Antec Signature S10

Permalänk
Melding Plague

Antec Signature S10

Med uppbackning från designbyrån Astro Studios tar Antecs nya flaggskeppschassi Signature S10 plats i testlabbet, med löften om skyhög kvalitet och ett unikt kammarkoncept.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Mycket valuta för pengarna!!!

Permalänk

5500kr?! Kollade på bilderna och tänkte ca 500, sen läser jag priset..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Mycket valuta för pengarna!!!

Jag hoppas du skämtar 5500kr för ett chassi känns overkill.

Permalänk
Medlem

Det jag inte gillar är lagringsenheterna.
Har själv 6HDD och värmeutvecklingen blir rätt stor av dom, har 2 140mm fläktar på mina diskar (1 per vagga (3 hdd)

Att en liten fläkt skulle kunna kyla 6 st effektivt genom allt känns väldigt tveksamt.

Sen gillar jag personligen inte att luta HDD, vidskeplig bara men aldrig tyckt om att sätta hdd lutand

Skulle dock inte köpa det ändå för detta sjuka priset, känns väldigt overkill för vad man får.
Vet inte riktigt vad Antec sysslar med, känns så utdöda i deras tänkande.

Permalänk
Proffsmobbare

Grymt! Roligt att även Antec skärper till sig och satsar på tjocka aluminiumpaneler och härdat glas.

Har aldrig förstått mig på varför man kastar pengar på datorkomponenter men snålar in på chassit, en sådan stor del av helhetsintrycket. Här har man en låda som kommer hålla många år framöver.

Däremot känns det tråkigt med stål och plast för 5500 kronor, med prislappen borde man få aluminium rakt igenom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Mycket valuta för pengarna!!!

Skrivet av Mpgods:

Jag hoppas du skämtar 5500kr för ett chassi känns overkill.

Han menar nog "Mycket pengar för valutan..."?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 530 / SSD: Intel 520 240GB / HDD: Seagate 7200RPM 2TB x2 / CPU: i5 2500K @ 4,7 Ghz / Kylning: Noctua NH-U12P push/pull / GPU: 2x MSI GTX 780 Twin Frozr SLI / PSU: Corsair AX850 / MB: ASUS P8P67 Deluxe / RAM: Corsair 2x8GB 2133 mhz / OS: W11, Ubuntu / Mus: Logitech G602 / TB: Logitech UltraX Premium / Ljud: Sennheiser HD 598, Skärm: ACER Predator XB271HUA.

Permalänk

Lagringssektionen känns något uppochner? bara vända på fläkten så den suger in luft från undersidan och blåser uppåt vore väl avsevärt mycket bättre?
Fläkten skulle troligtvis inte behöva gå så högt heller jämförelse om den ska dra ner luft genom allt.

Hur tänkte man där?

Visa signatur

2500k | Noctua NH-U14S | Sabertooth Z77 | 16Gb Vengeance
3850 † 5770 † 660ti † 970 |

Permalänk
Medlem

Fram- och ovansida i plast, när lådan kostar över 5000 - nej tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bilan har fallit! Inget kommer undan Jonas granskande ögon. Tack för en bra recension.

Visa signatur

i5 4670k | Asus Maximus VI Hero | Corsair Vengeance Pro 1866Mhz 16GB | GeForce GTX 1060 | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-D14 | Acer Predator XB271HUbmiprz

Permalänk

Har sätt mycket trevligare grejer från LianLis 800-1000kr chassin, vilket är väldigt synd. Chassit såg lovande ut och det är bara massa små grejer som man kunde fixat till, en V2 med mycket av det åtgärdat och en sänkt prislapp till 3500kr hade gjort chassit till ett självklart val i mitt tycke, kammar designen gör inte mig något, det är "nytt" och tror det kan funka bra.

Med mindre modifikationer så menar jag att skära ut ett hål för 8pin, ta bort 2.5" buren vid nätaggregatet, fixa till skårorna för SSD och ändra på dessa täckplåtar så att allt förskjuts lite från moderkorts plåten. bara ett par mm hade gjort en del även om det inte kanske hade märkts så mycket. Även satt in en PWM hubb hade varit kanon!

Skall dom behålla prispunkten så kan dom ju faktiskt skicka med en förlängnings kabel med kan man tycka!

Synd, detta hade kunnat bli så bra

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mpgods:

Jag hoppas du skämtar 5500kr för ett chassi känns overkill.

Trodde att det framgick tillräckligt tydligt förstår inte heller att någon skulle köpa denna. Förstår med chassin med speciell design och hög prislapp hänger ihop men denna var inget speciellt......

Permalänk
Medlem

Först tänkte jag WOW detta kanske blir toppklass? Sen när han började prata om insidan så drog han fram sågen och rättfärdigade sina ord, riktigt synd tror det hade potential ifall de hade tänkte om på de punkter Jonas tog upp. Samt skulle priset varit på 2500-3000 som ett "normalt" flaggskepp kostar angående chassin.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Jösses alltså. Detta chassi hade inte ens vart speciellt intressant för en 1/4 av prislappen med tanke på dess konstruktionsmissar. För det priset så vill jag se ett chassi helt i metall och där alla detaljer är genomtänkta och testade ordentligt.
SSD:n som låg och glappade fick mig nästan att skratta med tanke på priset.

Bra som alltid Jonas.

