Telia chatt - Otrevlig och snåla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Jag överdrev lite med deras goodwill, har själv haft Telia i flera år och med lagom mängd irritation (min pappa är en mästare på att reklamera) har slutat med gratis trådlösa moduler till deras TV osv. Däremot är det helt omöjligt att förvänta sig goodwill om man sitter och förolämpar dem över chatten.

Exakt!

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Jag kan inte klandra chatten för något egentligen. Istället för att insinuera saker och ting tycker jag att TS skulle ha vänt på frågeställningen ganska tidigt i konversationen och bett om kompensation för utebliven tjänst de dagar han varit utan bredband. Han har ju trots allt begärt flytten i god tid som jag ser det. Synd att "Fredrik" inte erbjöd detta trots allt, men jag hyser en viss förståelse för att så inte skedde...

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

Att man blir utan ADSL i typ en månad vid flytt är väll standard? Kommer ihåg vänner från skoltiden (ca 10 år sedan) som skulle flytta under sommarlovet. Halva sommaren var förstörd direkt då vi inte kunde lira CS på kvällarna...

Men jag hade nog inbillat mig att det skulle skett några framsteg angående inkopplingstid 2015.

Det är ju samma gamla trådar och samma gamla teknik. Så det blir inte bättre för att åren går.

Ang diskussionen med Telia tycker jag också att Fredrik skötte sig exemplariskt här, och även dubbelkollade allt. Det enda jag kan tycka är fel är just att man inte kan bjuda på de dagarna mellan. När man själv flyttar så får man visserligen förvänta sig nertid, men operatören kan ju för att vara vänlig ordna lite bonus för att göra kunden glad. Dock gäller det som tidigare påpekat, att man är vänlig själv om man ska förvänta sig detta.

@SnowNalle Förstår att du är lite retad att du försökt ordna detta i god tid, men det är väl inte hela världen. Kan du inte ordna 3G sticka eller något så du iaf får abstinensen under kontroll de veckorna?

Permalänk

Tänkte uppdatera lite.

Jag erkänner jag var väldigt dryg mot kundtjänst.
Har nu pratat med dom men fortfarande inte fått rätt på mina saker.

Inkopplingen kom precis som utlovat den 17/7 dock gjorde dom fel och istället för VDSL (60/10) som jag har haft sedan tidigare så kopplade dom inte fel så jag fick ett ADSL (20/2). När jag uppmärksammade detta och ringde och frågade om de kunde lösa det skulle jag få vänta max 1-3 dagar då det är en reklamation och dom har gjort fel. Det har nu gått 10dagar och jag har inte fått det jag har beställt. Dessutom måste jag fortfarande betala fullpris för VDSL.

Visa signatur

GAMING: Intel i7 7700K | Gigabyte | Vengeance 16GB DDR4 | MSI GeForce GTX 970 OC 4GB | 128GB Samsung 840 PRO
LAPTOP: Dell Latitude E7470 | Intel i5 | 16GB DDR4 | 256GB SSD
SERVER: Dell PowerEdge R620 | 2x Xeon E5-2630 | 128GB | ESXi 6.7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mezzlock:

Ja det där kändes lite konstigt.. Jag hade samma långa leveranstid när jag flyttade och det inte fanns fiber, så jag ringde bredbandsbolaget istället. Att du ska få betala för något dom inte kopplat in känns ju inte helt okej.. Det är ju om än mindre ditt fel att det fanns en tidigare aktiv utflyttare, vad det nu betyder i praktiken...

Ja det där förstår jag inte heller.
När jag hade problem med inkopplingen hos bredbandsbolaget så kompenserade dom mig med gratis bredband under lika lång period som problemen fanns.

Sen har jag inte hört något dummare än att man ska betala för en tjänst som man inte fått? Dom borde skämmas!
Du ska väl ändå betala från inkopplingsdatumet och framåt?
Om du hade bett dom att installera bredbandet om ett halvår, hade du då fått betala månadskostnad fram tills dess också?

Nä, att dom inte kan installera förrän ett visst datum är en sak men det där med betalningen är ju fan inte okej.

