Permalänk

Ska köpa ny kringutrustning :)

Hej alla på Sweclockers!

Först o främst vill jag tacka för all hjälp jag har fått! Datorn i min signatur har någon från sweclocker suttit ihop (inte fysiskt, men valt delar) och har fått massor av hjälp härifrån! Tack!

Men iallafall, jag har en bra dator, fungerar klockrent. Men min kringutrustning vet jag inte om den är så bra. Har klickat ganska mycket på knappar som ctrl, alt och space (Maplestory) och min mic har gått sönder :/ samt så har jag en söndersutten gammal stol haha, det är massa sprickor på underdelen och dyl. Så nu är det ny kringutrustning som ska shoppas!

Ska köpa en datorstol, headset, tangentbord, datormus. I den ordningen priotiseras det också, vilket betyder att mus och tangentbort kan skippas att köpa för stunden, men stol och headset måste jag köpa nytt!

Bugeten är lite flygande men ligger runt 3000. Jag vill gärna ha lite kvalité eftersom att jag ska ha det länge

För att summera upp allt kort: Bugdet på runt 3000. Kvalité är viktigast, vilket betyder att inte mus och tangentbord räknas in i budgeten men ska köpa vid annat tillfälle så ha gärna förslag där också! ^^. Har en sista sak som inte är viktig men är ett trevligt tillägg, vill gärna att headsetet ska lysa, inget direkt viktigt som sagt haha, vem gillar inte lite lys här och där?

Om någon undrar vad jag har för stunden så står det i min signatur!

Ursäkta om jag har uttryckt mig på ett otacksamt sätt, jag är tacksam att ni bara har läst min post! Tack communityn på Sweclockers, ni är härliga och väldigt hjälpsamma.

Ha det gott!
/A

Visa signatur

|RAM|4x2 DDR3 Ram |Grafikkort| Palit Geforce GTX 970 |Processor| i5 4460 (4 Core, 3,2ghz) |Hårddisk| 1 TB |Moderkort| Gigabyte H81M-DS2V |Kringutrustning| Corsair K70 Cherry MX Brown | HyperX Cloud II | Logitech G900|

Permalänk
Medlem
Permalänk

@Axel95: Tack för svaret

Vad tycker du om headsetet dock? är det bra och skulle du välja det över en Steel Series Siberia Elite?

Visa signatur

|RAM|4x2 DDR3 Ram |Grafikkort| Palit Geforce GTX 970 |Processor| i5 4460 (4 Core, 3,2ghz) |Hårddisk| 1 TB |Moderkort| Gigabyte H81M-DS2V |Kringutrustning| Corsair K70 Cherry MX Brown | HyperX Cloud II | Logitech G900|

Permalänk
Medlem

@Vattenmelon:
Tycker detta headset äger. Men vet inte vad som är skillnaden.

Permalänk
Medlem

Tänk dig för innan du köper tangentbord med mekaniska brytare, det är rätt stor skillnad på känslan från icke-mekaniska. Bäst är om du kan testa att trycka på det du funderat på innan du köper, alternativt köp där de har öppet köp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Blofeld: Jag antar att du har ett, vad skulle du säga är bäst?

Visa signatur

|RAM|4x2 DDR3 Ram |Grafikkort| Palit Geforce GTX 970 |Processor| i5 4460 (4 Core, 3,2ghz) |Hårddisk| 1 TB |Moderkort| Gigabyte H81M-DS2V |Kringutrustning| Corsair K70 Cherry MX Brown | HyperX Cloud II | Logitech G900|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vattenmelon:

@Blofeld: Jag antar att du har ett, vad skulle du säga är bäst?

Jag köpte ett corsair k95 med röda brytare, lämnade tillbaka det efter några dagars "klickande", blev aldrig van vid ljudet. Nu har jag mitt gamla "Logitech Illuminated Keyboard" http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=337042 men har funderat på att skaffa ett "Logitech G910 Orion Spark" istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Blofeld: HUr menar du med klickande? Sedan så undrade jag om du vet något bra headset som jag bör köpa, har hört bra om HyperX headsets bland annat.

Tack för svaret

Visa signatur

|RAM|4x2 DDR3 Ram |Grafikkort| Palit Geforce GTX 970 |Processor| i5 4460 (4 Core, 3,2ghz) |Hårddisk| 1 TB |Moderkort| Gigabyte H81M-DS2V |Kringutrustning| Corsair K70 Cherry MX Brown | HyperX Cloud II | Logitech G900|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vattenmelon:

@Blofeld: HUr menar du med klickande? Sedan så undrade jag om du vet något bra headset som jag bör köpa, har hört bra om HyperX headsets bland annat.

Tack för svaret

Kolla på denna videon: http://youtu.be/qp46JeDDTCw

Headset har jag inget så det vet jag dessvärre inget om.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Blofeld: Tack för videon, nu fick jag lite mer insikt om dessa tangentbord, tror jag ska ge dem ett försök iallafall!

Visa signatur

|RAM|4x2 DDR3 Ram |Grafikkort| Palit Geforce GTX 970 |Processor| i5 4460 (4 Core, 3,2ghz) |Hårddisk| 1 TB |Moderkort| Gigabyte H81M-DS2V |Kringutrustning| Corsair K70 Cherry MX Brown | HyperX Cloud II | Logitech G900|