Problem med touch på Samsung Galaxy S4

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Problem med touch på Samsung Galaxy S4

Jag har en Samsung Galaxy S4 som strular märkligt med touchfunktionen.
Trodde inte touchen fungerade överhuvudtaget ett tag, men märkte idag att om man snabbt efter att ha tryckt på power-knappen börjar "tapa" och peta på skärmen så fungerar touchen och den ger respons. Så fort man tar ett litet uppehåll från att peta på touchskärmen så slutar touchen att fungera nästa gång man testar. Man måste alltså låsa telefonen, låsa upp den och snabbt ta på skärmen för att få respons, annars är man körd.

Jag har provat att göra en cache-wipe, fabriksåterställning och har också provat att uppdatera telefonen till lollipop.
Några ideér på hur denna telefon tänker? Är det ett mjukvaru eller hårdvarufel?

EDIT: Skärmen blev utbytt av förre ägaren till telefonen för kanske något år sedan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Dec 2003

Låter som hårdvaran.

Byttes skärmen av förre ägaren själv eller på garanti?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

@dales:

Ingen aning. Det var förrförre ägaren som ska ha gjort det. Det ser inte så proffsigt ut och en skruv är borta så tvivlar på garantin.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Dec 2003
Skrivet av StefanWe:

@dales:

Ingen aning. Det var förrförre ägaren som ska ha gjort det. Det ser inte så proffsigt ut och en skruv är borta så tvivlar på garantin.

Det känns då som ett dåligt (amatör) byte och den billigaste skärmen.

Köp en ny telefon är mitt tips.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ume(å)
Registrerad
Jun 2013

Eller dra till t.ex ifon och få en redig skärm utbytt till.

// i7 4770 // Asus Strix 1070 //

signin' out

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005

@StefanWe

*Bump raderad i enlighet med §4*

Observera att vi ej tillåter bumpning då vi vill att alla ska ha samma chans att få svar på sina frågor/funderingar. Denna gången har jag inte låst tråden, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.
/moderator

Skrivet av StefanWe:

Ingen som har varit med om detta?

On topic:

Låter som kass touch/dålig montering, men S4:an har haft en del batteriproblem vilket kan ge väldigt konstiga fel ifall batteriet börjar att svälla. Se http://tekniksmart.se/2013/samsung-galaxy-s4-drabbat-av-dalig...

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Jag har faktiskt tänkt på ifall det kunde vart batteriets fel, säkert inte så troligt men värt ett försök ifall jag hittar någon bekant som har en S4.
Jag orkar inte kosta på en ny skärm till S4an då jag har en annan fin och fungerande telefon. Jag köpte den bara för att säljaren sa att den hängde sig på samsungloggan då man startade upp telefonen och det brukar ju vara enklare att fixa ifall man har tur.

Tack för svaren!

Visste inte om det där med bumpning, förlåt!