Visa signatur

Laptop Workstation PC Specialist || Intel 10875H - 250mv & Liquid Metal || Nvidia RTX 2070 883mv @ 1935MHz & Liquid Metal ||64GB Ram || Samsung 970 EVO 2TB + 512GB OEM || 1TB & 512GB External SSD + 2.5TB NAS
Lyssna gärna på mitt band The Mulak Mind
Citera gärna om du vill ha svar!

Permalänk

Igår när jag hade varit borta hade Telia varit här och skulle fixa så jag äntligen fick VDSL.
Detta var inget dom anmälde att dom skulle göra utan. Jag var inte hemma och viste inte att de skulle komma. När de sedan hade gjort omkopplingen och jag kom hem fungerade inget.. Det var så jag upptäkte att dom varit här. Istället råkade dom koppla loss mig helt från dslamen så jag var helt offline igår och Telia fick ingen kontakt med mitt modem.

När jag pratade med dom berättade de att de skulle åtgärda problemet inom 24h för det gör de alltid när det är en reklamation...

Visa signatur

GAMING: Intel i7 7700K | Gigabyte | Vengeance 16GB DDR4 | MSI GeForce GTX 970 OC 4GB | 128GB Samsung 840 PRO
LAPTOP: Dell Latitude E7470 | Intel i5 | 16GB DDR4 | 256GB SSD
SERVER: Dell PowerEdge R620 | 2x Xeon E5-2630 | 128GB | ESXi 6.7

Permalänk

Senaste nytt
Idag när jag kom igen så har Telia (Ericsson) av någon anledning valt att rycka mig igen... Så nu sitter jag utan bredband. <3 Telia.
Ringer man deras support gör dom vad dom kan men som det ser ut nu och jag har tur kanske de skickar en tekniker på Onsdag den 5/8.

Visa signatur

GAMING: Intel i7 7700K | Gigabyte | Vengeance 16GB DDR4 | MSI GeForce GTX 970 OC 4GB | 128GB Samsung 840 PRO
LAPTOP: Dell Latitude E7470 | Intel i5 | 16GB DDR4 | 256GB SSD
SERVER: Dell PowerEdge R620 | 2x Xeon E5-2630 | 128GB | ESXi 6.7

Permalänk

Avslutningsvis vill jag bara stämma av så ni ser resultatet:

10:53:50 Chatten är placerad i kö

Vi vill gärna veta hur du upplever vår kundservice!
Efter att chatten är avslutad får du möjlighet att besvara 3 st. korta frågor.
10:54:01 Din rådgivare Telia person 1 har kommit in i chatten
10:54:01 Telia person 1 Hej och välkommen till kundservice!
Vad kan jag hjälpa dig med?
10:54:09 Hampus Johansson Hej Telia person 1!
10:54:21 Telia person 1 Hej Hampus, bra att du kontaktar oss.
10:54:31 Hampus Johansson jag har haft mycket stora problem med telia. allt började den 7 Juni
10:55:00 Hampus Johansson Förhoppningsvis har du en hel del historik sparat i ert CRM system så du kan läsa lite om hur allt ligger till
10:55:34 Hampus Johansson Men för att göra en lång historia kort kan man säga att jag har varit mer eller mindre utan internet 1 månad
10:56:08 Hampus Johansson dessutom har jag fått som svar från Telias sida att det inte är ert "problem" och att jag ändå för betala för något jag inte kan nyttja
10:56:10 Telia person 1 jag ser att det ligger en felanmälan inlagd.
10:56:22 Hampus Johansson den är löst idag
10:56:28 Hampus Johansson så nu funkar allt som det ska
10:56:56 Telia person 1 Va härligt! ber verkligen om ursäkt för att det fungerat mindre bra för dig. Alltid tråkigt att höra.
10:57:31 Hampus Johansson Så det jag är ute efter nu är kompensation för tiden jag varit utan
10:57:45 Hampus Johansson Det har ställt till det en del då jag ofta brukar jobba hemifrån
10:58:47 Telia person 1 Absolut, jag tycker att vi gör som så att vi pratar med en kollega som sitter på den tekniska supporten som får se över helhetsbilden och därefter presentera en lämplig kompensation.

