1 defekt och 1 ok(?) Gigabyte GTX460 SOC

Permalänk
Medlem

1 defekt och 1 ok(?) Gigabyte GTX460 SOC

Hej!

Mina gamla trotjänare har nu fått ge plats för ett nytt kort.
Detta till följd av att det ena kortet brakade ihop.

Jag skänker båda till någon som behöver ett enklare grafikkort eller vill testa att ugnsbaka ett grafikkort. Motivera gärna varför just du bör få dem!

Det är två styck Gigabyte Geforce GTX460 SOC, 1GB. De är överklockade från fabrik och jag har inte pillat något mer med frekvenserna, eftersom de redan gick som ett par GTX470 då jag köpte dem. Kvitto finns nog på ett av korten, det andra köpte jag via Sweclockers marknad för att köra dem i SLI (SLI-bryggan behåller jag för framtida användning).

Korten skickas INTE, utan det är upphämtning i Tumba (strax söder om Stockholm) som gäller.

Skulle man vilja visa lite uppskattning för gratis saker så gör man det bäst genom glass eller pepparkakor!

Jag väljer ut en "vinnare" inom kort.

//Stefan

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Intel i5 760, Noctua NH-U12P SE2, ASRock P55 Extreme, GTX960 Strix, 1TB Samsung Spinpoint F3, Corsair 4x2 GB 1600 MHz, Corsair 750 W, Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

@StarLife: hej jag är intresserad av grafikkortet som fungerar. Den skulle passa perfekt till min lite äldre datorn som nin flickvän använder.

Angående det defekta kortet så bakade jag ett gammalt kort för 6 månader sen. 3 kondensatorer lossnade och lite annat. Hade 200 grader 10 minuter. Tror det var för lång tid. Jag lödde fast komponenterna men skärmen var lika svart efter att ha satt in kortet i datorn. Jag fäster ingen större vikt längre med att baka.

Men självklart kan jag komma och hämta fungerande grafikkortet i tumba.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Jag har bakat ett kort tidigare but no Dice. Är sugen på att testa igen. På vilket sätt är det defekt?

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

och självklart kan jag bjussa på en glass

Permalänk
Medlem

Tar gärna korten i Tumba,har några starkare drycker samt en zowie ec1 att bjuda på!
Baka lite är ju aldrig fel!

Permalänk

Tja
Har en lättare speldator som har ett GTX 260. Vill gärna ha något starkare så skulle vara jätte tacksam om jag kunde få ett GTX 460

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag har bakat ett kort tidigare but no Dice. Är sugen på att testa igen. På vilket sätt är det defekt?

Vet ej. Datorn fryser helt pga grafikkortet. Ibland har det "bara" varit flimmer på skärmen så att man lyckats stänga av den. Jag testade att sätta in det i en annan dator, då gick det, så jag satte in det i min igen, då funkade det en stund. Men nu har det alltså börjat hänga datorn igen. Jag har inte orken att felsöka det mer, så någon annan får gärna försöka.

Visa signatur

Intel i5 760, Noctua NH-U12P SE2, ASRock P55 Extreme, GTX960 Strix, 1TB Samsung Spinpoint F3, Corsair 4x2 GB 1600 MHz, Corsair 750 W, Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av F!xarN:

Tar gärna korten i Tumba,har några starkare drycker samt en zowie ec1 att bjuda på!

Haha, drycker tänkte jag inte på Vad hade du tänkt dig? Jag är mer av en vin-snubbe än öl...
Mus har jag redan, men tack för erbjudandet!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tar dem jätte gärna, hade tänkt att bygga en dator till päronen som sitter med min urgamla Dell XPS 13 som håller på att falla sönder helt och hållet (först hårddisken som pajat och nu ena RAM-stickan, sprucken skärm sedan tidigare m.m.). Har redan en G3258, köpte 2 stickor RAM nyss från CDON för en väldigt billig peng (får hoppas att de levererar...) och det enda som saknas är ett billigt grafikkort för spel (farsan älskar Quake-serien xD), ett modertkort och ett nätagg! Hämtar i Tumba och bjuder sälvfallet på en burk pepparkakor!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Hur låter 1 liter absolut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av F!xarN:

Hur låter 1 liter absolut?

hah då kan du väl lika gjärna köpa grafikkortet av honom

Permalänk
Medlem

Som den rollspelsnörd jag är så fick tärningen avgöra:

Det kort som jag tror är helt går till tonyboya.

Det kort som har någon defekt, men som kan fungera(?) går till Icte, om du vill ha det. Det har som sagt tidigare fungerat att ta ut och sätta in det i en annan dator.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@tonyboya:

Hej!

Det fungerande kortet går till dig!

När vill du komma och hämta det?

Mvh
Stefan

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Icte:

Hej!

Det andra kortet som har strulat en del kan bli ditt, om du vill ha det?
Tidigare har en kollega till mig testat att sätta in det i sin dator, och då gick det utan problem för honom. Det kanske kan vara värt att testa?

När vill du hämta det i så fall?

Mvh
Stefan

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av StarLife:

@Icte:

Hej!

Det andra kortet som har strulat en del kan bli ditt, om du vill ha det?
Tidigare har en kollega till mig testat att sätta in det i sin dator, och då gick det utan problem för honom. Det kanske kan vara värt att testa?

När vill du hämta det i så fall?

Mvh
Stefan

Hej!

Vilka specifikationer hade datorerna som du och din kollega testade grafikkortet med?

Jag är hemma från semestern 22/7, skickar ett PM då (om du orkar vänta tills dess )

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av StarLife:

@tonyboya:

Hej!

Det fungerande kortet går till dig!

När vill du komma och hämta det?

Mvh
Stefan

Hej jag kan hämta den idag eller imorn eller övermorn. Du har pm. i pm står mitt nummer där du kan sms:a adress och tid. Tusen tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Hej!

Vilka specifikationer hade datorerna som du och din kollega testade grafikkortet med?

Jag är hemma från semestern 22/7, skickar ett PM då (om du orkar vänta tills dess )

Hmmm... Jag vet inte hans hela spec... Han hade ett AMD 5770 som grafikkort och hela riggen var från den eran. Så jag skulle tro att han har en AMD Athlon X2 eller motsvarande. Men han sa att kortet fungerade felfritt då han testade att köra Halflife 2.

Hör av dig efter semestern du

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Icte:

Hej!

Är du fortfarande intresserad av att hämta kortet?
Annars hör jag mad någon av de andra som var intresserade.

Mvh
Stefan

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av StarLife:

@Icte:

Hej!

Är du fortfarande intresserad av att hämta kortet?
Annars hör jag mad någon av de andra som var intresserade.

Mvh
Stefan

Hej! Se PM!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Melinho2895:

Hej!

Den som ville ha det eventuellt defekta kortet hittade ett annat kort. Vill du ha det istället?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av F!xarN:

Hej Fixarn! Det defekta kortet finns fortfarande kvar. Vill du ha det?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

@StarLife:

Varför måste kortet bakas? Blir det ingen bild alls eller?

Permalänk
Medlem

@freddaw79:

Hej,

Jag vet ej om det är bakning som kan lösa det eller inte.
Ibland känner datorn inte av att grafikkortet finns, ibland funkar det klockrent.

Rent visuellt ser man att två lödpunkter på kretskortet har blivit varma någon gång, kanske kan det ha med problemet att göra?

Vill du ha det och testa? Det finns fortfarande kvar...

Visa signatur