Permalänk

Söker billigt gaming tangentbord!

Tja!
Söker billigt gaming tangentbord helst under 500kr
Helst med mekaniska brytare reds elr blacks isf
Handlovsstöd är en bonus
Led är en bonus

Permalänk
Medlem
Visa signatur

NR200P. SF600 V2. 5600X. Asus B550-I. 32GB 3600 CL16. RTX 3070. PG278QR. Oculus Rift S.

Permalänk

Har du den är den bra??

Permalänk
Medlem
Skrivet av SergeantSam:

Har du den är den bra??

Ja jag har haft det några månader nu och är supernöjd! Inget att klaga på än.

Visa signatur

NR200P. SF600 V2. 5600X. Asus B550-I. 32GB 3600 CL16. RTX 3070. PG278QR. Oculus Rift S.

Permalänk
Medlem

Billigare tangentbord med mekaniska brytare än Funcen får du nog inte. Har själv inget men vad jag har förstått är det väldigt prisvärt.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem

Annars såg jag dehär sjuka priset på förra modellen av Corsair K95: https://www.netonnet.se/art/dator/gamingspeltillbehor/gamingt...

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk

Men vet ni några andra billiga som inte är mekaniska då?

Permalänk
Permalänk

http://www.inet.se/produkt/6101691/qpad-mk-50-gaming-mechanic...
Över budget men har detta själv, tycker det är mycket bättre än gigybte aivia osmium browns vilket kostade 1300 Kr. Riktigt dovt och härligt ljud, inga high pitchade biljud.

Visa signatur

Stuff

Permalänk
Medlem

Har själv ett QPAD MK-50, riktigt stilrent och mekaniskt tangentbord utan alla "spejsiga gaming" saker! Bästa jag haft hittills! Enda nackdelen är att den är lite över din budget på 640(?) kr.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1035097

Visa signatur

Professionell amatör

Permalänk
Medlem

Hade ett Ozone Strike med svarta brytare innan jag gick över till ett Func KB-460 med röda brytare.
Kan gott rekommendera Ozone Strike om man vill ha ett tangentbord med mekaniska brytare för en billig peng.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=991506

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av pontusv:

Har själv ett QPAD MK-50, riktigt stilrent och mekaniskt tangentbord utan alla "spejsiga gaming" saker! Bästa jag haft hittills! Enda nackdelen är att den är lite över din budget på 640(?) kr.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1035097

Kan bara hålla med , MK50 är ett av de bästa mekaniska tangentborden och definitivt i den prisklassen.
Ska du köpa ett mekaniskt tangentbord köp ALDRIG ett utan handledsstöd, annars kan du lika gärna riva sönder hundralapparna.

Tröttnade själv på mekaniska, slant på tangenterna och missade tangenter hela tiden.
Gått tillbaks till platta tangentbord, betydligt bättre för fps dock lite tråkigare att skriva på..

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jag skulle dock vilja säga att alla handledsstöd som följer med tangentbord oavsett märke är tämligen värdelösa då de har en tendens att ha en alldeles för låg design. Det är rekommenderat att köpa ett ordentligt vid sidan av som inte är vinklat och för lågt och knappt fyller någon funktion.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Jag håller med deeyay, köp ALDRIG ett tangentbord med inbyggt handledsstöd, det nämligen alldeles garaterat uruselt

Mer OT; för de pengarna du funderar på att lägga kan du få ett riktigt trevligt gammalt Alps-tillverkat tangentbord. Om du inte är feg för begagnat dvs. Bara att tvätta lite så blir det prima!

Permalänk

Är det så himla mycket värt att köpa ett mekaniskt tangentbord? Jag har kollat på det här tangentbordet med plunger switchar som är en kopia av mekaniska switchar
Länk: http://www.inet.se/produkt/6607021/tt-esports-knucker-gaming-...

Permalänk
Inaktiv

qpad mk50

har använt mitt i 2-3 år och har spillt juice över det men tangetbordet fungerar fortfarande

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jag vet inte hur de switcharna fungerar. Men en sak som mekaniska gör mycket bättre än rubberdomes t.ex. är att trycken registreras redan när tangenten kommit halvvägs ner (eller ännu tidigare på vissa switchar). På andra så måste du bottna tangenten för att de ska registreras och misslyckas således ibland om man trycker för löst eller nåt.

