Har lämnat in delar och dator flertal gånger men mitt problem är inte fixat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2015

Har lämnat in delar och dator flertal gånger men mitt problem är inte fixat.

Tjenare, har lämnat in mina delar till er flertal gånger och även lämnat in min dator en gång då jag upplever spelkraschar och bluescreens och det står i era regler "I enlighet med svensk lagstiftning har privatkonsument rätt att reklamera varor som var felaktiga vid överlämnandet av varan inom tre (3) år från inköpsdatum. Meddelande om reklamation skall lämnas till Inet AB inom två (2) månader från det att felet upptäckts."
När jag ringt och frågat ifall det finns möjlighet att få pengarna tillbaka så säger supporten

"Eftersom du köpt delar och inte en dator så är detta inte tillgängligt för dig, då vi inte bytt ut ALLA dina delar två gånger" Så ni menar alltså att ni måste byta ut ALLA mina delar minst två gånger för att få pengarna tillbaks vilket betyder att ni ska då byta ut mina komponenter i min dator totalt FJORTON gånger innan jag kan få mina pengar tillbaks? Om inte ni själva hittar problemet, hur ska jag, som inte har en utbildning inom datorer kunna hitta problemet?

Och det står även i konsumentlagen "För att du ska ha rätt att häva köpet krävs det att felet är av väsentlig betydelse för dig. När man bedömer felets betydelse tar man hänsyn till vad som är väsentligt just för dig, inte felets betydelse i allmänhet." Och jag anser att detta är ett mycket stort problem då jag sitter vid datorn och spelar varje dag.

Har testat ALLT jag vet, uppdaterat bios, formatera, byta ut komponenter, spela med datorn i ett annat rum för att kolla ifall det var något fel på mina eluttag i mitt rum, byggt datorn out of case för att se ifall det var mitt chassi som kortslöt moderkortet, kollat temperaturer när jag spelar, testat flertal olika möss, tangentbord, headset.

Och nu vill ni att jag ska lämna in min dator i 2-3 veckor under sommarlovet, vilket inte är ett alternativ för mig, då jag behöver min dator på en daglig basis. Det här är helt orimligt enligt mig, att jag inte kan få tillbaka mina pengar ÄVEN fast ni inte hittat problemet dessa gånger jag lämnat in mina delar OCH dator.

Mina problem tillkom 2 månader efter jag köpt datorn och skickade in delar från min dator för första gången runt mars/april.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2009

byggde du utan esd-armband?

Stationär: Corsair Crystal 570X | EVGA Z170 Classified K | i7 6700K | EVGA GTX 1080 | Corsair Dominator Platinum 16GB | Custom Loop | Corsair HX750i | Creative Sound Blaster Zx
Kringutrustning: ASUS MG279Q & AOC q2770Pqu | Corsair Scimitar RGB | Corsair K70 LUX RGB | Philips Fidelio X2 | Samson Meteor | Apple MBPr 13"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Långshyttan
Registrerad
Nov 2010

Är grafikkortet fabriksöverlkockat ? isåfall sänk det till referenshastigheter eller höj powerlimit.
vilken spännning får dina ramminnen enligt avläsningar via t ex hwmonitor ?

vad är det för komponenter i ?

Ligger minnes spänningen under 1.5v så kan detta påverka stabiliteten tillsammans med processorns eventualla klockhastigheter när moderkortet stryper spänningen på processorn för att hålla temperaturer nere.

samt T ex amd's fx 9xxx serie inte alltid kompatibel med vissa am3 moderkort och då kan krasha pga att det stryper hastigheterna eller strömmen när moderkortet inte orkar med.

Intel I5 2500 max turbo inställt så 3.9 ghz på 4 cores o 4.1 på 1. blandat 16 gb @ 1333 mhz moderkort P8z77-V-LX, gtx 780 msi gaming och nätagg plexgear 600w SSD: 60 gb intel 330

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2015
Skrivet av versions:

byggde du utan esd-armband?

Nej

Skrivet av mini-z1994:

Är grafikkortet fabriksöverlkockat ? isåfall sänk det till referenshastigheter eller höj powerlimit.
vilken spännning får dina ramminnen enligt avläsningar via t ex hwmonitor ?

vad är det för komponenter i ?