Går det bra att dröja kvar?
10:59:23 Hampus Johansson absolut
11:00:56 Telia person 1 Jag flyttar dig till en annan rådgivare, detta kan dröja en liten stund
11:00:56 Chatten är placerad i kö
11:02:32 Din rådgivare Telia person 2 har kommit in i chatten
11:02:32 Telia person 2 Välkommen, jag heter Telia person 2. Ett ögonblick så ska jag läsa igenom ditt ärende.
11:07:07 Telia person 2 Det jag kan kompensera för är den felanmälan som är gjord 31/7 och blev klar idag.
11:08:44 Hampus Johansson okej, hur ser den kompensationen ut?
11:09:49 Telia person 2 Det kompenserar enligt våra allmänna villkor. 200 kr i avdrag på kommande faktura.
11:10:53 Hampus Johansson Så alla beskymmer jag har haft under tiden är bara att gilla läget på? Tänker mest så jag vet vad som gäller nästa gång
11:11:28 Hampus Johansson Då vill jag att dessa 200 kr avdrag ska gå på den fakturan som har postadress 262 57 om det är möjligt
11:13:51 Hampus Johansson Då tänker jag framför allt på tiden mellan den 7 - 17 Juni
11:13:54 Telia person 2 Vi komperar för fel i vår utrustning från den dagen du felanmälde, vilket var 31/7. Då felet blev avhjälpt idag är så har det gått 6 dagar. För fel mellan 5-9 dagar utbetalas 200 kr i kompensation.

Jag kan lägga in så att kompensationen läggs på fakturan som skickas till postadress 26257
11:14:30 Telia person 2 Då den perioden gäller en flytt är det inget jag kan kompensera för utan då får du prata med vår kundtjänst.
11:15:08 Hampus Johansson Okej, hur når jag dom?
11:15:26 Telia person 2 Jag kan koppla dig till en handläggare där.
11:15:29 Hampus Johansson Jag tar gärna emot kompensationen du ger mig på 200kr men på fakturan som går till 262 57
11:15:41 Hampus Johansson Det får du gärna göra
11:15:52 Telia person 2 Då ordnar jag den kompensationen!

Dröj lite så ska jag koppla dig vidare.
11:16:00 Telia person 2 Jag flyttar dig till en annan rådgivare, detta kan dröja en liten stund
11:16:00 Chatten är placerad i kö
11:16:56 Din rådgivare Telia person 3 har kommit in i chatten
11:16:56 Telia person 3 Välkommen, jag heter Telia person 3. Ett ögonblick så ska jag läsa igenom ditt ärende.
11:23:42 Telia person 3 Hej Hampus, gäller det ärendet kring flytt av bredbandet på Tingstorget 4 i Ängelholm?
11:23:49 Hampus Johansson precis
11:24:05 Telia person 3 Okej, är det funkar det för dig nu?
11:24:50 Hampus Johansson japp, idag skickade ni en tekniker som löste det sista. Mest troligt har väl Ericsson råkat koppla ur mig ur telecentralen då det funkade ca 1 vecka unde Juli
11:24:53 Hampus Johansson under*
11:25:29 Telia person 3 Okej, så om jag förstår dig rätt så vill du ha kompensation för tiden då det inte fungerade?
11:26:25 Hampus Johansson precis, jag var lovad att när jag anmälde flytten i början på Juni så frågade jag om ni kunde ordna så jag hade internet den 1 Juli
11:27:01 Hampus Johansson Ni så då nej för ni menade på att vid skifte skulle det i så fall bli den 7 Juli, jag sa okej kör på det
11:27:26 Hampus Johansson När sedan den 7 Juli gick och jag fortfarande inte hade något nät ringde jag för att stämma av och för att höra vad som händer
11:27:40 Hampus Johansson då fick jag besked om att tidigast den 17:e skulle det vara möjligt
11:27:51 Telia person 3 Okej....
11:28:18 Telia person 3 Och nu idag så funkar det, så ifrån den 7 Juli fram tills idag så har det inte funkat för dig?
11:28:22 Hampus Johansson Till detta hör att ni sa att jag skulle få betala fullt pris för mitt abonnomang trotts att det inte var inkopplat då det inte var ert fel
11:28:33 Hampus Johansson mer eller mindre
11:28:55 Hampus Johansson när ni väl kopplade in mig den 17 så kopplade ni mig fel så jag fick ADSL och inte VDSL
11:29:21 Hampus Johansson När ni skulle kopplat om mig till rätt så har något blivit fel och ni valde istället att koppla bort mig
11:29:33 Hampus Johansson så jag fick ringa och felanmäla att mitt internet inte fungerade
11:29:41 Hampus Johansson och det var det ni åtgärda idag
11:29:44 Hampus Johansson Slut :)'
11:30:31 Telia person 3 Okej, för det första så är det fel besked du har fått när det gäller vems fel det är. Vi är 100% ansvariga för att dom tjänterna du har via oss ska fungera.
11:31:16 Telia person 3 Jag ska självklart fixa med en kreditering!
11:31:50 Hampus Johansson Det jag då önskar är att krediten hamnar på fakturan som avser postnummer 26257
11:32:37 Hampus Johansson som du även ser har jag redan fått 200kr i kompensation från din kollega som jag chattade med precis
11:44:00 Telia person 3 Hej igen Hampus, jag läste igenom och kollade allt!
11:44:07 Telia person 3 Ursäkta om det dröjde
11:44:27 Hampus Johansson ingen fara
11:45:15 Telia person 3 Jag gör så här, jag lägger en kreditering på 500kr utöver dom 200kr du redan har fått!
11:46:12 Telia person 3 Låter de bra?
11:46:22 Hampus Johansson Låter jätte bra!
11:46:43 Hampus Johansson och allt läggs på fakturan som går till 26257 abonnomanget
11:46:52 Telia person 3 Stämmer mycket bra!
11:47:37 Hampus Johansson Lysande Telia person 3!
11:47:51 Hampus Johansson Jag tackar så jätte mycket för hjälpen och önskar dig en fortsatt bra dag!
11:48:05 Telia person 3 Detsamma Hampus!
Skicka
Stäng
Du betjänas av Telia person 3
Vid framkoppling till en rådgivare tänds knappen Skicka. Beskriv gärna ditt ärende i rutan längst ned innan du kopplas fram.

Visa signatur

GAMING: Intel i7 7700K | Gigabyte | Vengeance 16GB DDR4 | MSI GeForce GTX 970 OC 4GB | 128GB Samsung 840 PRO
LAPTOP: Dell Latitude E7470 | Intel i5 | 16GB DDR4 | 256GB SSD
SERVER: Dell PowerEdge R620 | 2x Xeon E5-2630 | 128GB | ESXi 6.7

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowNalle:

Avslutningsvis vill jag bara stämma av så ni ser resultatet

Usch vad otrevliga och snåla de är när man själv har en bra attityd och är inriktad på en lösning

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowNalle:

Avslutningsvis vill jag bara stämma av så ni ser resultatet:

10:53:50 Chatten är placerad i kö

Vi vill gärna veta hur du upplever vår kundservice!
Efter att chatten är avslutad får du möjlighet att besvara 3 st. korta frågor.
10:54:01 Din rådgivare Telia person 1 har kommit in i chatten
10:54:01 Telia person 1 Hej och välkommen till kundservice!
Vad kan jag hjälpa dig med?
10:54:09 Hampus Johansson Hej Telia person 1!
10:54:21 Telia person 1 Hej Hampus, bra att du kontaktar oss.
10:54:31 Hampus Johansson jag har haft mycket stora problem med telia. allt började den 7 Juni
10:55:00 Hampus Johansson Förhoppningsvis har du en hel del historik sparat i ert CRM system så du kan läsa lite om hur allt ligger till
10:55:34 Hampus Johansson Men för att göra en lång historia kort kan man säga att jag har varit mer eller mindre utan internet 1 månad
10:56:08 Hampus Johansson dessutom har jag fått som svar från Telias sida att det inte är ert "problem" och att jag ändå för betala för något jag inte kan nyttja
10:56:10 Telia person 1 jag ser att det ligger en felanmälan inlagd.
10:56:22 Hampus Johansson den är löst idag
10:56:28 Hampus Johansson så nu funkar allt som det ska
10:56:56 Telia person 1 Va härligt! ber verkligen om ursäkt för att det fungerat mindre bra för dig. Alltid tråkigt att höra.
10:57:31 Hampus Johansson Så det jag är ute efter nu är kompensation för tiden jag varit utan
10:57:45 Hampus Johansson Det har ställt till det en del då jag ofta brukar jobba hemifrån
10:58:47 Telia person 1 Absolut, jag tycker att vi gör som så att vi pratar med en kollega som sitter på den tekniska supporten som får se över helhetsbilden och därefter presentera en lämplig kompensation.

