fråga förlängning abonemang

Permalänk

fråga förlängning abonemang

Hej jag har en fråga. Jag blev för ett halvår sedan uppringd av tres kundservice pratade med en kille där. Han ville jag skulle förnya och skaffa en telefon. Jag förklarade att jag hade en Samsung S3 som fungerade perfekt. Var på han säger att han förstår och att det bara är att ringa in framöver. Men nu känner jag att jag kan förnya. Så jag ringer in till tre. Och dom säger då att mitt abonemang 3total 349kr inte går att förnya alls med. Vilket jag tycker är konstigt då killen inte sade någon tidsbegränsning alls. Och jag vill fortsätta som tre kund. Men idag om jag inte har någon fungerande telefon så är det ju lite svårt. Undrar då vad kan jag göra? har jag något alternativ eller är det bara att slaska ut närmare 7lapp och köpa en telefon kontant? Vill gärna behålla mitt avtal med 10GB data full fart sen begränsad fart och fria samtal samt fria sms.

Tycker det är konstigt att de kan ringa och lova saker för att sedan inte hålla det dom lovar. dvs att jag skulle kunna förnya framöver. Om jag gräver tillräckligt noga kanske jag hittar inspelningen från samtalet då jag har CallRecorder på min telefon så sparar den alla samtal. Men känner att man kanske inte skulle behöva lägga ner den kraften på något sånt? Tycker vill man förlänga sitt abonemang och fortsätta som kund borde ju operatörerna vara glada?

Visa signatur

Coolermaster Stacker 810. Asus rampage II Extreme x58. Core i7 990x 3.46ghz. 24GB Corsair XMS3. 2st Nvidia 295 Q-Sli. 2x120gb ssd, 1.5tb wd green, 640gb wd blue. (6x500gb raid6, 2x1tb raid0 på adaptec 5805) Corsair AX1200 psu. Lexicon Lambda Usb ljudkort. 2st skärmar + tv.

Permalänk
Medlem

Du har inget att hämta genom att gräva i det gamla samtalet. 3 lämnade ett anbud, du avslog, normalt avtalsförfarande. Det säljaren sedan säger är inte ett från deras sida ensidigt avtal som du närsom kan acceptera, utan ett "Ja men ring in när du blir sugen!" (så säljer vi in något då som vi blir nöjda med).
Kikar man på deras hemsida finns din abonnemangsform inte kvar längre så det är uppenbarligen inte någonting de kommer sälja då deras nuvarande avtal är betydligt snålare med datamängden.

Det är för övrigt högst marginellt (om ens det) dyrare att köpa en telefon löst än att köpa den genom förhöjd månadsavgift.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svchost.exe:

Hej jag har en fråga. Jag blev för ett halvår sedan uppringd av tres kundservice pratade med en kille där. Han ville jag skulle förnya och skaffa en telefon. Jag förklarade att jag hade en Samsung S3 som fungerade perfekt. Var på han säger att han förstår och att det bara är att ringa in framöver. Men nu känner jag att jag kan förnya. Så jag ringer in till tre. Och dom säger då att mitt abonemang 3total 349kr inte går att förnya alls med. Vilket jag tycker är konstigt då killen inte sade någon tidsbegränsning alls. Och jag vill fortsätta som tre kund. Men idag om jag inte har någon fungerande telefon så är det ju lite svårt. Undrar då vad kan jag göra? har jag något alternativ eller är det bara att slaska ut närmare 7lapp och köpa en telefon kontant? Vill gärna behålla mitt avtal med 10GB data full fart sen begränsad fart och fria samtal samt fria sms.

Tycker det är konstigt att de kan ringa och lova saker för att sedan inte hålla det dom lovar. dvs att jag skulle kunna förnya framöver. Om jag gräver tillräckligt noga kanske jag hittar inspelningen från samtalet då jag har CallRecorder på min telefon så sparar den alla samtal. Men känner att man kanske inte skulle behöva lägga ner den kraften på något sånt? Tycker vill man förlänga sitt abonemang och fortsätta som kund borde ju operatörerna vara glada?

Du sparar inte så mycket på att ta en mobil vid sidan av abonnemang..
Köp den i affären istället på räntefri avbetalning

Sedan när de kommer till ditt abonnemang så har de slutat med de abonnemanget, de gjorde dom runt 2 månader efter att du skaffade det..
Sedan körde de ett jippo nu när abonnemangen började ta slut.
Men de gällde bara ca 2 månader.

Om du måste ha ett abonnemang med telefon, ta en titt på tele 2.
Du får "samma" abonnemang för ca 20kr mindre i månaden sist jag kollade.

Mvh Drago

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Som tidigare talare redan konstaterat så har du ingen rätt att få förnya ditt abonnemang med en ny telefon. Men se det positivt istället, nu finns det nyare telefoner än för ett halvår sen;)

Men kolla på att byta operatör istället. 10GB för 349kr är knappast någon superdeal. Tele2 erbjuder tex 298kr för 20GB, eller Telenor som just nu har 12GB för 399kr +2400kr rabatt på valfri telefon vid 24månaders avtalstid.

Vill du dock ha kvar Tre så kan du ringa in och säga upp det, varpå du kommer att erbjudas en bättre deal än deras utannonserade priser.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Tyvärr inte mycket att göra som tidigare sagt. Tråkigt nog så brukar 3 vara billigast om du vill binda om dig, och då är du tvungen att ta de nya abonnemangen. Men som andra sagt så kan det vara värt att köpa abonnemang och telefon löst. Nu brukar detta bli dyrare generellt sätt, men samtidigt så är du fri att byta operatör/erbjudande när du vill och mycket kan ju hända under 24 månader.