Ligger minnes spänningen under 1.5v så kan detta påverka stabiliteten tillsammans med processorns eventualla klockhastigheter när moderkortet stryper spänningen på processorn för att hålla temperaturer nere.

samt T ex amd's fx 9xxx serie inte alltid kompatibel med vissa am3 moderkort och då kan krasha pga att det stryper hastigheterna eller strömmen när moderkortet inte orkar med.

Nej, tror inte att det är inte fabriksöverklockat, har testat sänka både CPU och GPU hastigheterna.
Kan ej se ramminnerna i HWmonitor.
Zotac GTX 970 AMP! Extreme
I7 4790K
EVGA G2 SuperNova
MSI Z87 MPOWER, även testat med Gigabyte Z97-X Gaming 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av xnrlol:

Nej
Nej, tror inte att det är inte fabriksöverklockat, har testat sänka både CPU och GPU hastigheterna.
Kan ej se ramminnerna i HWmonitor.
Zotac GTX 970 AMP! Extreme
I7 4790K
EVGA G2 SuperNova
MSI Z87 MPOWER, även testat med Gigabyte Z97-X Gaming 3

har du testat att köra någon runda memtest?

Stationär: Corsair Crystal 570X | EVGA Z170 Classified K | i7 6700K | EVGA GTX 1080 | Corsair Dominator Platinum 16GB | Custom Loop | Corsair HX750i | Creative Sound Blaster Zx
Kringutrustning: ASUS MG279Q & AOC q2770Pqu | Corsair Scimitar RGB | Corsair K70 LUX RGB | Philips Fidelio X2 | Samson Meteor | Apple MBPr 13"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2015
Skrivet av versions:

har du testat att köra några rundor memtest?

Yep, visar inga fel what so ever, Inet gjorde det även när de hade datorn inne. Har även stresstestat den, inet gjorde detsamma.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av xnrlol:

Yep, visar inga fel what so ever, Inet gjorde det även när de hade datorn inne. Har även stresstestat den, inet gjorde detsamma.

du säger att du har testat att byta komponenter, vad är det du har bytit? moderkortet skriver du men är det något mer? har du testat några olika drivrutiner till grafikkortet?

Stationär: Corsair Crystal 570X | EVGA Z170 Classified K | i7 6700K | EVGA GTX 1080 | Corsair Dominator Platinum 16GB | Custom Loop | Corsair HX750i | Creative Sound Blaster Zx
Kringutrustning: ASUS MG279Q & AOC q2770Pqu | Corsair Scimitar RGB | Corsair K70 LUX RGB | Philips Fidelio X2 | Samson Meteor | Apple MBPr 13"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2015
Skrivet av versions:

du säger att du har testat att byta komponenter, vad är det du har bytit? moderkortet skriver du men är det något mer? har du testat några olika drivrutiner till grafikkortet?

Har bytt ut GPU, fått CPU utbytt utav Inet, fått PSU utbytt utav inet, har även bytt ram och moderkort, dock inte samtidigt, har t.ex. bytt GPU, sedan satt tillbaka min gamla och testat nya ram då problemet kvarstod.

Har även testat olika drivrutiner till grafikkortet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av xnrlol:

Har bytt ut GPU, fått CPU utbytt utav Inet, fått PSU utbytt utav inet, har även bytt ram och moderkort, dock inte samtidigt, har t.ex. bytt GPU, sedan satt tillbaka min gamla och testat nya ram då problemet kvarstod.

Har även testat olika drivrutiner till grafikkortet.

det enda som finns kvar är väl lagring då. vet inte huruvida diskar kan skapa blåskärmar men det lär de ju kunna.