Går det bra att dröja kvar?
10:59:23 Hampus Johansson absolut
11:00:56 Telia person 1 Jag flyttar dig till en annan rådgivare, detta kan dröja en liten stund
11:00:56 Chatten är placerad i kö
11:02:32 Din rådgivare Telia person 2 har kommit in i chatten
11:02:32 Telia person 2 Välkommen, jag heter Telia person 2. Ett ögonblick så ska jag läsa igenom ditt ärende.
11:07:07 Telia person 2 Det jag kan kompensera för är den felanmälan som är gjord 31/7 och blev klar idag.
11:08:44 Hampus Johansson okej, hur ser den kompensationen ut?
11:09:49 Telia person 2 Det kompenserar enligt våra allmänna villkor. 200 kr i avdrag på kommande faktura.
11:10:53 Hampus Johansson Så alla beskymmer jag har haft under tiden är bara att gilla läget på? Tänker mest så jag vet vad som gäller nästa gång
11:11:28 Hampus Johansson Då vill jag att dessa 200 kr avdrag ska gå på den fakturan som har postadress 262 57 om det är möjligt
11:13:51 Hampus Johansson Då tänker jag framför allt på tiden mellan den 7 - 17 Juni
11:13:54 Telia person 2 Vi komperar för fel i vår utrustning från den dagen du felanmälde, vilket var 31/7. Då felet blev avhjälpt idag är så har det gått 6 dagar. För fel mellan 5-9 dagar utbetalas 200 kr i kompensation.

Jag kan lägga in så att kompensationen läggs på fakturan som skickas till postadress 26257
11:14:30 Telia person 2 Då den perioden gäller en flytt är det inget jag kan kompensera för utan då får du prata med vår kundtjänst.
11:15:08 Hampus Johansson Okej, hur når jag dom?
11:15:26 Telia person 2 Jag kan koppla dig till en handläggare där.
11:15:29 Hampus Johansson Jag tar gärna emot kompensationen du ger mig på 200kr men på fakturan som går till 262 57
11:15:41 Hampus Johansson Det får du gärna göra
11:15:52 Telia person 2 Då ordnar jag den kompensationen!

