Letar efter spel att spela med sambon!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mnystedt86:

super mario bros 3, kan inte bli ett bättre spel att spela tillsammans med sambon Go for it!!!111

Tackar för tipset

Visa signatur

-

Permalänk

Kan rekommendera två spel: Bomberman och Trine 2. Både är väldigt roliga och kräver inte speciellt mycket förkunskaper. Ha det så kul!

Permalänk
Inaktiv

haha när jag var yngre spelade jag mycket med min lilla syster!
Blev en hel del left 4 dead, samt crash of titans och crash mind over mutant.
Halvt barnsliga spel, men ett sjukt roligt tids fördriv!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flippson69:

Kan rekommendera två spel: Bomberman och Trine 2. Både är väldigt roliga och kräver inte speciellt mycket förkunskaper. Ha det så kul!

Tackar! Ska kolla.

Skrivet av jojjeofc:

haha när jag var yngre spelade jag mycket med min lilla syster!
Blev en hel del left 4 dead, samt crash of titans och crash mind over mutant.
Halvt barnsliga spel, men ett sjukt roligt tids fördriv!

Ska kolla

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Raymanspelen till PC. Lego-spelen är lite roliga när man kör coop.

Permalänk
Medlem

Nu lirar jag ju en del med just Sambon, så en del tips kan jag bidra med:

Wii U känner jag är den konsol som har mest att bidra med i detta fall. Spel som vi tycker är kul i "Couch-CoOp" är b.la. MK8, Rayman, Yoshi's Wolly World, Super Mario 3D, Affordable Space Adventures (utan att ta dom i någon speciell ordning). Sen lirar vi lite då och då Guitar Hero (för Wii, fast på WiiU).

Nu spelar jag även en del "Couch-CoOp" med en kompis på hans PS3/PS4 och där är det mest Borderlands som går just nu och innan det körde vi mycket Dead Nation. Dock så verkar PS3/PS4 spelen för "Couch-CoOp" vara lite mer våldsamma i sin karaktär.

På PS4:an hemma spelar Sambon och jag inga spel alls tillsammans.

Sen finns det ju också en del enspelare-spel som funkar rätt bra att spela tillsamman. t.ex. XCom på PS3/PS4 där man kan sitta och snacka och följa med och köra vartannat uppdrag.

Så om ni ska skaffa en konsol och i så fall vilken beror nog mest på vilken som har spel som tilltalar er.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Skrivet av Flippson69:

Kan rekommendera två spel: Bomberman och Trine 2. Både är väldigt roliga och kräver inte speciellt mycket förkunskaper. Ha det så kul!

Såg precis att Trine 2 finns nu på humblebundle så du kan köpa den för $1. Med andra ord nästan gratis.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av twk:

Raymanspelen till PC. Lego-spelen är lite roliga när man kör coop.

Tack ska kolla!

Skrivet av Hurtigbullen:

Nu lirar jag ju en del med just Sambon, så en del tips kan jag bidra med:

Wii U känner jag är den konsol som har mest att bidra med i detta fall. Spel som vi tycker är kul i "Couch-CoOp" är b.la. MK8, Rayman, Yoshi's Wolly World, Super Mario 3D, Affordable Space Adventures (utan att ta dom i någon speciell ordning). Sen lirar vi lite då och då Guitar Hero (för Wii, fast på WiiU).

Nu spelar jag även en del "Couch-CoOp" med en kompis på hans PS3/PS4 och där är det mest Borderlands som går just nu och innan det körde vi mycket Dead Nation. Dock så verkar PS3/PS4 spelen för "Couch-CoOp" vara lite mer våldsamma i sin karaktär.

På PS4:an hemma spelar Sambon och jag inga spel alls tillsammans.

Sen finns det ju också en del enspelare-spel som funkar rätt bra att spela tillsamman. t.ex. XCom på PS3/PS4 där man kan sitta och snacka och följa med och köra vartannat uppdrag.

Så om ni ska skaffa en konsol och i så fall vilken beror nog mest på vilken som har spel som tilltalar er.

Tack så mycket för välskriven post, ska kolla!

Skrivet av Flippson69:

Såg precis att Trine 2 finns nu på humblebundle så du kan köpa den för $1. Med andra ord nästan gratis.

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar !

Visa signatur

-

Permalänk
Avstängd

Tack alla som gjort input, nu har jag massor av spel att kolla upp! Ha en grym sommar

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fraction_91:

Tack alla som gjort input, nu har jag massor av spel att kolla upp! Ha en grym sommar

Du kan även kolla på http://www.co-optimus.com/
Där finns sammanställningar av spel som stöder co-op och även typ av co-op (split-screen, etc).

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"