Avslutningsvis vill jag bara stämma av så ni ser resultatet:
10:53:50 Chatten är placerad i kö
Vi vill gärna veta hur du upplever vår kundservice!
Efter att chatten är avslutad får du möjlighet att besvara 3 st. korta frågor.
10:54:01 Din rådgivare Telia person 1 har kommit in i chatten
10:54:01 Telia person 1 Hej och välkommen till kundservice!
Vad kan jag hjälpa dig med?
10:54:09 Hampus Johansson Hej Telia person 1!
10:54:21 Telia person 1 Hej Hampus, bra att du kontaktar oss.
10:54:31 Hampus Johansson jag har haft mycket stora problem med telia. allt började den 7 Juni
10:55:00 Hampus Johansson Förhoppningsvis har du en hel del historik sparat i ert CRM system så du kan läsa lite om hur allt ligger till
10:55:34 Hampus Johansson Men för att göra en lång historia kort kan man säga att jag har varit mer eller mindre utan internet 1 månad
10:56:08 Hampus Johansson dessutom har jag fått som svar från Telias sida att det inte är ert "problem" och att jag ändå för betala för något jag inte kan nyttja
10:56:10 Telia person 1 jag ser att det ligger en felanmälan inlagd.
10:56:22 Hampus Johansson den är löst idag
10:56:28 Hampus Johansson så nu funkar allt som det ska
10:56:56 Telia person 1 Va härligt! ber verkligen om ursäkt för att det fungerat mindre bra för dig. Alltid tråkigt att höra.
10:57:31 Hampus Johansson Så det jag är ute efter nu är kompensation för tiden jag varit utan
10:57:45 Hampus Johansson Det har ställt till det en del då jag ofta brukar jobba hemifrån
10:58:47 Telia person 1 Absolut, jag tycker att vi gör som så att vi pratar med en kollega som sitter på den tekniska supporten som får se över helhetsbilden och därefter presentera en lämplig kompensation.
Går det bra att dröja kvar?
10:59:23 Hampus Johansson absolut
11:00:56 Telia person 1 Jag flyttar dig till en annan rådgivare, detta kan dröja en liten stund
11:00:56 Chatten är placerad i kö
11:02:32 Din rådgivare Telia person 2 har kommit in i chatten
11:02:32 Telia person 2 Välkommen, jag heter Telia person 2. Ett ögonblick så ska jag läsa igenom ditt ärende.
11:07:07 Telia person 2 Det jag kan kompensera för är den felanmälan som är gjord 31/7 och blev klar idag.
11:08:44 Hampus Johansson okej, hur ser den kompensationen ut?
11:09:49 Telia person 2 Det kompenserar enligt våra allmänna villkor. 200 kr i avdrag på kommande faktura.
11:10:53 Hampus Johansson Så alla beskymmer jag har haft under tiden är bara att gilla läget på? Tänker mest så jag vet vad som gäller nästa gång
11:11:28 Hampus Johansson Då vill jag att dessa 200 kr avdrag ska gå på den fakturan som har postadress 262 57 om det är möjligt
11:13:51 Hampus Johansson Då tänker jag framför allt på tiden mellan den 7 - 17 Juni
11:13:54 Telia person 2 Vi komperar för fel i vår utrustning från den dagen du felanmälde, vilket var 31/7. Då felet blev avhjälpt idag är så har det gått 6 dagar. För fel mellan 5-9 dagar utbetalas 200 kr i kompensation.
Jag kan lägga in så att kompensationen läggs på fakturan som skickas till postadress 26257
11:14:30 Telia person 2 Då den perioden gäller en flytt är det inget jag kan kompensera för utan då får du prata med vår kundtjänst.
11:15:08 Hampus Johansson Okej, hur når jag dom?
11:15:26 Telia person 2 Jag kan koppla dig till en handläggare där.
11:15:29 Hampus Johansson Jag tar gärna emot kompensationen du ger mig på 200kr men på fakturan som går till 262 57
11:15:41 Hampus Johansson Det får du gärna göra
11:15:52 Telia person 2 Då ordnar jag den kompensationen!
Dröj lite så ska jag koppla dig vidare.
