Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

Söker billigt gaming tangentbord!

Tja!
Söker billigt gaming tangentbord helst under 500kr
Helst med mekaniska brytare reds elr blacks isf
Handlovsstöd är en bonus
Led är en bonus

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2006

Define S. i7 4790K. Z97-AR. 16GB. GTX 1070. G2 750W. EVO 850. Asus PG278QR.
Define S Nano. i5 4690k. 8GB. GTX 960. EVO 840.
Asus Vivobook. i5 7200U. 8GB. 940MX. 512 SSD.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

Har du den är den bra??

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av SergeantSam:

Har du den är den bra??

Ja jag har haft det några månader nu och är supernöjd! Inget att klaga på än.

Define S. i7 4790K. Z97-AR. 16GB. GTX 1070. G2 750W. EVO 850. Asus PG278QR.
Define S Nano. i5 4690k. 8GB. GTX 960. EVO 840.
Asus Vivobook. i5 7200U. 8GB. 940MX. 512 SSD.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Dec 2005

Billigare tangentbord med mekaniska brytare än Funcen får du nog inte. Har själv inget men vad jag har förstått är det väldigt prisvärt.

MB: Asus Z170-A | CPU: Intel Core i7 6700K @ 4.60GHz/VCORE: 1.330V | CPU-Cooler: Noctua NH-D14 | Mem: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 2666MHz | GFX: MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6GB @ GPU: 1451MHz/Mem: 3758MHz | PSU: Corsair AX 850W | Disk1: Samsung 840 PRO 256GB | Disk2: Samsung 840 EVO 500GB | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R5 | OS: Win 10 Pro | Peripherals: Dell U2711 | Samsung 2443BW | Corsair K70 Rapidfire RGB | Corsair Scimitar RGB | Glorious Extended Mouse Pad | Kingston HyperX Cloud Alpha | DXRacer Drifting

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Dec 2005

Annars såg jag dehär sjuka priset på förra modellen av Corsair K95: https://www.netonnet.se/art/dator/gamingspeltillbehor/gamingt...

MB: Asus Z170-A | CPU: Intel Core i7 6700K @ 4.60GHz/VCORE: 1.330V | CPU-Cooler: Noctua NH-D14 | Mem: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 2666MHz | GFX: MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6GB @ GPU: 1451MHz/Mem: 3758MHz | PSU: Corsair AX 850W | Disk1: Samsung 840 PRO 256GB | Disk2: Samsung 840 EVO 500GB | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R5 | OS: Win 10 Pro | Peripherals: Dell U2711 | Samsung 2443BW | Corsair K70 Rapidfire RGB | Corsair Scimitar RGB | Glorious Extended Mouse Pad | Kingston HyperX Cloud Alpha | DXRacer Drifting

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

Men vet ni några andra billiga som inte är mekaniska då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

http://www.inet.se/produkt/6101691/qpad-mk-50-gaming-mechanic...
Över budget men har detta själv, tycker det är mycket bättre än gigybte aivia osmium browns vilket kostade 1300 Kr. Riktigt dovt och härligt ljud, inga high pitchade biljud.

Stuff

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

Har själv ett QPAD MK-50, riktigt stilrent och mekaniskt tangentbord utan alla "spejsiga gaming" saker! Bästa jag haft hittills! Enda nackdelen är att den är lite över din budget på 640(?) kr.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1035097

Professionell amatör

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Okt 2011

Hade ett Ozone Strike med svarta brytare innan jag gick över till ett Func KB-460 med röda brytare.
Kan gott rekommendera Ozone Strike om man vill ha ett tangentbord med mekaniska brytare för en billig peng.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=991506

Intel Core i7 4770K @ 4GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Noctua NH-U9B SE2 | MSI GTX 980 Gaming 4G | 16GB Crucial Ballistix Tactical DDR3 PC12800/1600MHz CL8 | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung SSD 840 EVO 120GB | Seagate Barracuda ST1000DM003 64MB 1TB | Seagate Barracuda ST2000DM006 64MB 2TB | Western Digital Elements 1TB (Extern) | Fractal Design Define R4 (Vit) | BenQ XL2411Z | BenQ G2412HD | Steelseries Rival 500 | Func KB-460 | Beyerdynamic DT 770 PRO 250 Ohm | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av pontusv:

Har själv ett QPAD MK-50, riktigt stilrent och mekaniskt tangentbord utan alla "spejsiga gaming" saker! Bästa jag haft hittills! Enda nackdelen är att den är lite över din budget på 640(?) kr.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1035097

Kan bara hålla med , MK50 är ett av de bästa mekaniska tangentborden och definitivt i den prisklassen.
Ska du köpa ett mekaniskt tangentbord köp ALDRIG ett utan handledsstöd, annars kan du lika gärna riva sönder hundralapparna.

Tröttnade själv på mekaniska, slant på tangenterna och missade tangenter hela tiden.
Gått tillbaks till platta tangentbord, betydligt bättre för fps dock lite tråkigare att skriva på..

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2012

Jag skulle dock vilja säga att alla handledsstöd som följer med tangentbord oavsett märke är tämligen värdelösa då de har en tendens att ha en alldeles för låg design. Det är rekommenderat att köpa ett ordentligt vid sidan av som inte är vinklat och för lågt och knappt fyller någon funktion.

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västkusten
Registrerad
Dec 2014

Jag håller med deeyay, köp ALDRIG ett tangentbord med inbyggt handledsstöd, det nämligen alldeles garaterat uruselt

Mer OT; för de pengarna du funderar på att lägga kan du få ett riktigt trevligt gammalt Alps-tillverkat tangentbord. Om du inte är feg för begagnat dvs. Bara att tvätta lite så blir det prima!

