du skapar ett personligt konto där du lägger in vissa spela (finns andra liknande tjänster beroende på företag, EA har Origin)

Sen kommer du åt spelen på andra datorer i framtiden, bara logga in och ladda ner. Supereffektivt!

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Sista spelet jag rundade var Duke Nukem 3D!

Tack för alla tips! Man var tvungen att installera Steams egen mjukvara på datorn. Jag försökte via websidan.

Visa signatur

E8400 Core2Duo 3,6GHz, Asus P5Q Turbo, 2x500Gb Seagate Barracuda 7200.12 in RAID0, Corsair 2 x XMS2 CM2x2048-6400C5C 800MHz i.e. 4Gb, XFX Radeon 4870 512Mb, Cooler Master Sileo 500, Xigmatek Achilles s1284, Scythe Kama Bay fan, Dell 2209 WA, Adda 40x40x10mm NB fan, Corsair HX520, Windows 7 Home Premium 64.

Permalänk
Inaktiv

CDON har instruktioner på samma sida som produktnyckeln listas.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Hur man lyckas undgå vad steam är 2015 är imponerande ^^

Steam är ett slags bibliotek för spel. Du skapar ett personligt konto där du lägger in vissa spela (finns andra liknande tjänster beroende på företag, EA har Origin)

Sen kommer du åt spelen på andra datorer i framtiden, bara logga in och ladda ner. Supereffektivt!

Tänkte lite samma sak, men spelar man inte mycket så är det inte så lätt
Jag har haft mitt Steamkonto sedan 2003 så jag visste ju visserligen vad det var men jag använder det inte särskilt mycket, eller snarare jag använde det inte alls tills för några år sedan eftersom jag bara hade dåliga erfarenheter av det och fick när jag väl blev tvungen att använda det för att spela Skyrim leta runt i menyer och så för att hitta vart man la in produktkoder

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Skulle tro att 90% av alla gamers har 90% av sina spel på Steam... typ...
Var också anti-Steam för många år sedan, men det är så praktiskt!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Hittade faktiskt ingen info hur det funkade med steam på CDON's hemsida, men jag förstår på diskussionerna här att det är lite av allmänbildning att ha koll på detta

Kan ytterligare bjuda på att det visade sig att jag bara köpt ett extensionpack och fick slänga ut ytterliggare några hundra så att barnen kunde köra lastbil.

Visa signatur

E8400 Core2Duo 3,6GHz, Asus P5Q Turbo, 2x500Gb Seagate Barracuda 7200.12 in RAID0, Corsair 2 x XMS2 CM2x2048-6400C5C 800MHz i.e. 4Gb, XFX Radeon 4870 512Mb, Cooler Master Sileo 500, Xigmatek Achilles s1284, Scythe Kama Bay fan, Dell 2209 WA, Adda 40x40x10mm NB fan, Corsair HX520, Windows 7 Home Premium 64.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanA:

Hittade faktiskt ingen info hur det funkade med steam på CDON's hemsida, men jag förstår på diskussionerna här att det är lite av allmänbildning att ha koll på detta

Kan ytterligare bjuda på att det visade sig att jag bara köpt ett extensionpack och fick slänga ut ytterliggare några hundra så att barnen kunde köra lastbil.

Euro Truck simulator?

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JohanA:

Hittade faktiskt ingen info hur det funkade med steam på CDON's hemsida, men jag förstår på diskussionerna här att det är lite av allmänbildning att ha koll på detta

Kan ytterligare bjuda på att det visade sig att jag bara köpt ett extensionpack och fick slänga ut ytterliggare några hundra så att barnen kunde köra lastbil.

Nej steam och CDON har inget samarbete så. Men många spel som köps i form av download går igenom steamklienten

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Euro Truck simulator?

Japp, Den funkar i allafall. Ser extension pack "skandinavien" i Steam men det finns bara Europa från Danmark och neråt med i spelet. Men det kanske ger sig.

7-åringen gillar spelet skarpt det och tycker det är kul att köra fällkniven på diverse ställen får se om han lyckas deshiffrera vad det går ut på.

Visa signatur

E8400 Core2Duo 3,6GHz, Asus P5Q Turbo, 2x500Gb Seagate Barracuda 7200.12 in RAID0, Corsair 2 x XMS2 CM2x2048-6400C5C 800MHz i.e. 4Gb, XFX Radeon 4870 512Mb, Cooler Master Sileo 500, Xigmatek Achilles s1284, Scythe Kama Bay fan, Dell 2209 WA, Adda 40x40x10mm NB fan, Corsair HX520, Windows 7 Home Premium 64.