Grafik kortet Funkar inte lika bra som det ska göra

Permalänk

Grafik kortet Funkar inte lika bra som det ska göra

Hej jag köpte Gainward geforce gt 610 2gb ddr3 och jag har installerat alla drivrutiner och jag har bara 40 fps men en kompis av mig har samma kort och har 90 fps i cs go?? vet nt om det är i andra spel har nt provat ännu snälla svara fort..

Permalänk
Avstängd

Kan bero på resten av datorn, vad har du för komponenter och vad har din kompis.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

GT610 är inget spelkort, det är bara en liten gnutta snabbare än inbyggd grafik.
40fps låter rimligt, 90fps orimligt.
(svart att avgöra då det är väldigt bristfällig info)

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

CSGO är ganska CPU krävande så har din kompis en bättre CPU så kan det vara skillnaden till att han får mycket högre FPS. Han kanske också spelar på en annan upplösning.

Permalänk

Jag har nt upgraderat datan på 5 år för att jag nt har spelat.. har anthlon x2 220 2.8 ghz

Permalänk

Tack för alla svar hjälpte nu måste jag köpa en ny proccessor lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnabolaKatten:

Jag har nt upgraderat datan på 5 år för att jag nt har spelat.. har anthlon x2 220 2.8 ghz

Inte så konstigt då, den är ganska kass för spel som är cpu krävande.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring