Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2012

Ny mobil.

Hej! Jag behöver nu en ny mobil och har då ingen aning om vad som är bra och dåligt i dom nya smartphonesen, så jag undrade om ni skulle kunna förklara lite saker och hjälpa mig. Priset spelar inte så stor roll.

Jag har tittat runt lite själv och genom att bara titta på nummer och sånt så ser jag att sony xperia z3 verkar vara bäst, jag har dock ingen erfarenhet i smartphones så det skulle hjälpa mig mycket om ni kan förklara för och nackdelarna till dom olika mobilerna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Okt 2007

Måste det vara Android?

Skickades från m.sweclockers.com

Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 1070 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2012

så länge den är bra så spelar det nog ingen roll.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Abbeman1:

Hej! Jag behöver nu en ny mobil och har då ingen aning om vad som är bra och dåligt i dom nya smartphonesen, så jag undrade om ni skulle kunna förklara lite saker och hjälpa mig. Priset spelar inte så stor roll.

Jag har tittat runt lite själv och genom att bara titta på nummer och sånt så ser jag att sony xperia z3 verkar vara bäst, jag har dock ingen erfarenhet i smartphones så det skulle hjälpa mig mycket om ni kan förklara för och nackdelarna till dom olika mobilerna.

https://www.android.com/phones/whichphone/

Personligen skulle jag säga nexus 6, nexus 5, moto x 2013 eller moto g 2. Tillverkarskiten som samsung, lg, sony, htc osv lägger till försämrar upplevelsen drastiskt. Så antingen de telefonerna eller en iphone 6+ om du lutar åt ios.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Okt 2007

Jag undrar vad det är för appz som du behöver och hur du använder telefonen (typ musik, sport-tracker). Storlek på skärm kan också vara en dealbreaker. Behöver du mycket minne kanske en telefon med kortplats kan vara något. Min personliga favorit är Windows för att Apple är som Nord-Korea och jag har också en Sony Xperia Z som jag hatar hjärtligt. Windows Phone är nästan löjligt stabilt men saknar vissa appz.

Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 1070 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2007

@Abbeman1:

Ska du ha en telefon som bara funkar och är enkel att använda så skulle jag rekommendera iPhone 6, iPhone 6s släpps senare i år dock.

Sony Z3 är en bra och prisvärd telefon så du är inte helt ute.

Phanteks Enthoo EVOLV ATX GLASS | EVGA SuperNOVA 750 G3, 750W | MSI Z390 MPG GAMING EDGE AC | G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz DDR4 16GB | Samsung 970 EVO 250GB M.2 | Samsung 860 EVO 1TB | Intel Core i7-9700K @ 5GHz | be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING OC

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2002

Budget? Stor? Liten? Finns hur många trådar som helst här med samma frågeställning.