Stationär: Corsair Crystal 570X | EVGA Z170 Classified K | i7 6700K | EVGA GTX 1080 | Corsair Dominator Platinum 16GB | Custom Loop | Corsair HX750i | Creative Sound Blaster Zx
Kringutrustning: ASUS MG279Q & AOC q2770Pqu | Corsair Scimitar RGB | Corsair K70 LUX RGB | Philips Fidelio X2 | Samson Meteor | Apple MBPr 13"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Blekinge
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av xnrlol:

Tjenare, har lämnat in mina delar till er flertal gånger och även lämnat in min dator en gång då jag upplever spelkraschar och bluescreens och det står i era regler "I enlighet med svensk lagstiftning har privatkonsument rätt att reklamera varor som var felaktiga vid överlämnandet av varan inom tre (3) år från inköpsdatum. Meddelande om reklamation skall lämnas till Inet AB inom två (2) månader från det att felet upptäckts."
När jag ringt och frågat ifall det finns möjlighet att få pengarna tillbaka så säger supporten

"Eftersom du köpt delar och inte en dator så är detta inte tillgängligt för dig, då vi inte bytt ut ALLA dina delar två gånger" Så ni menar alltså att ni måste byta ut ALLA mina delar minst två gånger för att få pengarna tillbaks vilket betyder att ni ska då byta ut mina komponenter i min dator totalt FJORTON gånger innan jag kan få mina pengar tillbaks? Om inte ni själva hittar problemet, hur ska jag, som inte har en utbildning inom datorer kunna hitta problemet?

Och det står även i konsumentlagen "För att du ska ha rätt att häva köpet krävs det att felet är av väsentlig betydelse för dig. När man bedömer felets betydelse tar man hänsyn till vad som är väsentligt just för dig, inte felets betydelse i allmänhet." Och jag anser att detta är ett mycket stort problem då jag sitter vid datorn och spelar varje dag.

Har testat ALLT jag vet, uppdaterat bios, formatera, byta ut komponenter, spela med datorn i ett annat rum för att kolla ifall det var något fel på mina eluttag i mitt rum, byggt datorn out of case för att se ifall det var mitt chassi som kortslöt moderkortet, kollat temperaturer när jag spelar, testat flertal olika möss, tangentbord, headset.

Och nu vill ni att jag ska lämna in min dator i 2-3 veckor under sommarlovet, vilket inte är ett alternativ för mig, då jag behöver min dator på en daglig basis. Det här är helt orimligt enligt mig, att jag inte kan få tillbaka mina pengar ÄVEN fast ni inte hittat problemet dessa gånger jag lämnat in mina delar OCH dator.

Mina problem tillkom 2 månader efter jag köpt datorn och skickade in delar från min dator för första gången runt mars/april.

Du skulle köpt datorn färdigbyggd. kostar inte mycket med tanke på det problemet du stött på.
Bara att köpa nytt och se det som en läropeng.
Fel på på vägguttag,möss,tangentbord och headset... låter desperat.
Skulle ditt moderkort kortslutas av chassit så hade du nog haft större problem.
ESD armband är ingen garanti...
Bygger alltid på "arbetsbänken" aldrig på ett golv om det inte är ett trägolv.
Tror du har mjukvaruproblem.
Förövrigt, om du nu trodde att det skulle vara fel på din ström i ditt rum... det andra rummet du spelade i gick det uttaget på en annan fas/propp?
Testat annan HD som ovan nämnde? kan vara så enkelt... då allt annat verkar utbytt.

Msi Z87-G41, i5 4670K, Asus Strix Gaming GTX 1070, Corsair 2x4096 mb 1600Mhz Vengeance, ssd disk Intel 520 180Gb, Corsair CX 600W, Chieftec chassi, Win 7.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Långshyttan
Registrerad
Nov 2010

fabriksöverklockat är grafikkortet iallafall, core på gtx 970 är i referenshastigheterna på 1050 mhz och minnet 7000 mhz.

Vilket windows använder du förresten ? ett utdaterat windows 7 kan få problem med vissa komponenter då det saknar vissa platforms uppdateringar.

Usb och Ljud i fronpanelen på chassiet är helt ? testa koppla ur dessa ifall du inte är säker...

Kika minnesspänningen i bios då om den rapporterar under 1.5v någonstans ? testa isåfall att höja till t ex 1.540v eller 1.520v och se om det hjälper något.

