Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014

Kinesisk smartphone

Hej
har kollat på en leagoo elite 2 och en mstar s700.
och det jag undrar om man kan köpa dom i sverige och vilken av dom som är bäst

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

nja, det är inte mycket man får fram via prisjakt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012

finns nog inga svenska återförsäljare som är pålitiliga.. om du vill veta vilken som är bäst finns det mer kompetens och fråga på swedroid som har mycket bättre koll på telefoner.

CPU: i7 3770k @ 4.2ghz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 Moderkort: Asrock Z77 Extreme6 Minnen: Corsair Vengeance Pro 4x4gb 2133mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: 2x Samsung 840 Pro 256gb RAID 0 Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Fractal Design Define C Windowed Edition

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Lilla huset på landet
Registrerad
Jan 2005

Inte i Sverige men hos Aliexpress hittar du dom, det är som kinesiska ebay. Köper rätt mycket därifrån leveransen brukar vara ca 2 veckor ibland tar det 3 veckor.

http://www.aliexpress.com/w/wholesale-leagoo-elite-2.html?ini...

http://www.aliexpress.com/w/wholesale-mstar-s700.html?site=gl...

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tierp
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av ciper13:

Hej
har kollat på en leagoo elite 2 och en mstar s700.
och det jag undrar om man kan köpa dom i sverige och vilken av dom som är bäst

Bara en undran, hur har du kommit fram till att valen står mellan dom två? Marknaden för kina telefoner är stor och spec mässigt tycks dom ju inte ligga direkt i topp

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: NA | PSU: Corsair AX760i | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014
Skrivet av FlashTec:

Bara en undran, hur har du kommit fram till att valen står mellan dom två? Marknaden för kina telefoner är stor och spec mässigt tycks dom ju inte ligga direkt i topp

va bara inne och kollade på tabletkungen och då såg jag dom och tyckte dom var kanska snygga och billiga men vill helst ha en med riktigt bra kamera både fram och bak

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tierp
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av ciper13:

va bara inne och kollade på tabletkungen och då såg jag dom och tyckte dom var kanska snygga och billiga men vill helst ha en med riktigt bra kamera både fram och bak

Har ingen erfarenhet av den själv men läste precis en review av Lenovo K3 Note och den verkar ju inte vara dålig heller

Lenovo K3 Note

Funderar själv på en kina telefon men kollar i prisklassen över dom här.

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: NA | PSU: Corsair AX760i | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014
Skrivet av FlashTec:

Har ingen erfarenhet av den själv men läste precis en review av Lenovo K3 Note och den verkar ju inte vara dålig heller

Lenovo K3 Note

Funderar själv på en kina telefon men kollar i prisklassen över dom här.

tack för tipset , vilka telefoner kollar du på då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tierp
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av ciper13:

tack för tipset , vilka telefoner kollar du på då?

kollade på en Elephone P7000 igår men tyvärr går den bort då den har lite samma problem som Iphone 6, den blir som en banan om man stoppar den i fickan, så den går bort.

Har även kollat lite på Ulefone Be Touch 2 men marknaden är stor och kandidaterna många, ett krav jag har är att kamerana ska vara bra, finns ju en hel del 5.5" Phablets som kör lollipop och har 13 mp kamera från Sony som tydligen ska vara rätt så bra, framåtriktad kamera kunde jag egentligen vara utan då jag ändå aldrig använder videosamtal eller tar några selfies. Batterierna bör ju ligga någonstans mellan 3 - 3,500 mAh så dom inte dör på en gång. Även en ljusstark skärm är ju att föredra om man vill kunna använda den utomhus även om denna sommar inte tycks ställa till några större problem för att se skärmen.

Ja det finns mycket att tänka på när det gäller att skaffa en mobil. Egentligen så gäller väl samma sak för mycket dyrare telefoner men att man kanske inte kan ha riktigt lika stora krav på en kina telefon för 2000 kr som för en samsung för över 7000

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014
Skrivet av FlashTec:

kollade på en Elephone P7000 igår men tyvärr går den bort då den har lite samma problem som Iphone 6, den blir som en banan om man stoppar den i fickan, så den går bort.

Har även kollat lite på Ulefone BebTouch 2 men marknaden är stor och kandidaterna många, ett krav jag har är att kamerana ska vara bra, finns ju en hel del 5.5" Phablets som kör lollipop och har 13 mp kamera från Sony som tydligen ska vara rätt så bra, framåtriktad kamera kunde jag egentligen vara utan då jag ändå aldrig använder videosamtal eller tar några selfies. Batterierna bör ju ligga någonstans mellan 3 - 3,500 mAh så dom inte dör på en gång. Även en ljusstark skärm är ju att föredra om man vill kunna använda den utomhus även om denna sommar inte tycks ställa till några större problem för att se skärmen.

Ja det finns mycket att tänka på när det gäller att skaffa en mobil. Egentligen så gäller väl samma sak för mycket dyrare telefoner men att man kanske inte kan ha riktigt lika stora krav på en kina telefon för 2000 kr som för en samsung för över 7000

dom där telefonerna verkar väldigt intresanta

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tierp
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av ciper13:

dom där telefonerna verkar väldigt intresanta

Nja, både ock skulle jag vilja säga. Dom är bra specade men tycks ha stora problem med leveranser på grund av att efterfrågan är stööre än tillgång. Men ett tips är att kolla runt lite på sidor som Gizchina och liknande, dom innehåller oftast reviews och även ganska matnyttiga kommentarer till reviewsen

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014
Skrivet av FlashTec:

Nja, både ock skulle jag vilja säga. Dom är bra specade men tycks ha stora problem med leveranser på grund av att efterfrågan är stööre än tillgång. Men ett tips är att kolla runt lite på sidor som Gizchina och liknande, dom innehåller oftast reviews och även ganska matnyttiga kommentarer till reviewsen

aa ska kolla lite där , tack:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2013
Skrivet av ciper13:

Kika på oppos telefoner. De har riktigt bra kameror i sina telefoner.
Www.oppostyle.com

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 980 | 32GiB | 950 Pro 512GB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | AMD 6970 | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 32GiB | UnRAID 6.5.0 | 68TB
HTPC: i7 2600k | GTX 1050ti | 8GiB
Smartphone: Huawei Mate 10 Pro | Android 8.0 | root | Shure SE535

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014
Skrivet av LudvigLindell:

Kika på oppos telefoner. De har riktigt bra kameror i sina telefoner.
Www.oppostyle.com

hej har kollat på doms telefoner förut men tyvär va dom lite för dyra

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2013
Skrivet av ciper13:

hej har kollat på doms telefoner förut men tyvär va dom lite för dyra