Dröj lite så ska jag koppla dig vidare.
11:16:00 Telia person 2 Jag flyttar dig till en annan rådgivare, detta kan dröja en liten stund
11:16:00 Chatten är placerad i kö
11:16:56 Din rådgivare Telia person 3 har kommit in i chatten
11:16:56 Telia person 3 Välkommen, jag heter Telia person 3. Ett ögonblick så ska jag läsa igenom ditt ärende.
11:23:42 Telia person 3 Hej Hampus, gäller det ärendet kring flytt av bredbandet på Tingstorget 4 i Ängelholm?
11:23:49 Hampus Johansson precis
11:24:05 Telia person 3 Okej, är det funkar det för dig nu?
11:24:50 Hampus Johansson japp, idag skickade ni en tekniker som löste det sista. Mest troligt har väl Ericsson råkat koppla ur mig ur telecentralen då det funkade ca 1 vecka unde Juli
11:24:53 Hampus Johansson under*
11:25:29 Telia person 3 Okej, så om jag förstår dig rätt så vill du ha kompensation för tiden då det inte fungerade?
11:26:25 Hampus Johansson precis, jag var lovad att när jag anmälde flytten i början på Juni så frågade jag om ni kunde ordna så jag hade internet den 1 Juli
11:27:01 Hampus Johansson Ni så då nej för ni menade på att vid skifte skulle det i så fall bli den 7 Juli, jag sa okej kör på det
11:27:26 Hampus Johansson När sedan den 7 Juli gick och jag fortfarande inte hade något nät ringde jag för att stämma av och för att höra vad som händer
11:27:40 Hampus Johansson då fick jag besked om att tidigast den 17:e skulle det vara möjligt
11:27:51 Telia person 3 Okej....
11:28:18 Telia person 3 Och nu idag så funkar det, så ifrån den 7 Juli fram tills idag så har det inte funkat för dig?
11:28:22 Hampus Johansson Till detta hör att ni sa att jag skulle få betala fullt pris för mitt abonnomang trotts att det inte var inkopplat då det inte var ert fel
11:28:33 Hampus Johansson mer eller mindre
11:28:55 Hampus Johansson när ni väl kopplade in mig den 17 så kopplade ni mig fel så jag fick ADSL och inte VDSL
11:29:21 Hampus Johansson När ni skulle kopplat om mig till rätt så har något blivit fel och ni valde istället att koppla bort mig
11:29:33 Hampus Johansson så jag fick ringa och felanmäla att mitt internet inte fungerade
11:29:41 Hampus Johansson och det var det ni åtgärda idag
11:29:44 Hampus Johansson Slut :)'
11:30:31 Telia person 3 Okej, för det första så är det fel besked du har fått när det gäller vems fel det är. Vi är 100% ansvariga för att dom tjänterna du har via oss ska fungera.
11:31:16 Telia person 3 Jag ska självklart fixa med en kreditering!
11:31:50 Hampus Johansson Det jag då önskar är att krediten hamnar på fakturan som avser postnummer 26257
11:32:37 Hampus Johansson som du även ser har jag redan fått 200kr i kompensation från din kollega som jag chattade med precis
11:44:00 Telia person 3 Hej igen Hampus, jag läste igenom och kollade allt!
11:44:07 Telia person 3 Ursäkta om det dröjde
11:44:27 Hampus Johansson ingen fara
11:45:15 Telia person 3 Jag gör så här, jag lägger en kreditering på 500kr utöver dom 200kr du redan har fått!
11:46:12 Telia person 3 Låter de bra?
11:46:22 Hampus Johansson Låter jätte bra!
11:46:43 Hampus Johansson och allt läggs på fakturan som går till 26257 abonnomanget
11:46:52 Telia person 3 Stämmer mycket bra!
11:47:37 Hampus Johansson Lysande Telia person 3!
11:47:51 Hampus Johansson Jag tackar så jätte mycket för hjälpen och önskar dig en fortsatt bra dag!
11:48:05 Telia person 3 Detsamma Hampus!
Skicka
Stäng
Du betjänas av Telia person 3
Vid framkoppling till en rådgivare tänds knappen Skicka. Beskriv gärna ditt ärende i rutan längst ned innan du kopplas fram.

som jag skrev tidigare
''är man trevlig mot supporten och frågar hur man kan lösa det under tiden på bästa sätt så finns många alternativ''
nog för det kan bli en del strul med telia..... är dom faktiskt mån om att ha nöjda kunder (från min egen erfarenhet)

ser att detta tog nästan 1 timme...
förstår inte att du inte ringer istället för att köra med snabbchatt hade nog gått på under 20 minuter om du ringt

men är ju ditt val i slutändan eller du kanske föredrar chatt då du lätt kan kopiera texten och spara efteråt ?

Visa signatur

CPU: i7 14700K MOBO: ASUS ROG Strix Z790-A Gaming WIFI II
GPU: 1080TI Aero RAM: 64GB Corsair Dominator platinum 5600MHz
SSD: Samsung 990 PRO M.2 1TB + WD Black SN850X 4TB
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic PSU: Seasonic Prime GX 1300W
Kylning: Custom loop, 3x360 rads