Märkligt problem med AC III och IV

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nässjö
Registrerad
Jun 2010

Märkligt problem med AC III och IV

Hej!
För någon dag sedan när jag hade kommit en bra bit in i AC III så började det från ingenstans att dyka upp grafiska problem som gör spelet nästintill ospelbart. Hela skärmen twitchar eller hur man ska beskriva det samt att i III:an så blir också kontrollen helt värdelös, om jag går rakt fram så spinner han runt ibland och går åt ett annat håll. Eftersom jag hade så lite kvar av spelet så höll jag ut och försökte hålla min vrede tillbaka, men ett tag var det nära att datorn flög ut genom fönstret!

När jag spelat klart spelet så tänkte jag ge mig på IV:an eftersom "äh det var nog bara problem med III:an" men också det spelet var twitching. Eftersom spelen är flashbaserade så uppdaterade jag till senaste flashplayer och det löste problemen... i 5 min sen var de tillbaka som tidigare. Det enda som skiljer är att kontrollen inte är f*cked up i IV:an och att menyn inte heller twitchar till skillnad från III:an.

Här följer ett kort videoklipp på hur det ser ut för mig när jag spelar, det är kort men det ger ändå en bra bild av hur spelupplevelsen är. Problemet dyker endast upp med dessa 2 spel(köpt via steam). Min prolle är en FX-8320 och sitter på ett 7970. Att ändra inställningar löser tyvärr inte mitt problem.

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W