Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
göteborg
Registrerad
Sep 2004

Familjedelning IOS 7

En iphone 4 med 7.1.2 med en 7-årings konto, är det möjligt att ha familjedelning eller är det bara ios 8 som fixar det?
Har kollat runt på nätet men hittar ingen lösning..
Tacksam för bra svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av gabbagabbahey:

En iphone 4 med 7.1.2 med en 7-årings konto, är det möjligt att ha familjedelning eller är det bara ios 8 som fixar det?
Har kollat runt på nätet men hittar ingen lösning..
Tacksam för bra svar

Jag sökte bara på "Familjedelning iOS 7 och den första länken jag fick upp var https://support.apple.com/sv-se/HT201060
Och där står det följande
"Det går att använda Familjedelning på en iPhone, iPad och iPod touch med iOS 8, en Mac-dator med OS X Yosemite och iTunes 12 eller en PC med iCloud för Windows." Du måste ha letat på fel ställen alternativt inte använt Google till din hjälp

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: Asus Maximus VI Hero CPU: Intel Core i5-4670K @ 3.4GHz Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB RAM: Crucial Ballistix Sport DDR3 16GB 1600MHz SSD: Intel 520 SSD 180GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och HP EliteBook 8470p. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
göteborg
Registrerad
Sep 2004

Jag fattar inte vad du menar?
Den har jag läst, bland annat, men det står ju "IOS 8"

Och jag har också läst att man ska gå in på inställningar->icloud->familj
Men rubriken "familj" finns inte. Jag vet hur man gör med nyare iphones, men när jag googlat har jag även hittat artiklar som hyllar IOS 8 just för att DÅ började man med familjedelning och det var banbrytande. Men den här har ju IOS 7.

7.

Hoppades på seriösa svar..

@jnsson:

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009

Men rubriken "familj" finns inte. Jag vet hur man gör med nyare iphones, men när jag googlat har jag även hittat artiklar som hyllar IOS 8 just för att DÅ började man med familjedelning och det var banbrytande. Men den här har ju IOS 7.

7.

@jnsson:

Ja antagligen så finns väl inte familjedelning till IPhone 4 då?

Jag sökte på Google "Iphone 4 family sharing" och detta kom upp som andra resultat, det första var det han ovanför länkade..

http://apple.stackexchange.com/questions/150891/how-to-use-fa...

Tydligen kanske man kan fixa det med jailbreak.

Skickades från m.sweclockers.com

Intel I7 4770K @ Stock Hyper 212 Evo | 16 Gb ram 2400 Mhz | SSD: Samsung 850 Evo 500 Gb | Asus GTX 980 Strix

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011

7.

@jnsson:

Det står ju att det stöds från o med iOS 8. Och i o med att du inte hittar rubriken familj på iOS 7 så stärks ju detta.

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: Asus Maximus VI Hero CPU: Intel Core i5-4670K @ 3.4GHz Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB RAM: Crucial Ballistix Sport DDR3 16GB 1600MHz SSD: Intel 520 SSD 180GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och HP EliteBook 8470p. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
göteborg
Registrerad
Sep 2004

Helt rätt, jag borde sökt lite till men jag hade inte riktigt möjlighet till det. Sorry!

Det var vissa saker som fick mig att hoppas på nån enkel lösning, tex den här texten från apples supportsida missledde mig en smula:

"Du kan lägga till eller visa bilder och videor från iPhoto på din Mac och från Bilder på din iPhone, iPad och iPod touch med iOS 7 eller senare." Något konstigt, det kan ni väl hålla med om?

https://support.apple.com/sv-se/HT201060

Ha det bra!!

@juniorjesper: