Hur säkert är Sweclockershandeln?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping, riktigt trist ställe to be honest...
Registrerad
Sep 2013

Hur säkert är Sweclockershandeln?

Ja, hur säkert är det?

Finns inget omdömmessystem, endast en tråd som ej går att utläsa.

Om man nappar på en annons och blir lurad. Har Sweclockers någon tillgång till ip-adresser? Vilket egentligen är sjukt enkelt att fejka...

Om min betalning från mitt konto levererats till tjuvens konto, bör väll överföringen gå att spåra? Alla konton har ju ett namn och personnummer bakom sig.

Varför frågar jag detta? Har stor erfarenhet av köp & sälj, men just Sweclockers hittar man riktigt bra erbjudanden ibland, oftast från säljare med ett fåtal inlägg, ingen information men ändå registrerad flera år tillbaka.

Over and out

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2008

Det är väll ungefär lika säkert som vilken privathandel som helst. Att det går att spåra personen behöver inte alls betyda att du är säker, utredningar läggs ner ändå pga resursbrist. Jag skulle säga att var uppmärksam på misstänksamt beteende, försök göra det face to face och använd samma försiktighet du hade haft på blocket.

sen känns sweC lite säkrare än blocket/tradera eftersom det kräver lite mer av annonsören (3 månader medlemskap)

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2009
Skrivet av cheben:

sen känns sweC lite säkrare än blocket/tradera eftersom det kräver lite mer av annonsören (3 månader medlemskap)

Skickades från m.sweclockers.com

personligen föredrar jag tradera, för det är enklare att se om en person är mer trolig till att hålla sitt ord (står precis bredvid namnet hur många som köpt från dom och om dom är bra eller inte) plus att många nu har utökat skydd emot att du inte fått varan med hjälp av klarna.
har aldrig köpt något på swec handeln och kommer nog aldrig göra det, för det är så svårt att verifiera att man får sina saker utan att träffas face to face

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!