Permalänk

Musproblem med disconnect och connect!

Tjena, det är så att jag behöver eran hjälp nu.
Min mus laggar ur, alltså disconnectar och sedan connector sekunden efter när jag gör hastiga rörelser med musen. Jag spelar då CS och finner detta otroligt värdelöst och vet inte vad som är felet. De andra mössen jag har testat har också haft problemet. Jag har uppdaterat usbportarnas drivrutiner men endå ingen förbättring.
Jag vet inte vad jag ska göra, behöver jag köpa nytt moderkort eller helt enkelt bara en ny mus? De mössen jag testat har varit äldre och i dessa versioner:
Steelseries Sensei Raw
Steelseries Kana
Steelseries Kinzu v2.
Det är relativt gamla möss med tycker inte alla 3 ska sitta med samma problem samt att mitt tangentbord också laggar ur relativt ofta när det råkas flyttas några cm på skrivbordet.
Moderkortet jag använder mig utav är MSI Z-87 G-55.
Somsagt vill jag veta om andra har samma problem och hur ni isåfall har löst problemet eller om någon annan vet vad problemet är!
Mvh och tack i förtur!

Permalänk

prova ett annat tangentbord. kan va nå glapp i tangentbordet eller nått som slår ut usbportarna tillfälligt.

annars låter det som att musen/mössen blivit glapp i kabeln där den går in i musen och inte omöjligt att det blir så oavsett märke då det är en punkt som är ganska utsatt pga konstanta rörelser

för att testa detta kan du prova att lyfta musen och vicka på sladden och se om du kan få felet att dyka upp.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

@Rouge of Darkness:
Det är precis som du säger, det är där sladden går in i musen som de glappar. När jag lyfter musen och småvickar så disconnectar den.
Jag är ypperligt tacksam för ditt svar och hjälp! Det uppskattas mer än vad du tror. Får väl helt enkelt ta och köpa en ny mus

Permalänk
Medlem

Kanske fundera på ett annat märke än steelseries? Om dem nu värka ha dålig kvalité? eller fundera på hur 3 möss kan gått sönder på samma sätt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk

@Pyrliciouz:

det går även att om du är lite händig och äger en liten lödkolv oftast att korta upp sladden några futtiga cm och löda om dem på kretskortet.

dvs bara kapa bort den trasiga biten alternativt ta en usb förlängningskabel som donatorsladd och klippa honan i änden.

har själv gjort så med en mx510 mus för ett gäng år sedan den lever än men sjunger på sista versen då brytarna i knapparna håller på att ge upp istället haft den sen 2004/2005 ish.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av MrMadMax:

Kanske fundera på ett annat märke än steelseries? Om dem nu värka ha dålig kvalité? eller fundera på hur 3 möss kan gått sönder på samma sätt?

Skickades från m.sweclockers.com

Det måste vara sättet jag tejpar sladden, den har alltid legat och slagits emot en vägg samt att den ibland åker in så jag måste dra den ut för att få mer sladd, då trycker jag musen mot mig bara. Jag använder mig inte utav något mousebungey så det är slutsatsen jag kommit fram till.
ett annat märke är självklart ett alternativ men tror inte det lär hjälpa så mycket då jag nu tänker köpa en mousebungey samt att jag stortrivs med Steelseries möss.
I framtiden kanske man får byta märke (:

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

@Pyrliciouz:

det går även att om du är lite händig och äger en liten lödkolv oftast att korta upp sladden några futtiga cm och löda om dem på kretskortet.

dvs bara kapa bort den trasiga biten alternativt ta en usb förlängningskabel som donatorsladd och klippa honan i änden.

har själv gjort så med en mx510 mus för ett gäng år sedan den lever än men sjunger på sista versen då brytarna i knapparna håller på att ge upp istället haft den sen 2004/2005 ish.

Det låter som en ide som skulle kunna genomföras utan svårigheter, men nu när jag vet vad som är fel investerar jag nog i en bättre mus och en mousebungey istället, men jag ska absolut göra ett försök att löda ihop att.
Återigen tack! (:

Skickades från m.sweclockers.com