Intel I5 2500 max turbo inställt så 3.9 ghz på 4 cores o 4.1 på 1. blandat 16 gb @ 1333 mhz moderkort P8z77-V-LX, gtx 780 msi gaming och nätagg plexgear 600w SSD: 60 gb intel 330

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av xnrlol:

Mina problem tillkom 2 månader efter jag köpt datorn och skickade in delar från min dator för första gången runt mars/april.

Hmm vänta nu, lade du in komponenter från den äldre burken till den nya och började den strula?
Vilka delar var det? Har du provat plocka ur dem igen?
Installerade du om några drivrutiner när du bytte?

maybe i'm a one trick pony
but i ride it ride it ride it ride it
ride it honey

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2015
Skrivet av versions:

det enda som finns kvar är väl lagring då. vet inte huruvida diskar kan skapa blåskärmar men det lär de ju kunna.

När jag körde min out of case build så hade jag enbart en hdd inkopplad.

Skrivet av dansk1:

Du skulle köpt datorn färdigbyggd. kostar inte mycket med tanke på det problemet du stött på.
Bara att köpa nytt och se det som en läropeng.
Fel på på vägguttag,möss,tangentbord och headset... låter desperat.
Skulle ditt moderkort kortslutas av chassit så hade du nog haft större problem.
ESD armband är ingen garanti...
Bygger alltid på "arbetsbänken" aldrig på ett golv om det inte är ett trägolv.
Tror du har mjukvaruproblem.
Förövrigt, om du nu trodde att det skulle vara fel på din ström i ditt rum... det andra rummet du spelade i gick det uttaget på en annan fas/propp?
Testat annan HD som ovan nämnde? kan vara så enkelt... då allt annat verkar utbytt.

Nej, jag gillar att bygga mina datorer själv, därav köper jag enbart delar, och det har jag gjort i åratals nu, så nej, tänker inte köpa färdigbyggd.
Inet bad mig testa detta.
Jag vet mycket väl att ESD armband inte är någon garanti.
Ja, jag bygger alltid på min "arbetsbänk"
Ja, det går på en annan propp.

Skrivet av mini-z1994:

fabriksöverklockat är grafikkortet iallafall, core på gtx 970 är i referenshastigheterna på 1050 mhz och minnet 7000 mhz.

Vilket windows använder du förresten ? ett utdaterat windows 7 kan få problem med vissa komponenter då det saknar vissa platforms uppdateringar.

Usb och Ljud i fronpanelen på chassiet är helt ? testa koppla ur dessa ifall du inte är säker...

Kika minnesspänningen i bios då om den rapporterar under 1.5v någonstans ? testa isåfall att höja till t ex 1.540v eller 1.520v och se om det hjälper något.

Som sagt, har klockat ner mitt grafikkort förut redan, fixade inte problemet.
Windows 8.1 Pro
Dessa är hela, har haft 3 olika moderkort jag testat med, samma problem hände med alla.
Får kika runt lite.

Skrivet av Roger W:

Hmm vänta nu, lade du in komponenter från den äldre burken till den nya och började den strula?
Vilka delar var det? Har du provat plocka ur dem igen?
Installerade du om några drivrutiner när du bytte?

Tror du missförstod mig lite där.
Problemet tillkom ca 2 månader efter jag köpt datorn, och i mars/april så skickade jag in delarna till Inet.
Har provat bytt ut nästan alla delar, ja obviously
Ja...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av xnrlol:

Tror du missförstod mig lite där.
Problemet tillkom ca 2 månader efter jag köpt datorn, och i mars/april så skickade jag in delarna till Inet.
Har provat bytt ut nästan alla delar, ja obviously
Ja...

Oh, sorry jag missförstod...

Du kan inte koppla någon ändring till ungefär den tiden då felet började inträffa?
(allt från strömavbrott, blixtnedslag till byte av drivrutiner osv)
Har du provat annat nätagg?

maybe i'm a one trick pony
but i ride it ride it ride it ride it
ride it honey

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2015
Skrivet av Roger W:

Oh, sorry jag missförstod...