11:16:00 Telia person 2 Jag flyttar dig till en annan rådgivare, detta kan dröja en liten stund
11:16:00 Chatten är placerad i kö
11:16:56 Din rådgivare Telia person 3 har kommit in i chatten
11:16:56 Telia person 3 Välkommen, jag heter Telia person 3. Ett ögonblick så ska jag läsa igenom ditt ärende.
11:23:42 Telia person 3 Hej Hampus, gäller det ärendet kring flytt av bredbandet på Tingstorget 4 i Ängelholm?
11:23:49 Hampus Johansson precis
11:24:05 Telia person 3 Okej, är det funkar det för dig nu?
11:24:50 Hampus Johansson japp, idag skickade ni en tekniker som löste det sista. Mest troligt har väl Ericsson råkat koppla ur mig ur telecentralen då det funkade ca 1 vecka unde Juli
11:24:53 Hampus Johansson under*
11:25:29 Telia person 3 Okej, så om jag förstår dig rätt så vill du ha kompensation för tiden då det inte fungerade?
11:26:25 Hampus Johansson precis, jag var lovad att när jag anmälde flytten i början på Juni så frågade jag om ni kunde ordna så jag hade internet den 1 Juli
11:27:01 Hampus Johansson Ni så då nej för ni menade på att vid skifte skulle det i så fall bli den 7 Juli, jag sa okej kör på det
11:27:26 Hampus Johansson När sedan den 7 Juli gick och jag fortfarande inte hade något nät ringde jag för att stämma av och för att höra vad som händer
11:27:40 Hampus Johansson då fick jag besked om att tidigast den 17:e skulle det vara möjligt
11:27:51 Telia person 3 Okej....
11:28:18 Telia person 3 Och nu idag så funkar det, så ifrån den 7 Juli fram tills idag så har det inte funkat för dig?
11:28:22 Hampus Johansson Till detta hör att ni sa att jag skulle få betala fullt pris för mitt abonnomang trotts att det inte var inkopplat då det inte var ert fel
11:28:33 Hampus Johansson mer eller mindre
11:28:55 Hampus Johansson när ni väl kopplade in mig den 17 så kopplade ni mig fel så jag fick ADSL och inte VDSL
11:29:21 Hampus Johansson När ni skulle kopplat om mig till rätt så har något blivit fel och ni valde istället att koppla bort mig
11:29:33 Hampus Johansson så jag fick ringa och felanmäla att mitt internet inte fungerade
11:29:41 Hampus Johansson och det var det ni åtgärda idag
11:29:44 Hampus Johansson Slut :)'
11:30:31 Telia person 3 Okej, för det första så är det fel besked du har fått när det gäller vems fel det är. Vi är 100% ansvariga för att dom tjänterna du har via oss ska fungera.
11:31:16 Telia person 3 Jag ska självklart fixa med en kreditering!
11:31:50 Hampus Johansson Det jag då önskar är att krediten hamnar på fakturan som avser postnummer 26257
11:32:37 Hampus Johansson som du även ser har jag redan fått 200kr i kompensation från din kollega som jag chattade med precis
11:44:00 Telia person 3 Hej igen Hampus, jag läste igenom och kollade allt!
11:44:07 Telia person 3 Ursäkta om det dröjde
11:44:27 Hampus Johansson ingen fara
11:45:15 Telia person 3 Jag gör så här, jag lägger en kreditering på 500kr utöver dom 200kr du redan har fått!
11:46:12 Telia person 3 Låter de bra?
11:46:22 Hampus Johansson Låter jätte bra!
11:46:43 Hampus Johansson och allt läggs på fakturan som går till 26257 abonnomanget
11:46:52 Telia person 3 Stämmer mycket bra!
11:47:37 Hampus Johansson Lysande Telia person 3!
11:47:51 Hampus Johansson Jag tackar så jätte mycket för hjälpen och önskar dig en fortsatt bra dag!
11:48:05 Telia person 3 Detsamma Hampus!
Skicka
Stäng
Du betjänas av Telia person 3
Vid framkoppling till en rådgivare tänds knappen Skicka. Beskriv gärna ditt ärende i rutan längst ned innan du kopplas fram.