Kanske kan Vimla 10GB (halva priset i 3 mån + juli gratis) + separat telefon vara något för dig? Behöver du mer surf så finns Tele 2 och Hallon till vettiga priser.

Vore bra om du kunde speca vad för telefon du är intresserad av så blir det enklare att hitta något När det gäller 3 så är det enbart avsluta-abonnemang-avdelningen som skulle kunna hjälpa dig att förlänga ditt 349kr-abb. De gick i höstas, men sen dess har jag inte hört att någon har lyckats dessvärre så jag tror det är kört som sagt.

Permalänk

Jag har börjat titta på en annan ide. Broder har en Sony Z4 som han spräkt både bakre glaset och främre på. Frågan är vad det kan kosta att laga den? Då har man ju en telefon där. En sak är säker lägga ner mer energi på tre är det inte värt iallafall. Tyvärr verkar det inte finnas så mycket annat och välja heller som är bra idag. Men antar abonnemanget får vara så köper man något beggat och renoverar.

För mig är det viktigt att jag har fria samtal inom sverige. Samt att jag har fria sms inom sverige. På en dag pratar jag ca 5timmar i telefonen. Och runt 30sms per dag. Men surfen brukar ligga på runt 8.5 - 9gb per månad. Har inte hittat någon som lämnar det för 349kr eller under.

Visa signatur

Coolermaster Stacker 810. Asus rampage II Extreme x58. Core i7 990x 3.46ghz. 24GB Corsair XMS3. 2st Nvidia 295 Q-Sli. 2x120gb ssd, 1.5tb wd green, 640gb wd blue. (6x500gb raid6, 2x1tb raid0 på adaptec 5805) Corsair AX1200 psu. Lexicon Lambda Usb ljudkort. 2st skärmar + tv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svchost.exe:

Jag har börjat titta på en annan ide. Broder har en Sony Z4 som han spräkt både bakre glaset och främre på. Frågan är vad det kan kosta att laga den?

Minst 2000:-

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av nackskägg:

Minst 2000:-

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.ebay.com/itm/LCD-Display-Touch-Screen-Digitizer-w-...

Vad tror ni om typ köpa något snarlikt med denna? För mig gör det inget att jag behöver göra jobbet själv. Är van att skruva i telefoner! Bör inte något i den stilen fungera tro?

Visa signatur

Coolermaster Stacker 810. Asus rampage II Extreme x58. Core i7 990x 3.46ghz. 24GB Corsair XMS3. 2st Nvidia 295 Q-Sli. 2x120gb ssd, 1.5tb wd green, 640gb wd blue. (6x500gb raid6, 2x1tb raid0 på adaptec 5805) Corsair AX1200 psu. Lexicon Lambda Usb ljudkort. 2st skärmar + tv.

Permalänk
Medlem

Skulle inte rekommendera billiga reservdelar från ebay om du själv ska använda telefonen. Få den lagad med hjälp av hemförsäkringen för 1500kr istället med original delar (om drulle försäkring finns).

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svchost.exe:

Jag har börjat titta på en annan ide. Broder har en Sony Z4 som han spräkt både bakre glaset och främre på. Frågan är vad det kan kosta att laga den? Då har man ju en telefon där. En sak är säker lägga ner mer energi på tre är det inte värt iallafall. Tyvärr verkar det inte finnas så mycket annat och välja heller som är bra idag. Men antar abonnemanget får vara så köper man något beggat och renoverar.

För mig är det viktigt att jag har fria samtal inom sverige. Samt att jag har fria sms inom sverige. På en dag pratar jag ca 5timmar i telefonen. Och runt 30sms per dag. Men surfen brukar ligga på runt 8.5 - 9gb per månad. Har inte hittat någon som lämnar det för 349kr eller under.

Har du drulle så kan du komma undan för 1500 i de flesta fallen

Vimla har exempelvis fria samtal + sms och 10 gb surf för 285kr

Permalänk
Medlem

Eller som jag redan skrivit tidigare i tråden.

Tele2 fastpris, obeg samtal/sms/mms + 20GB för 298 SEK.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Jo, eller Hallon Fria samtal/Fria SMS(Hela världen) + 22 GB för 299

Permalänk
Skrivet av 2000+:

Skulle inte rekommendera billiga reservdelar från ebay om du själv ska använda telefonen. Få den lagad med hjälp av hemförsäkringen för 1500kr istället med original delar (om drulle försäkring finns).

Skrivet av ubq8reJBwn2B:

Har du drulle så kan du komma undan för 1500 i de flesta fallen

Vimla har exempelvis fria samtal + sms och 10 gb surf för 285kr

Hej alla så här lite i efterhand slutade med att jag tog över brorsans telefon som han krashade tidigare. Gick till en lokal telefon butik och fick ny skärm ny baksida och uppenbarligen ny ram och ny kamera. Allt det för 1600kr. Så nu fungerar telefonen och jag har en telefon ett tag framöver i tiden. Blev ju sen blåsa till kjell köpa skal till den copter samt ett minneskort och en magnet laddare. Så med den investeringen hoppas jag den fortsätter lira.

Är en sak som kvarstår att fixa en hdmi adapter

Visa signatur

Coolermaster Stacker 810. Asus rampage II Extreme x58. Core i7 990x 3.46ghz. 24GB Corsair XMS3. 2st Nvidia 295 Q-Sli. 2x120gb ssd, 1.5tb wd green, 640gb wd blue. (6x500gb raid6, 2x1tb raid0 på adaptec 5805) Corsair AX1200 psu. Lexicon Lambda Usb ljudkort. 2st skärmar + tv.