Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2014

Xbox 360 kontroll

Goddagens alla människor!

Jag har häromdagen införskaffat mig en xbox 360 trådansluten kontroll för att använda till pc, visste redan när jag köpte den att det är en kopia.
http://www.teknikmagasinet.se/produkter/dator-o-tv-spel/joyst...
Nu har jag fått problemet med att min dator inte kan uppfatta denna kontroll som en kontroller, jag har laddat ner drivers för xbox 360 kontroller och jag har uppdaterat driver genom att gå in på enhetshanteraren och valt kontrollern på detta sätt. Dock så fungerar detta inte :/

Min fråga är om någon har ett bra förslag om vad jag kan göra?

Tack och hej,
Mr Enric

Fractal Design Core 2500 | Fractal Design Integra M 550W | Core i5 4690K | Asus Z97-A | Asus Radeon 290x | Corsair Vengeance LP 2x4GB | Windows 10 | ASUS VG248QE | Logitech G502 Proteus Core | Func KB-460 | Plantronics Gamecom 780 | Lenovo Thinkpad L440 | ASUS ROG GX950 | Lenovo Flex 3-1580 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm (Sundbyberg)
Registrerad
Maj 2005

Hade nog testat detta:

Open the “Device Manager.” You should see the unknown device in the list of devices under “Other Devices.” Double tap the unknown device. A properties menu will open up with an option to “Update Driver.” Tap that button, select “Browse my computer for driver software,” and choose “Let me pick from a list of device drivers on my computer.”

Step 4: On the list that opens, scroll to the bottom and select “Xbox 360 Peripherals.” Choose the bottom driver for a Wireless Receiver, then tap “Next.” Approve your choice to start the installation.

Fast kanske inte välja wireless reciver

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Feb 2011

Vilket OS använder du?

i7-920 @ 4.0Ghz - 12GB Corsair XMS3 - EVGA GTX 980 SC - Corsair TX850 - Asus pb298q
Main rigg - LAN-dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromölla eller Karlskrona.
Registrerad
Maj 2011

" Ger dig extremt snabb överföring för t.ex. snabba eldstrider i FPS-spel."

Heh.

Send me out... with a bang.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2014
Skrivet av biorrith:

Vilket OS använder du?

Använder win 8.1, vet att det står windows xp system på paketet för kontrollern, så är lite rädd för det :/

Skrivet av Oggmeiler:

" Ger dig extremt snabb överföring för t.ex. snabba eldstrider i FPS-spel."

Heh.

Vet, tänkte på det också...
heh

Fractal Design Core 2500 | Fractal Design Integra M 550W | Core i5 4690K | Asus Z97-A | Asus Radeon 290x | Corsair Vengeance LP 2x4GB | Windows 10 | ASUS VG248QE | Logitech G502 Proteus Core | Func KB-460 | Plantronics Gamecom 780 | Lenovo Thinkpad L440 | ASUS ROG GX950 | Lenovo Flex 3-1580 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Sep 2005

Du har köpt en xbox kontroll för xbox, inte en xbox kontroll för pc

http://www.teknikmagasinet.se/produkter/dator-o-tv-spel/joyst... denna du vill ha

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av Exeo:

http://www.teknikmagasinet.se/produkter/dator-o-tv-spel/joyst... denna du vill ha

Alternativt köpa kabeln skillt http://ak.buy.com/PI/0/500/214244357.jpg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av Exeo:

Att det är en kopia, tror jag är det som ställer till det.

Jag har själv en XBOX 360 handkontroll original (som är många år gammal) som funkar perfekt till Pc.

Det finns drivrutiner till Win7 till Win 8.1.

Så det är bara att plugga in handkontrollen, så installeras drivarna auto.

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[NAS DNS-323 3TB][Skärmar=24",24",24" Eyefinity]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz,HD 6950 2GBFoto [Nikon D3100][70-300/35 1,8/18-55

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Sep 2005
Skrivet av skog1s:

Att det är en kopia, tror jag är det som ställer till det.

Jag har själv en XBOX 360 handkontroll original (som är många år gammal) som funkar perfekt till Pc.

Det finns drivrutiner till Win7 till Win 8.1.

Så det är bara att plugga in handkontrollen, så installeras drivarna auto.

Jag vet bara hur den jag har ser ut, och den ser ut som bilden jag länkade till, så kan mycket väl stämma att det är en kopia, hur som så hade jag nog ändå lämnat tillbaka den kontrollen och tagit den andra.

Och ja drivrutinerna ligger i OS (använder just nu en trådlös logitech som komiskt nog måste ha xbox drivrutinerna för att fungera)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollentuna
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av Exeo:

Jag vet bara hur den jag har ser ut, och den ser ut som bilden jag länkade till, så kan mycket väl stämma att det är en kopia, hur som så hade jag nog ändå lämnat tillbaka den kontrollen och tagit den andra.

Och ja drivrutinerna ligger i OS (använder just nu en trådlös logitech som komiskt nog måste ha xbox drivrutinerna för att fungera)

Tror skog1s inte menade din länk utan att problemet TS har är att windows inte kan känna igen TS's köpta kopia som en 360-handkontroll. Kanske en xbox är lättare att lura än Windows.

TS, har din handkontroll något namn? Står det på den vilket företag som gjorde den? Kan vara värt att googla lite på om andra som köpt just den kopian har samma problem.

i9-7920X @ 4.6 GHz | 32GB DDR4 @ 3200 MHz | ASUS WS X299 PRO | Geforce GTX 1080 Ti FE | 3x500GB SSD