Hjälp med CyanogenMod 12 på Note 2 LTE

Permalänk
Medlem

Hjälp med CyanogenMod 12 på Note 2 LTE

Hej!
Jag rootade nyligen min telefon för första gången och tänkte fixa något bra rom. Efter att jag hade hittat ett som jag gillade (dn4) installerade jag det men telefonen hittade inte sim-kortet.
Efter ett par dagar gav jag upp och försökte installera ett nytt rom (Dirty Unicorns) men det fungerade inte alls.

Efter att vara utan telefon i ett par dagar så bestämde jag mig för att installera Cyaogenmod. Det fungerar i stort sett som det ska MEN jag får ingen 3g/4g-signal. Dvs ingen mobildata alls.
I mina försök att fixa detta flashade jag om, efter att ha gjort en backup. Det nya fungerade inte heller så jag bestämde mig för att gå tillbaka till den version där jag hade alla det mesta klart. Och när jag gör detta så fungerar det inte. Jag får bara en svart skärm efter splashscreenen "Samsung Galaxy Note 2 GT-N7105".
Just nu sitter jag på en ny installation av samma rom.

Jag använder Clockwork Recovery.

Några tips på vad jag ska göra?

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Avstängd

Ofta när man tappar mobildata så är det för att man inte fått operatörens APN-inställningar automatiskt. Hur man får dem varierar från operatör men på http://www.swedroid.se/wiki/index.php?title=APN-inst%C3%A4lln... så står hur man gör för alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Ofta när man tappar mobildata så är det för att man inte fått operatörens APN-inställningar automatiskt. Hur man får dem varierar från operatör men på http://www.swedroid.se/wiki/index.php?title=APN-inst%C3%A4lln... så står hur man gör för alla.

Det står att APN inte är tillgängligt för den här användaren... :/

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Avstängd

Testa att flasha in ett annat modem. Det låter som det är något konstigt med det du har.