Garanti ärende EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0+ lyckligt slut

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Apr 2007

Garanti ärende EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0+ lyckligt slut

Måste få delge varför Inet är för mig den bästa datorbutiken.

Jag köpte på premiärdagen ett EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0+, men bara efter någon dag hemma med kortet så började en del artefakter visa sig på skärmen, samt att videosignalen tappades många ggr om inte fungerade över huvud taget. Så jag skickade tillbaka kortet till inet för lite service och det visade sig att kortet var av typen måndagsexemplar. Efter ett samtal med Jennie och Emil på Inet så vart det klart att ett nytt kort skulle skickas hem till mig. Med glimten i ögat så sa jag i all hast att dom skulle slänga med en pingvinstång (godis gör väl alla glada). Sagt och gjort, jag låter bilden få tala.

Det är sådana gester som kan vara väldigt avgörande för min del om jag ska stanna kvar som kund

Tack @Inet

Tjo & tjim
Fractal Design Define S || MSI H370 GAMING PRO CARBON || ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING || I5-8600K || Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 32GB || be quiet! Pure Rock || Samsung 970 EVO 500GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2010

Inet levererar som alltid <3

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Masterstudent - Fotonik

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2013

Borde nästan byta namn till pingvInet. Nästan det bästa med inet är pingvinstängerna <3

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 980 | 32GiB | 950 Pro 512GB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | AMD 6970 | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 32GiB | UnRAID 6.5.0 | 62TB
HTPC: i7 2600k | GTX 1050ti | 8GiB
Smartphone: Huawei Mate 10 Pro | Android 8.0 | root | Shure SE535

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av Cancerman:

Måste få delge varför Inet är för mig den bästa datorbutiken.

Jag köpte på premiärdagen ett EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0+, men bara efter någon dag hemma med kortet så började en del artefakter visa sig på skärmen, samt att videosignalen tappades många ggr om inte fungerade över huvud taget. Så jag skickade tillbaka kortet till inet för lite service och det visade sig att kortet var av typen måndagsexemplar. Efter ett samtal med Jennie och Emil på Inet så vart det klart att ett nytt kort skulle skickas hem till mig. Med glimten i ögat så sa jag i all hast att dom skulle slänga med en pingvinstång (godis gör väl alla glada). Sagt och gjort, jag låter bilden få tala.

http://i.imgur.com/1zEZl3g.jpg

Det är sådana gester som kan vara väldigt avgörande för min del om jag ska stanna kvar som kund

Tack @Inet

[sarkasm]Jo, en pingvinstång är verkligen en bra värdemätare på service![/sarkasm]

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Apr 2007
Skrivet av Dr.Mabuse:

[sarkasm]Jo, en pingvinstång är verkligen en bra värdemätare på service![/sarkasm]

[sarkasm]Det var gesten i sig, pingvinstången en bonus [/sarkasm]

Tjo & tjim
Fractal Design Define S || MSI H370 GAMING PRO CARBON || ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING || I5-8600K || Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 32GB || be quiet! Pure Rock || Samsung 970 EVO 500GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av Cancerman:

[sarkasm]Det var gesten i sig, pingvinstången en bonus [/sarkasm]

Nu är du motsägelsefull. Du vill ha en pingvinstång, får en, tycker det är fånigt men att det ändå är avgörande?
Att Inet åtar sig att hantera din reklamation/garantianspråk är annars det minsta man kan begära.

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Apr 2007
Skrivet av Dr.Mabuse:

Nu är du motsägelsefull. Du vill ha en pingvinstång, får en, tycker det är fånigt men att det ändå är avgörande?
Att Inet åtar sig att hantera din reklamation/garantianspråk är annars det minsta man kan begära.

Tycker inte att pingvinstången på något sätt är fånigt, tvärtom. Jag svarade med en sarkastisk ton på ditt sarkastiska inlägg.

Självklart är reklamation/garanti en självklarhet, har aldrig sagt något annat. Men just att dom slängde med en pingvinstång för att jag bad om det, när dom helt sonika inte behöver. Den gesten gillar jag. Det är sådana gester, eller "det lilla extra" från personalen på Inet som väger mer än ett lägre pris hos andra butiker.

Tjo & tjim

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av Cancerman:

Tycker inte att pingvinstången på något sätt är fånigt, tvärtom. Jag svarade med en sarkastisk ton på ditt sarkastiska inlägg.

Ah, ett grammatiskt syftningsfel från din sida alltså.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Apr 2007
Skrivet av Dr.Mabuse:

Ah, ett grammatiskt syftningsfel från din sida alltså.

Ber om ursäkt för detta. Ska aldrig mer upprepas

Skickades från m.sweclockers.com

Tjo & tjim

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollhättan
Registrerad
Dec 2003

Fick själv hem ett EVGA GTX 980 Ti från Inet idag. Samma variant som du har. Fullt med grafikfel i Furmark, 3D mark, OCCT. Dock inga grafikfel i GTA V, men däremot krashade det till och från. Hoppas jag får samma service som du.

Mac, Fender och synthar...

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jan 2008

Jaha?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Okt 2012

Kul att det gick smärtfritt, en annan har skickat in sin dator på "service" 2 ggr utan resultat för samma fel.
https://youtu.be/_92OmKMJod0