Vilken telefon ska jag köpa? Behöver stor hjälp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

Vilken telefon ska jag köpa? Behöver stor hjälp!

Behöver en ny telefon då min gamla har gått sönder. Kravet är att den ska stödja nfc och mifare classic 1K. Telefonen får gärna vara över 4,8 tum i storlek. Men spelar ingen roll om det är en Kina telefon eller någon av de större företagen.

Här finns en bra länk över NFC telefoner med stöd av mifare classic: http://www.shopnfc.it/en/content/7-nfc-device-compatibility Men då listar de inga Kina telefoner... När det gäller de Kinesiska telefonerna är det svårt att se om de stödjer mifare classic eller inte. :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ume(å)
Registrerad
Jun 2013

LG G4?

// i7 4770 // Asus Strix 1070 //

signin' out

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2011

Onplus helt klart, fast vänta på att Two släpps. Är sjukligt nöjd med min One.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av Glaed:

Onplus helt klart, fast vänta på att Two släpps. Är sjukligt nöjd med min One.

Lite svårt att vänta då jag temporärt lånar en telefon. Men jag tycks ju behöva göra något för att det ska funka med oneplus one? Hur gör jag det då?

xBumbiBjörn: LG g4? Står ju att den inte har stöd för mifare classic...

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012

Begagnad Z1 borde du försöka leta upp, gediget byggd telefon som stödjer det du kräver samt har bra hårdvara under huven

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2168965

CPU: i7 3770k @ 4.2ghz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 Moderkort: Asrock Z77 Extreme6 Minnen: Corsair Vengeance Pro 4x4gb 2133mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: 2x Samsung 840 Pro 256gb RAID 0 Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Fractal Design Define C Windowed Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Kapten N:

Men jag tycks ju behöva göra något för att det ska funka med oneplus one? Hur gör jag det då?

Står ju på samma sida som du länkade i första posten hur du gör.

*** OnePlus One's hardware is compatible with Mifare Classic 1k. However, its factory OS, Cyanogen OS does not support them. You have to install OxygenOS.
I länken finns en länk för installationsinstruktioner och en länk för nerladdning av nytt OS.

Har aldrig testat Oneplus one (eller någon av de övriga telefonerna på den listan med Mifare 1k stöd för den delen) så kan inte ge någon rekommendation

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av TiasE:

Står ju på samma sida som du länkade i första posten hur du gör.

*** OnePlus One's hardware is compatible with Mifare Classic 1k. However, its factory OS, Cyanogen OS does not support them. You have to install OxygenOS.
I länken finns en länk för installationsinstruktioner och en länk för nerladdning av nytt OS.

Har aldrig testat Oneplus one (eller någon av de övriga telefonerna på den listan med Mifare 1k stöd för den delen) så kan inte ge någon rekommendation

Jo, men hur går man tillväga då? Det är inte så att man behöver roota och installera en rom och sådant eller? För det kan jag inte tyvärr. :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Kapten N:

Jo, men hur går man tillväga då? Det är inte så att man behöver roota och installera en rom och sådant eller? För det kan jag inte tyvärr. :/

Installera en ny rom är precis vad man gör, men har du ens klickat dig in på länken och kollat?
Det står steg för steg exakt hur man gör både för de med Windows och de med Mac så att även de som aldrig sysslat med det förr inte ska kunna misslyckas.

Värt att notera är ju att OxygenOS har en del buggar som även de står listade på samma sida men kan klistra in dem här.

When printing images, printer service may stop
Cannot hang up a call using headphone controls (intermittent)
OTG can only recognize FAT32 file system
During system update, display of wifi/data notification may be incorrect
During system update, display of version number may be incorrect
Files sometimes crash when uploading files to the cloud
Files may crash when renaming image files
Files does not support multi-select deletes

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.