Tycker inte tangentbord är något man ska snåla med. Det är trots allt den del du har mest kontakt med hela tiden när du använder en dator och ett bra sådant förhöjer upplevelsen oerhört. Man lägger tiotusentals kronor på en dator ibland men inte en tusenlapp på ett tangentbord. Ser inte riktigt logiken i det. Det är en investering som överlever din dators andra komponenter med råge.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av SergeantSam:

Är det så himla mycket värt att köpa ett mekaniskt tangentbord? Jag har kollat på det här tangentbordet med plunger switchar som är en kopia av mekaniska switchar
Länk: http://www.inet.se/produkt/6607021/tt-esports-knucker-gaming-...

För det första, ThermalFake är ett hemskt företag och jag skulle aldrig köpa en produkt från dem.
För det andra så är Plunger i grund och botten en rubber dome och är inte mekanisk, den bara "simulerar" känslan i en mekanisk switch.

Func KB-460 är extremt prisvärt, är tillverkade i samma fabrik som mitt Qpad MK-85 (som kostar ca dubbla).
Känslan i cherry MX Red är svårslaget, skulle inte köpa ett "gaming" tangentbord utan mekaniska switchar idag! (personlig åsikt förstås)

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av SergeantSam:

Är det så himla mycket värt att köpa ett mekaniskt tangentbord? Jag har kollat på det här tangentbordet med plunger switchar som är en kopia av mekaniska switchar
Länk: http://www.inet.se/produkt/6607021/tt-esports-knucker-gaming-...

Ja det är verkligen värt det! Tycker du ska kika på QPAD MK-50 eller Func-460, är ju inte så mycket över budget men verkligen värt dom extra kronorna.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Skrivet av Beta:

Ja det är verkligen värt det! Tycker du ska kika på QPAD MK-50 eller Func-460, är ju inte så mycket över budget men verkligen värt dom extra kronorna.

Vilken är bäst qpaden eller funcen???

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av SergeantSam:

Vilken är bäst qpaden eller funcen???

De är tillverkade i samma fabrik och har samma innansida så det beror mer på vilket utseende du föredrar. Själv föredrar jag Func för det är mycket stilrenare och jag har haft mycket kvalitétsproblem med olika Q-Pad tangentbord inklusive MK-50.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Skrivet av deeyay:

De är tillverkade i samma fabrik och har samma innansida så det beror mer på vilket utseende du föredrar. Själv föredrar jag Func för det är mycket stilrenare och jag har haft mycket kvalitétsproblem med olika Q-Pad tangentbord inklusive MK-50.

Så ända skillnaden är typ utseende? Eftersom Funcen har full-n-key rollover och led så är väl den mer prisvärd?! Jag tycker själv att gpaden är snyggare men funcen har ju led och det är väldigt snyggt så tror det blir funcen.

Men tack alla som har varit delaktiga i den här tråden;))

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av SergeantSam:

Så ända skillnaden är typ utseende? Eftersom Funcen har full-n-key rollover och led så är väl den mer prisvärd?! Jag tycker själv att gpaden är snyggare men funcen har ju led och det är väldigt snyggt så tror det blir funcen.

Men tack alla som har varit delaktiga i den här tråden;))

Inte enda skillnaden då som sagt Func har led som du säger men annars är de rätt identiska inombords och i funktion. Så ja Func blir lite mer prisvärt skulle jag vilja säga. Jag föredrar Func. Har ett sånt kvar som jag har lackat om och pysslat med som du kan se i min signatur

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Skrivet av deeyay:

Inte enda skillnaden då som sagt Func har led som du säger men annars är de rätt identiska inombords och i funktion. Så ja Func blir lite mer prisvärt skulle jag vilja säga. Jag föredrar Func. Har ett sånt kvar som jag har lackat om och pysslat med som du kan se i min signatur

Jag sökte runt lite och hittade det här vilka är era tankar den har kalih blue switchar och som jag har hört funkar bra till gaming så jag väger mellan funcen och denna.
https://m.netonnet.se/art/dator/gamingspeltillbehor/gamingtan...

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av SergeantSam:

Jag sökte runt lite och hittade det här vilka är era tankar den har kalih blue switchar och som jag har hört funkar bra till gaming så jag väger mellan funcen och denna.
https://m.netonnet.se/art/dator/gamingspeltillbehor/gamingtan...

Jag har provat ett sånt där Mission och det känns lågbudget som fan. Alltså det är snyggt och så men det är kopior utav Cherry-switchar och inte äkta sen så väger det typ ingenting det där tangentbordet och känns och låter billigt när man skriver på det. Då är Func ett mycket bättre val.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av SergeantSam:

Jag sökte runt lite och hittade det här vilka är era tankar den har kalih blue switchar och som jag har hört funkar bra till gaming så jag väger mellan funcen och denna.
https://m.netonnet.se/art/dator/gamingspeltillbehor/gamingtan...

Kina fake tillverkade wannabe Cherry MX brytare.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.