Behöver råd angående Hybrid-Surfplattor tänkt för spel (WoW)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Dec 2010

Behöver råd angående Hybrid-Surfplattor tänkt för spel (WoW)

Hej!

Så min tjej har varit sugen på att köpa en surfplatta ganska länge, speciellt då hennes gamla Sony Vaio-bärbara håller på att dö.
Dock så vill hon verkligen kunna spela World of Warcraft, och har därför börjat kolla in Hybrid-plattor/2-in-1 laptop.

Hennes budget ligger på 3000 kr, men kan tänkas maxas till 3500 kr.
De viktigaste kraven är bara att kunna klara av World of Warcraft skapligt samt att kunna se på några filmer och surfa.

Hittade tre stycken jag tror skulle kunna funka, men vill be om er åsikt då jag vet väldigt lite om hur de presterar i verkligeheten.

Lenovo Miix 3 10:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2869420

Asus T100:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2861530

Asus T200:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2861377

Jag är fullt medveten om att ingen av dessa är kanske att föredra för att just spela World of Warcraft, men om ni tror någon av dessa skulle funka (tänker självklart på lägsta settings) eller om ni vet någon annan 2-in-1 laptop för budgeten så kommentera gärna

Tack på förhand!

CPU: Intel i5 3470 3,2 GHz Moderkort: Asus Sabertooth Z77 GPU: MSI Radeon RX 480
HDD: 1TB Seagate HDD 7200rpm 64MB SSD: Corsair Force SSD 120 GB
Chassi: Corsair 230T CPU-kylare: Cooler Master TX3 Evo Nätagg: XFX TS 550W
RAM: Crucial BallistiX Sport Kit 2x4GB 1600MHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Jun 2011

@Piomp: ska hon bara levela/questa i wow och inte raida eller pvpa så funkar det annars nej

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Jan 2011

Kan bekräfta detta, har en miix 3.
Fungerar med low setting. FPS dyker om man kommer till crowded områden så raid är inte att rekommendera.

CPUn pallar nog med men det faller troligen på RAM minnet som bara är 2GB på dessa modeller.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Dec 2010

Jo RAM-minnet har oroat lite mig, speciellt om man vill framtidsförsäkra sig lite.

Tack för svaren, uppskattas väldigt mycket

CPU: Intel i5 3470 3,2 GHz Moderkort: Asus Sabertooth Z77 GPU: MSI Radeon RX 480
HDD: 1TB Seagate HDD 7200rpm 64MB SSD: Corsair Force SSD 120 GB
Chassi: Corsair 230T CPU-kylare: Cooler Master TX3 Evo Nätagg: XFX TS 550W
RAM: Crucial BallistiX Sport Kit 2x4GB 1600MHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skaulo & Linköping
Registrerad
Okt 2003

Spräcker din budget, men Surface Pro 3 rekommenderar jag.

.:: Surface Pro 3 i5 256Gb 8Gb
.:: Nanna

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2001
Skrivet av Epyon:

Spräcker din budget, men Surface Pro 3 rekommenderar jag.

Att förslå en tre gånger så dyr platta känns inte så konstruktivt
För de här pengarna hade jag börjat titta på kinesiska plattor med intels nya Cherry Trail, t.ex. Teclast X98 Pro (geekbuying, techtablets). Inte riskfritt och inte problemfritt, men klart under 3000 kr och 4 Gb ram och en klart bättre GPU lär göra stor skillnad.

Trust me, I'm an engineer!

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007

Har själv en surfplatta med samma mängd minne och samma processor och jag tycker inte att WoW funkar. Som tidigare nämnts så kan man få rätt kraftiga drops även med alla grafikinställningar i botten. Så det är både fult som stryk och hackar. Inget att satsa på.

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av giplet:

Har själv en surfplatta med samma mängd minne och samma processor och jag tycker inte att WoW funkar. Som tidigare nämnts så kan man få rätt kraftiga drops även med alla grafikinställningar i botten. Så det är både fult som stryk och hackar. Inget att satsa på.

Men det går att spela, även om det inte är optimalt för att raida eller vad det nu är som kräver mest i WoW. Spelade lite på rasterna i skolan på en sketen Asus som körde E350 1.6GHz cpu med integrerad HD6310. WoW i lägsta klarade den faktiskt förvånansvärt smärtfritt, givetvis inte i miljöer med mycket spelare dock. Men ja kan säga att jag var förvånad i alla fall eftersom samma dator knappt orkade 720p video

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2014

kolla runt om det fortfarande går att hitta surface pro 1/2 billigt

Skickades från m.sweclockers.com

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av Friterad:

Men det går att spela, även om det inte är optimalt för att raida eller vad det nu är som kräver mest i WoW. Spelade lite på rasterna i skolan på en sketen Asus som körde E350 1.6GHz cpu med integrerad HD6310. WoW i lägsta klarade den faktiskt förvånansvärt smärtfritt, givetvis inte i miljöer med mycket spelare dock. Men ja kan säga att jag var förvånad i alla fall eftersom samma dator knappt orkade 720p video

Dvs man kan glömma alla storstäder och de nya areorna eftersom där är massor av folk.
Men vi kan vara överens om att det går att spela på vissa ställen i alla fall.

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Jul 2011

Om man ska spela på en platta så är det Microsoft Surface Pro eller en Core M platta som gäller helt klart. Microsofts billigare Surface klarar knappt heller spel så den är inge bra. Spelar på en Core M från kina och funkar rikitgt bra, kan bara rekommendera, och är ju inom budgeten för dem flesta

Citera så hittar jag tillbax :D