Hade min Xperia Z3 i vatten. Nu är den död. Vad göra?

Permalänk
Medlem

Lämna in telefonen på garanti. Det ser ut som att vattnet har kommit in vid kameran och då ska det gå på garanti om det inte läckt in via luckorna.

Visa signatur

Chassi:Define R6 Moderkort:ASUS B450 STRIX Processor:Ryzen 3600Ram: 16GB vengeance 3600MhzHårddiskar: 256 GB SSD 850 PROGrafikkort GTX 1070ti

Skärm: XL2411Z
Zowie EC2-A
HyperX Cloud II

Permalänk

Har använd min z2 i pool utan några problem flera gånger, den lever vidare Såg sist att "gummit" runt power knappen har försvunnit så håller den borta från blöta ställen nu

Permalänk
Medlem

Jag tycker absolut inte att du ska försöka fixa den. Du har använt den enligt konstens alla regler och inte gjort något som användarmanualen säger att man inte bör göra. Du ska helt klart få telefonen fixad eller få en helt ny. Oavsett om du kan få ut allt vatten så kvarstår faktumet att telefonen är defekt.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av apelipell:

Laddar du via usb? Öppnar man luckorna många gånger så slits packningarna ut och då läcker det in vatten.

Vill man vara helt säker ska man göra ett trycktest innan man utsätter sin telefon för vatten.

Här en guide för Z3 men det borde vara samma:
http://forum.xda-developers.com/z3/general/guide-test-waterpr...

Skickades från m.sweclockers.com

fick för ca 1 månad sedan en ny Z3 på utbyte då min första hade något fel på displayen.
hursomhelst, jag har kört med magnetladdare hela tiden och endast öppnat luckorna för att sätta in sim och minneskort.

mitt tryck ökar inte när jag gör detta test, kul....

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone 13