Du kan inte koppla någon ändring till ungefär den tiden då felet började inträffa?
(allt från strömavbrott, blixtnedslag till byte av drivrutiner osv)
Har du provat annat nätagg?

Det är lungt!

Nope, inte vad jag kommer ihåg iallafall. Min bror sitter med samma operativsystem etc på sin dator och han upplever inte något utav dessa saker jag gör.
Ja, inet bytte ut mitt nättagg sist för att vara snälla.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2005

Exakt vad är det du vill dom ska göra på inet ? Du skriver ju att dom redan bytt ut det mesta. Köper man delar så är det lite ditt ansvar att se till att systemet funkar, är en produkt trasig så ska du reklamera den delen.

Och det verkar ju inet bytt ut. Du har ingen support på hela systemet, bara på enskilda delar. Dom har ju faktiskt rätt att ta betalt av dig om dom ska felsöka hela datorn.

Personligen låter det som ett mjukvarufel/HDD. Har du bytt disk, ser inte att du svarade på det. Men du säger ju själv att dom bytt ut alla andra delarna. Vilket visar en otrolig goodwill om det inte varit fel på dom.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungälv
Registrerad
Apr 2012

Hade problem med min dator för ett tagsen att den helt random krashade och fick blåskärm.
Kunde ske i spel eller bara att jag surfade.
Det visade sig att det var min SSD som var boven. Bytte ut den och efter det har allt funkat fint.

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005

*Tråd flyttad*

Observera att forumdelen Butiker och tillverkare ej är till för enskilda supportärenden, citerar subforum-reglerna:

Citat:

I avdelningen Butiker och tillverkare har alla medlemmar en unik möjlighet att påverka företag i datorbranschen genom att exempelvis ge konstruktiva förslag på förbättringar av utbud, service och produkter. Denna forumdel ska dock inte användas för att ta upp konflikter. Dessa frågor diskuteras istället i forumdelen Konsumenträtt.

Vänligen observera att forumet inte heller ska ses som en motsvarighet till den ordinarie kundtjänsten. Vid frågor om exempelvis en specifik order, leveranstider eller returärenden är det bättre att använda de officiella supportkanalerna.

/moderator

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Müllendorf
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av xnrlol:

Tjenare, har lämnat in mina delar till er flertal gånger och även lämnat in min dator en gång då jag upplever spelkraschar och bluescreens och det står i era regler "I enlighet med svensk lagstiftning har privatkonsument rätt att reklamera varor som var felaktiga vid överlämnandet av varan inom tre (3) år från inköpsdatum. Meddelande om reklamation skall lämnas till Inet AB inom två (2) månader från det att felet upptäckts."
När jag ringt och frågat ifall det finns möjlighet att få pengarna tillbaka så säger supporten

"Eftersom du köpt delar och inte en dator så är detta inte tillgängligt för dig, då vi inte bytt ut ALLA dina delar två gånger" Så ni menar alltså att ni måste byta ut ALLA mina delar minst två gånger för att få pengarna tillbaks vilket betyder att ni ska då byta ut mina komponenter i min dator totalt FJORTON gånger innan jag kan få mina pengar tillbaks? Om inte ni själva hittar problemet, hur ska jag, som inte har en utbildning inom datorer kunna hitta problemet?

Och det står även i konsumentlagen "För att du ska ha rätt att häva köpet krävs det att felet är av väsentlig betydelse för dig. När man bedömer felets betydelse tar man hänsyn till vad som är väsentligt just för dig, inte felets betydelse i allmänhet." Och jag anser att detta är ett mycket stort problem då jag sitter vid datorn och spelar varje dag.

Har testat ALLT jag vet, uppdaterat bios, formatera, byta ut komponenter, spela med datorn i ett annat rum för att kolla ifall det var något fel på mina eluttag i mitt rum, byggt datorn out of case för att se ifall det var mitt chassi som kortslöt moderkortet, kollat temperaturer när jag spelar, testat flertal olika möss, tangentbord, headset.

Och nu vill ni att jag ska lämna in min dator i 2-3 veckor under sommarlovet, vilket inte är ett alternativ för mig, då jag behöver min dator på en daglig basis. Det här är helt orimligt enligt mig, att jag inte kan få tillbaka mina pengar ÄVEN fast ni inte hittat problemet dessa gånger jag lämnat in mina delar OCH dator.

