Överblivna pengar på Comviq kontantkort

Permalänk
Medlem

Överblivna pengar på Comviq kontantkort

Som rubriken säger, använder mig av ett Comviq SIM-Kort i min fina LG G3 utan abonemang. Brukar köpa Comviq Kompis 95 kr en gång varje eller varannan månad. Det räcker ganska bra för mig då man får massor med fria sms, fria samtal och 1 gb surf (som dock måste användas innan prisplanen tar slut). Allting är bra och så, men för varje gång jag köper ett sådant prisplan så har jag alltid 30-60 kr över och det har nu sparats upp till ett belopp av 293 kr.

Har kollat runt i internet i hopp om att hitta olika sätt på att spendera dessa överblivna och "onödiga" pengar, men dock utan mycket framgång. Kommer ihåg att jag förut, ca 3-4 år sedan, brukade spendera överblivna pengar på RP (Riot Points som används i League of Legends) eller för att köpa mig själv lite gott på selecta maskiner. Sedan kom det där jävla WyWallet skiten och bajsa snett på sms-köp.

Så min fråga är om jag på någon sätt under år 2015 kan spendera mina 293 kr på något som inte inkluderar att prata bort allting. Spelar ingen roll vad det är, kan vara för att köpa en app på Play Store, köpa RP, donera pengar, konvertera dessa 293 kr till 293 st bilder av Rick Astley som jag sedan kan hänga i mitt Rum, mata mina fåglar med dom, kasta digitala en kronor på dansande apor med ADHD klädda i kostym med en gul slips med massor av bananer på osv. Vad som än kan tänkas.

Skulle verkligen uppskatta ett seriöst svar på detta, även om denna tråd kan verka vara halvt oseriöst

Permalänk
Medlem

Vänta tills de bestämmer sig för att slopa din "abonnemangsform" och plocka ut kapitalet i kontanter? Jag gjorde det med mitt bonus-genererande kontantkort. Men jag misstänker att det kan vara lite halvsvårt i dagsläget, då de flesta avarterna bara är månadslånga, och sen är det deras skitplan man hamnar på när månaden är slut.
Så det enda realistiska alternativet är väll att inte ladda på telefonen nästa gång förrns du bränt kapitalet...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Jag kör också med comviq kompis, med pengarna som blir över brukar jag köpa card packs på hearthstone och appar på play store

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Vänta tills de bestämmer sig för att slopa din "abonnemangsform" och plocka ut kapitalet i kontanter? Jag gjorde det med mitt bonus-genererande kontantkort. Men jag misstänker att det kan vara lite halvsvårt i dagsläget, då de flesta avarterna bara är månadslånga, och sen är det deras skitplan man hamnar på när månaden är slut.
Så det enda realistiska alternativet är väll att inte ladda på telefonen nästa gång förrns du bränt kapitalet...
B!

Det var det jag misstänkte, att jag skulle vara tvungen att helt enkelt låta dom försvinna på egen hand genom att inte tanka tills det är slut. Är ganska segt faktiskt, liksom anledningen till att jag köper ett prisplan när jag fortfarande har pengar på kortet är ju pga av att dom pengar som blir över, ca 30-60 kr, kan man spendera på ett par dagar med normal användning. Känns bara onödigt att slösa bort dom på att prata när man ändå kommer köpa nytt prisplan efter ca en vecka.

Skrivet av DjSweetBazz:

Jag kör också med comviq kompis, med pengarna som blir över brukar jag köpa card packs på hearthstone och appar på play store

Skickades från m.sweclockers.com

Så du kan köpa saker med pengarna i ditt kontantkort? Hur då? För jag har försökt att köpa saker med pengarna i kontantkortet, men har inte lyckats. Kommer typ upp att jag behöver WyWallet, och när jag väl skaffade WyWallet så var det att man tankade sitt WyWallet konto med pengar och sedan köpte saker med dom (vilket är helt jävla onödigt). Avinstallerade skiten direkt.

Permalänk
Skrivet av Faddy:

Det var det jag misstänkte, att jag skulle vara tvungen att helt enkelt låta dom försvinna på egen hand genom att inte tanka tills det är slut. Är ganska segt faktiskt, liksom anledningen till att jag köper ett prisplan när jag fortfarande har pengar på kortet är ju pga av att dom pengar som blir över, ca 30-60 kr, kan man spendera på ett par dagar med normal användning. Känns bara onödigt att slösa bort dom på att prata när man ändå kommer köpa nytt prisplan efter ca en vecka.

Så du kan köpa saker med pengarna i ditt kontantkort? Hur då? För jag har försökt att köpa saker med pengarna i kontantkortet, men har inte lyckats. Kommer typ upp att jag behöver WyWallet, och när jag väl skaffade WyWallet så var det att man tankade sitt WyWallet konto med pengar och sedan köpte saker med dom (vilket är helt jävla onödigt). Avinstallerade skiten direkt.

Ja det stämmer, man behöver ingen wywallet skit, om jag minns rätt så var det bara att välja "fakturera mitt tele2/comviq konto" under betalnigsmetoder, första gången behöver du bara ange namn och post nr sen kan du köpa alla appar du vill.

Så här ser det ut när jag köper appar med pengarna på kontantkortet http://i.imgur.com/91oclGV.png

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjSweetBazz:

Ja det stämmer, man behöver ingen wywallet skit, om jag minns rätt så var det bara att välja "fakturera mitt tele2/comviq konto" under betalnigsmetoder, första gången behöver du bara ange namn och post nr sen kan du köpa alla appar du vill.

Så här ser det ut när jag köper appar med pengarna på kontantkortet http://i.imgur.com/91oclGV.png

Skickades från m.sweclockers.com

Känner mig som en riktig idiot nu. Kommer ihåg att man kunde välja det som val när man skulle köpa appar, men som den retard jag var för ca 2 år sedan så antog jag att jag skulle få en faktura hem. Tack så mycket, har alltid undrat detta! =D