Permalänk
Medlem

Kylplatta - till mobil?

Tjena

Vet någon om det finns en kylplatta för mobiler typ? Som liksom fungerar som ett underlag som är kallt? Mobilen blir ganska varm av mycket användning samt laddning samtidigt. Aldrig sett eller hört nått om en mobil-kylplatta så tänkte höra här innan jag startar mitt företag och blir stinkande rik

Mvh

Permalänk
Medlem

hm stor inte de men de borde gå att snickra till en om man vill

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

hm stor inte de men de borde gå att snickra till en om man vill

Jo, tänkte bara om någon sett nått sånt säljas. Tänkte att typ en laddstation med kylning borde finnas någonstans...

Permalänk
Medlem

Kan knappast se någon marknad eller användningsbehov alls för detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sceptic:

Jo, tänkte bara om någon sett nått sånt säljas. Tänkte att typ en laddstation med kylning borde finnas någonstans...

Kylklamp? Kanske bäst att lägga någonting mellan så att det inte blir fuktigt på telefonen.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

http://www.windowscentral.com/chevrolet-adding-active-phone-c... Chevrolet tänker ju implementera det i några av 2016 års modeller

Men jag frågar mig hur mycket man skulle använda mobilen om den ligger ner på bordet. Känns inte som den skönaste vinkeln använda en liten touchscreen på.

Visa signatur

Main: Corsair 330R, MSI X99 SLI PLUS, Intel Core i7 5820 @ 4,2GHz, Noctua NH-U12P SE2, HyperX Fury 32 Gb, Gigabyte GTX 970 4 Gb
Server: Fractal Design R4, Asrock Extreme4 Z77, Intel Core i5 3570k, Noctua NH-U12P SE2, Corsair Vengeance 8Gb, Adata SP550 120GB , 3x 3TB WD Red
Bärbar: Dell XPS 13 i5, 8Gb

Permalänk

jag kan tänka mig en sådan liten funktion i en trådlös laddningsplatta, när jag lägger min note3a på plattan så blir den rätt rejält varm efter ett tag, så lite kylning där skulle inte vara direkt fel.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Kan knappast se någon marknad eller användningsbehov alls för detta

Finns det koppvärmare till USB så borde detta funka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av marre671:

http://www.windowscentral.com/chevrolet-adding-active-phone-c... Chevrolet tänker ju implementera det i några av 2016 års modeller

Men jag frågar mig hur mycket man skulle använda mobilen om den ligger ner på bordet. Känns inte som den skönaste vinkeln använda en liten touchscreen på.

Nä men du lyfter upp mobilen, snapar lite/skriver lite osv, sen lägger ner. Under tiden laddar du den efter en dags användande. Iaf min Nexus 5 blir redigt varm vid flitigt användande !

Skrivet av alex_farnstrom:

jag kan tänka mig en sådan liten funktion i en trådlös laddningsplatta, när jag lägger min note3a på plattan så blir den rätt rejält varm efter ett tag, så lite kylning där skulle inte vara direkt fel.

Där ser man! Min första kund!

Permalänk
Medlem

Skulle vara en induktans platta med inbyggd kylning då borde gå att fixa till om kylkroppen är i metall sen ha induktansen bra placerat i mitten. Vem vill provbygga?

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

Skulle vara en induktans platta med inbyggd kylning då borde gå att fixa till om kylkroppen är i metall sen ha induktansen bra placerat i mitten. Vem vill provbygga?

Hade gärna provbyggt men måste, till min skam, erkänna att jag troligen inte fixar det. Överlåter det till någon mer erfaren