Steam - CS:GO Problem, VAC Error. HJÄLP!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Nov 2012

Steam - CS:GO Problem, VAC Error. HJÄLP!

Tja, jo det är så att jag nyligen skaffat mig en gaming laptop och börjat lira pc spel, kommer från konsol...
Kan väl säga att jag är väldigt besviken, Riktigt kassa release och äckligt dåliga speltjänster/servrar får mig att hata det, desvärre.

Vände mig till steam då all pc gaming kretsar kring steam känns det som. Köpte mig CS:GO från steams egna butik, och var taggad. Gick bra i en till två dagar, och jag börjar bli bra. MEN så börjar allt krångel "Your computer is blocking VAC" bla bla bla.... Har alltså blivit kickad mid-game kanske 10-20 gånger på vanliga matcher... och jag har nyss börjat lira competitve/ranked och där är det viktigt att inte få detta... Funkade kanon i en dag med någon temporär fix, flusconfig och alla cmd skit samt verify game cache... men det senaste två dagarna har jag alltså blivit kickad 4 gånger från competitive matcher, min rank påverkas och jag förlorar matcherna samt blir avstängd...nu lirade jag och en kompis cometitive och allt gick som smör...från ingenstans fick jag denna error...IGEN...blev kickad och kunde ej re-joina, jag startade om datorn och verify game cache men tills dess var det försent - "Bannad" i 24h...nästa ban blir 7 dagar sen förblir det så....detta suger verkligen och jag har prövat det mesta, inklusive skickat in en ticket till steam support men inte fått ett svar på snart en vecka
Är så bedrövligt besviken på steam, och att jag slösat pengar på sk*t som detta, alla sa ju att det var "pc master race" men jag har då bara haft en massa krångel med spel jag har betalat full pris för...usch

Är det någon som vet en bra fix? Vill verkligen inte bli bannad 7 dagar, kommer kunna lira kanske en match i veckan då om ens det och det suger.
Var ska jag vända mig?
All hjälp och feedback uppskattas!
Tack

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/root
Registrerad
Dec 2008

Hej!

Det vanligaste brukar vara att något säkerhetsprogramm förhindrar vac från att läsa vissa filer, lättast är att du testar att spela på en vacsäkrad communityserver med säkerhetsprogrammet avstängt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östra Götaland
Registrerad
Aug 2013

Vad kör du för antivirus? Hade samma problem när jag körade med kaspersky..
Bytte till eset och mitt problem var löst..

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 24"