Permalänk
Medlem

När en recensent kläcker ur sig "...skämtar ni eller?" åt prissättningen så har nog något gått jäkligt fel hos tillverkarens designavdelning och dess kommunikation Går omöjligt att rättfärdiga alla småmissar Jonas hitta på det priset.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Ser snyggt ut på utsidan, gillar också att det kommer med glassidor som alternativ, men för 5500:- vill jag även ha en frontpanel i alu och inte plast.

HDD-vaggorna på höjden känns som ett slöseri med utrymme, hela designen insidan verka vara en stor miss. För 5500:- ska chassit vara mer eller mindre perfekt.

Men tackar för en bra recension

Permalänk
Medlem

Fan, testar dom inte chassina innan dom startar produktionen? Det är ju 3:e chassit i rad från detta företag som jag kommer hålla mig långt borta från.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Sjukt snygg formgivning, men reste nej tack

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Mycket valuta för pengarna!!!

Hahaha eller hur.

Vet inte vad som tagit åt Antec, dom verkar ha totalt trappat bollen i min mening..

Oigenomtänkt design, missar till höger och vänster och sjuk prissättning, ajajaj vad ska man säga?
Minns hur bra jag tyckte P18x var för pengarna när den var på tapetenen, hög kvalitet och bra lösningar, hög kvalitet kan nog inte rädda detta chassi såvida inte Antec kommer ner på jorden igen och inser hur mycket chassi man får för en bråkdel av det priset idag?

Permalänk
Inaktiv

Haha Antec, vilka jävla idioter Någon borde sparkas omedelbart.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av fark:

Hahaha eller hur.

Vet inte vad som tagit åt Antec, dom verkar ha totalt trappat bollen i min mening..

Oigenomtänkt design, missar till höger och vänster och sjuk prissättning, ajajaj vad ska man säga?
Minns hur bra jag tyckte P18x var för pengarna när den var på tapetenen, hög kvalitet och bra lösningar, hög kvalitet kan nog inte rädda detta chassi såvida inte Antec kommer ner på jorden igen och inser hur mycket chassi man får för en bråkdel av det priset idag?

Mm känner att det har blivit en kapplöpning med den med tjockast plåt..... Strunta i hur den ser ut, har för funktioner. Bara vi ger den 10 cm plåt så blir det bra......

Permalänk
Medlem

En så stor kammare för lagring och så har man bara plats för 6 st 3.5" hårddiskar, hur tänkte dom där?

Plats för 8st 2.5"-enheter totalt känns ju helt onödigt.

Kabeldragningen är under all kritik.

Värdelös perforering i toppen och att man knappt får in en 240mms radiotor är ju pinsamt i klassen.

Som helhet tycker jag chassit har ett bra upplägg, dom verkar dock ha missat totalt i så många detaljer och sedan är prissättningen uppåt väggarna.

Årets besvikelse!

Permalänk
Snusfri

Denna låda, 5x Sammy 850 PRO 2TB, 6x8TB WD RED, 5960x, 4x Titan X, 128GB RAM så har man en rätt duglig gamingburk

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Vad håller Antec på med... Seriöst?

Visa signatur

MOBO: MSI Gaming Pro Z270 CPU:Intel Core i7-7700K @ 4,20ghz
PSU:EVGA 750G2 Chassi:Fractal Design Meshify C
SSD1:Samsung 840 250GB SSD2:Samsung 850 500GB
RAM:Corsair 32GB@3200mhzGPU: GTX1080 Founders Ed 8GB

Permalänk
Medlem

Eh...skräp. Man får ju 2.5 Enthoo Primo för dom pengarna.
Eller nåt bra mycket bättre från Case Labs.

Permalänk
Medlem

Fractal Design XL är lika bra eller bättre och kostar 1/5 eller så.

Tja...

Permalänk
Medlem

För 5500:- kr skulle man ju tro att de skickar med en gaminglaptop med manualen i.
Skämt åsido så skulle jag bli allvarligt chockad om de säljer mer än 100 sådana internationellt.
Grundlig och väl genomförd recension som vanligt av Jonas, som är den enda som får toppklass idag.

Permalänk
Medlem

Som väldigt många Antec chassin, ser bra ut ända tills man ska börja montera delar. Då märker man alla missar de gjort och det blir ett litet helvete att få allt på plats och dra kablarna rätt.
Kylningen är en till funktion som ofta blir lite fel hos Antec och det här chassit är inget undantag, Hyfsat i moderkorts avdelningen men hur kunde de bygga chassit så att en kylare i taket blockerar kabelgenomdragningen? Ger inte mycket för hårddiskkylningen, har väldigt svårt att se att det blir nån luftgenomströmning där om en enda 120mm ska suga luft genom alla burarna, lite för många hinder på vägen.

Enda plus jag kan se är att Antec (som de brukar) har väldigt hög klass på byggkvalitet och passform, men det väger inte upp resten på långa vägar.

Ibland undrar jag om Antec själva provat att montera hårdvara i sina chassin under tiden de utvecklar, tycker det blir lite väl många missar.

Och sen priset på det hela, skojar ni på oss eller? 1500-2000 kanske, 5500 inte en chans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Mm känner att det har blivit en kapplöpning med den med tjockast plåt..... Strunta i hur den ser ut, har för funktioner. Bara vi ger den 10 cm plåt så blir det bra......

Antec panzerwagen

Permalänk
Medlem

Priset kanske är för att de inte vill sälja någon.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.