MBP | Hackmac | TH-X00 PH/Mojo | Några tangentbord

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

Är det så himla mycket värt att köpa ett mekaniskt tangentbord? Jag har kollat på det här tangentbordet med plunger switchar som är en kopia av mekaniska switchar
Länk: http://www.inet.se/produkt/6607021/tt-esports-knucker-gaming-...

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Nov 2014

qpad mk50

har använt mitt i 2-3 år och har spillt juice över det men tangetbordet fungerar fortfarande

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2012

Jag vet inte hur de switcharna fungerar. Men en sak som mekaniska gör mycket bättre än rubberdomes t.ex. är att trycken registreras redan när tangenten kommit halvvägs ner (eller ännu tidigare på vissa switchar). På andra så måste du bottna tangenten för att de ska registreras och misslyckas således ibland om man trycker för löst eller nåt.

Tycker inte tangentbord är något man ska snåla med. Det är trots allt den del du har mest kontakt med hela tiden när du använder en dator och ett bra sådant förhöjer upplevelsen oerhört. Man lägger tiotusentals kronor på en dator ibland men inte en tusenlapp på ett tangentbord. Ser inte riktigt logiken i det. Det är en investering som överlever din dators andra komponenter med råge.

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nacka
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av SergeantSam:

Är det så himla mycket värt att köpa ett mekaniskt tangentbord? Jag har kollat på det här tangentbordet med plunger switchar som är en kopia av mekaniska switchar

För det första, ThermalFake är ett hemskt företag och jag skulle aldrig köpa en produkt från dem.
För det andra så är Plunger i grund och botten en rubber dome och är inte mekanisk, den bara "simulerar" känslan i en mekanisk switch.

Func KB-460 är extremt prisvärt, är tillverkade i samma fabrik som mitt Qpad MK-85 (som kostar ca dubbla).
Känslan i cherry MX Red är svårslaget, skulle inte köpa ett "gaming" tangentbord utan mekaniska switchar idag! (personlig åsikt förstås)

4930k | R9 290 CF | Gskill Ares 2133MHz 16GB | Asrock x79 Extreme4-m | Corsair AX1200i | Parvum s2.0 Extended | EK Supremacy EVO | EK-FC Original CSQ Nickel | 360+240 | EK D5+EK-D5 X-RES 140
Bygglogg: Chandra | by lowngcawt
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av SergeantSam:

Ja det är verkligen värt det! Tycker du ska kika på QPAD MK-50 eller Func-460, är ju inte så mycket över budget men verkligen värt dom extra kronorna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015
Skrivet av Beta:

Ja det är verkligen värt det! Tycker du ska kika på QPAD MK-50 eller Func-460, är ju inte så mycket över budget men verkligen värt dom extra kronorna.

Vilken är bäst qpaden eller funcen???

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av SergeantSam:

Vilken är bäst qpaden eller funcen???

De är tillverkade i samma fabrik och har samma innansida så det beror mer på vilket utseende du föredrar. Själv föredrar jag Func för det är mycket stilrenare och jag har haft mycket kvalitétsproblem med olika Q-Pad tangentbord inklusive MK-50.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015
Skrivet av deeyay:

De är tillverkade i samma fabrik och har samma innansida så det beror mer på vilket utseende du föredrar. Själv föredrar jag Func för det är mycket stilrenare och jag har haft mycket kvalitétsproblem med olika Q-Pad tangentbord inklusive MK-50.

Så ända skillnaden är typ utseende? Eftersom Funcen har full-n-key rollover och led så är väl den mer prisvärd?! Jag tycker själv att gpaden är snyggare men funcen har ju led och det är väldigt snyggt så tror det blir funcen.

Men tack alla som har varit delaktiga i den här tråden;))

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av SergeantSam:

Så ända skillnaden är typ utseende? Eftersom Funcen har full-n-key rollover och led så är väl den mer prisvärd?! Jag tycker själv att gpaden är snyggare men funcen har ju led och det är väldigt snyggt så tror det blir funcen.

Men tack alla som har varit delaktiga i den här tråden;))

Inte enda skillnaden då som sagt Func har led som du säger men annars är de rätt identiska inombords och i funktion. Så ja Func blir lite mer prisvärt skulle jag vilja säga. Jag föredrar Func. Har ett sånt kvar som jag har lackat om och pysslat med som du kan se i min signatur

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015
Skrivet av deeyay:

Inte enda skillnaden då som sagt Func har led som du säger men annars är de rätt identiska inombords och i funktion. Så ja Func blir lite mer prisvärt skulle jag vilja säga. Jag föredrar Func. Har ett sånt kvar som jag har lackat om och pysslat med som du kan se i min signatur

Jag sökte runt lite och hittade det här vilka är era tankar den har kalih blue switchar och som jag har hört funkar bra till gaming så jag väger mellan funcen och denna.
https://m.netonnet.se/art/dator/gamingspeltillbehor/gamingtan...

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av SergeantSam:

Jag sökte runt lite och hittade det här vilka är era tankar den har kalih blue switchar och som jag har hört funkar bra till gaming så jag väger mellan funcen och denna.

Jag har provat ett sånt där Mission och det känns lågbudget som fan. Alltså det är snyggt och så men det är kopior utav Cherry-switchar och inte äkta sen så väger det typ ingenting det där tangentbordet och känns och låter billigt när man skriver på det. Då är Func ett mycket bättre val.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Höganäs,Skåne
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av SergeantSam:

Kina fake tillverkade wannabe Cherry MX brytare.

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.