Efterlyser app till android.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2004

Efterlyser app till android.

Jag har en surfplatta som jag tänkte sätta upp i hallen och ha som fotoram...typ.
Jag skulle även vilja att den visade information om väder idag och kommande vecka.
Dessutom kanske visa dom senaste nyheterna från vald källa.
Allt detta i helskärm då förstås.
Finns det någon sådan?

Det är inte lätt att va tung...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skene sinCity
Registrerad
Jun 2004

ps ax | grep 'signatur' | awk '{ print $1}' | xargs kill -HUP

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011

Googles nyheter och väder som brukar vara förinstallerad har ju en widget som visar väder och nyheter eller bara det man vill. Källor på nyheter är google news men går ju lägga till egna topics. Källor tror jag inte man kan lägga till dock.

Såhär ser den ut(går ju att förstora till helskärm): https://lh5.ggpht.com/9H78rDJj96S7oIUtWQrg03BLog7EGpvbTvh_Mnz...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2015

Som fotoram med bilder från NAS fungerar PhotoFrame perfekt, har haft programmet i flera år, tidiga versioner var i inte så bra.

Har bara använt programmet för att visa bilder från NAS, aldrig visa tid, datum och väder... Men tror inte det klarar det.

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Kronvrak:

Som fotoram med bilder från NAS fungerar PhotoFrame perfekt, har haft programmet i flera år, tidiga versioner var i inte så bra.

Har bara använt programmet för att visa bilder från NAS, aldrig visa tid, datum och väder... Men tror inte det klarar det.

Länk tack? Hittar massvis av olika appar.

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus R9 290 OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |
NAS 40TB: 8x3TB RAIDz2 | 4x4TB RAIDz1 | ASRock C2550D4I | 32GB ECC RAM | FreeNAS |
LJUD: M-Audio BX8 D2 | ATH-M50 | Focusrite Scarlett 2i2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lappland
Registrerad
Feb 2008

Ett alternativ är ju wallpaper changer som automatiskt byter bakgrund och sen bara lägga till en valfri väderwidget på det. Sen finns det screen always on under utvecklaralternativ.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jul 2001

Har du en egen server av någon form så är nog enklast att bara göra en egen webbsida och sen visa den i fullskärm. Så gjorde jag i några rum för nåt år sen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2015

Ah, programmet heter ju Digital Photo Frame
https://play.google.com/store/apps/details?id=be.wyseur.photo

Det var mycket skräp-appar att vada genom på Google play innan jag hittade programmet.

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.