Mina problem tillkom 2 månader efter jag köpt datorn och skickade in delar från min dator för första gången runt mars/april.

Ber om ursäkt på förhand om jag misstolkat något!

Även med felkoder kan det vara svårt att veta den faktiska orsaken för krasharna. Det kan i värsta fall vara en kombination av flera saker där mjukvara och hårdvara inte går hand i hand. Ska man vara långrandig kan en plötslig GPU-boost eller liknande göra så att minnena inte får tillräckligt med spänning i den lilla frakturen av en sekund som då leder till en BSOD. Väldigt osannolikt men heller inte omöjligt.

Angående reklamation så vet jag att många företag testar att laga/felsöka 3 gånger varpå dom gör reklamationen åt dig den tredje gången utan mer krångel för dig som kund(förutsatt att dom inte hittar något fel). Men du har självklart rätt att kräva en reklamation, men om inga fel hittas kan du bli återbetalningsskyldig och det kan bli väldigt dyrt om inte ditt försäkringsbolag går in och hjälper dig.

När man bygger datorer själv blir det extra lurigt att felsöka enskilda delar och det är en risk man tar när man bygger egna datorer. Självklart gäller garantier som vanligt och din rätt till reklamation blir oförändrad. Men däremot blir det som sagt krångligare med själva felsökandet... Hade du velat ha garanti på hela datorn så skulle du bett dom bygga och testa den åt dig.

Såhär tänker/anser jag:
- Om dom nu vill byta ut alla dina delar så många gånger så erbjuder dom fortfarande en lösning(Vilket är bra), men blir det någon extra kostnad för dig i dagsläget? Om det inte blir några extra kostnader så tycker jag att du ska suga på den sura karamellen medan dom jobbar enligt rutin (även om det är drygt och kommer ta tid).

- Om det däremot innebär att du vid varje enskilt tillfälle får bekosta frakt/retur och eventuella serviceavgifter anser jag att du ska kontakta Hallåkonsumen.se, dom kan även ge dig en kontaktperson i din kommun/omnejd för extra hjälp.

- Om datorn har felsökts komplett 2 gånger redan, utan att du har bytt delar eller ändrat något där emellan borde det räcka med att skicka in datorn komplett en 3:e gång för felsökning varpå dom borde kunna göra en reklamation på alla saker samtidigt(Trots att dom egentligen inte måste iom att DU har byggt datorn). Har DU däremot ändrat en massa saker som kan påverka deras felsökning på något sätt måste dom nog börja om hela processen från början. (När dom sa att varje del ska bytas 2 gånger menade dom säkerligen felsökas/testas, INTE bytas).

- Om du inte har kontaktat varje tillverkare av komponenter i din dator angående ditt problem så borde du göra det. Det skadar aldrig att göra felanmälningar och om det kan leda till lösning som hjälper dig och/eller andra användare är det ju bara bra.

Hoppas att detta hjälper på något sätt.

Komponenter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Mar 2015
Skrivet av Heimdall_swe:

- Om datorn har felsökts komplett 2 gånger redan, utan att du har bytt delar eller ändrat något där emellan borde det räcka med att skicka in datorn komplett en 3:e gång för felsökning varpå dom borde kunna göra en reklamation på alla saker samtidigt(Trots att dom egentligen inte måste iom att DU har byggt datorn). Har DU däremot ändrat en massa saker som kan påverka deras felsökning på något sätt måste dom nog börja om hela processen från början. (När dom sa att varje del ska bytas 2 gånger menade dom säkerligen felsökas/testas, INTE bytas).

Har dom inte hittat fel under 2 försök så räknas ju inte de gångerna som åtgärdsförsök. Du kan ju inte lämna in datorn 3 gånger utan att fel hittas och tro att du kan häva köpet. Inet menar att om delen har bytts har fel kunnat konstaterats och att delen måste bytas 2 gånger, och bekräftas en tredje för att kunna häva. Men det gäller som sagt alla komponenter för sig.