Trasig (?) Nokia 930. Laga eller vänta tills ny Win 10 Phone hårdvara dyker upp?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2004

Trasig (?) Nokia 930. Laga eller vänta tills ny Win 10 Phone hårdvara dyker upp?

Hej!
Jag har råkat paja min mobil. Inte säker på vad som hänt. Men jag råkade sova på den, upptäckte det när den väckte mig och det pep i sängen. Den brukar vara annars på laddning.
Resultatet är att skärmen verkar ha problem (flimrar eller går prickar på den och så, ibland dyker det upp konstiga färger eller blir ett band som vandrar över skärmen), samt att startknappen på sidan inte får skärmen att gå igång på en gång. Knackfunktionen har också problem.
Resten verkar funka.
Kan det vara typ att något blivit för varmt, eller böjt, eller någon fuktskada?
Skall gå lämna in den på felsökning i eftermiddag.
Men är det värt att laga? Eller skall man vänta till en ny native Windows 10 Phone dyker upp? Är mycket sugen på att att kunna köra Windows 10 Phone till stor extern skärm och köra appar som också går att köra på datorn. Det verkar lite oklart om det kommer gå på befintliga Lumias eller om det kräver nya mobiler.

Köpte mobilen rätt billig då skärmen hade en spricka.
Laga kostar 2200-2500 om det är skärmen som är trasig, men försäkringen täcker en del av det.
Annars väldigt nöjd med mobilen.
Med vänlig hälsning
Regert

Laptop: HP Spectre X2 13.3.
WS : AMD PII X6 1100 Thuban. ASUS Crosshair IV Formula, 16 GB RAM, XFX Radeon HD 6970 Ref, SSD + HDD i en mix.
WS II: i7 , Gigabyte mb, 12 GB RAM, HD 5970. Windows 10 Tech Preview.