Permalänk

Vilken DXRacer sida är den riktiga?

Har tänkt på att skaffa mig en DXRacer stol. Men eftersom att de är slut hos alla svenska återförsäljare hela tiden (NetOnNet, MaxFps) så tänkte jag att man kanske kunde köpa den via DXRacers egna hemsida.
Det var då jag märkte att det fanns 3 olika sidor, dxracer.com, dxracer.net och
dxracer-europe.com

Dxracer.com verkar vara den amerikanska sidan, så den är ju utesluten att beställa från.
Dxracer.net och dxracer-europe.com är då de europeiska sidorna. Men det finns ju 2?
Dxracer-europe.com länkar den amerikanska sidan till och den verkar också vara mer välgjord.
Dxracer.net ser mindre "välgjord" ut men är den första sidan som kommer upp när man söker på dxracer.

På dxracer.net så finns stolarna nästan alltid i lager medans på dxracer-europe så är den nästan slut i lager hela tiden som på de svenska sidorna.

Så min fråga är då: Vilken av de två europeiska sidorna är den riktiga?

Tack för svar

Permalänk
Medlem

Vet inte vad gäller sidorna, men om du har en Chilli-butik i närheten brukar de ha ett par exemplar.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en från MaxFPS.se , väldigt nöjd med min. (anledningen till varför jag valde maxfps var nog samma som din, förstod inte de "officiella"-sidorna)

Permalänk

@Lunatech: Var inne på Chilli idag, de hade dock bara F och D series och jag är ute efter R. Ska hålla utkik där för att se om de möjligen får in en R series. Men annars så lutar det nog åt att det blir MaxFps eller kanske NetOnNet (om de får tillbaka dem i lager innan september vilket det står att de ska få på sidan). Litar ju fortfarande inte på de 2 dxracer sidorna.