Hjälp med att bemöta CDONs dåliga kundservice

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2009

Hjälp med att bemöta CDONs dåliga kundservice

Nu har det gått över en månad sedan jag började med detta ärende efter köp av ett 290x hos CDON. Har haft löpande mailkonversation med CDON om ärendet. Först ville de att om det var fel på grafikkortet häva köpet (inte OK enligt konsumentköplagen) sedan ville de att jag skulle ta ett grafikkort med sämre prestanda och saknande egenskaper som jag styrde mitt köp (inte heller det OK enligt konsumentköplagen). När de sedan hade testat grafikkortet och inte hittat fel så skickade de tillbaka kortet.

Enligt testprotokollet så har de inte testat kortet enligt min felanmälan utan bara kört ett normal prestandatest och när jag sätter i kortet finns felet kvar.

Under hela ärendet så har deras kundtjänst varit oförstående, långsam och generellt oförstående att jag vill veta när jag kan förvänta mig mitt grafikkort.

Jag tycker detta är den sämsta kundhanteringen som jag har träffat på någonsin. Jag vill förmedla detta till er andra här på SweC så ni kanske slipper mina problem.

Update: Nu har CDON sagt att de ska ta in kortet och testa det enligt min felanmälan vilket de nu erkänner att de inte gjorde första gången. Vad är mina olika val? Jag vill gärna inte behöva häva köpet då det var ett bra pris men snart är mitt tålamod slut då jag har varit utan grafikkort i 1,5 månader.

Rubrik ändrad, trådstart uppdaterad /moderator
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linkan
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av HDG:

Vad var det för fel på kortet då? t.ex. coilwhine täcks väl exempelvis inte av garanti då det anses normalt.

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av HugSeal:

Vad var det för fel på kortet då? t.ex. coilwhine täcks väl exempelvis inte av garanti då det anses normalt.

Det gör det inte alls, är det mycket coilwine är det desamma som ett defekt kort.

CPU: Intel i7 6800 @ 4.6 GHz | MK: MSI x99 Pro Carbon | Gpu: Asus GTX 1080 Ti Poseidon @ 2100Mhz | RAM: Corsair Dominator Platinum 3000 MHz 32 GB | Chassi: Phantek Enthoo Primo | Psu: Corsair RMI 1000W | Kylning: Custom vatten med 3 radiatorer och dubbla D5 pumpar samt Waterchiller | Skärm: OLED65B7V
Levande Spirulina och phytoplankton

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2009

Vad är fel på kortet?

Om du har varit lika otydlig i kommunikationen mot dem som du är i denna tråd så kan jag förstå att de inte lyckats hjälpa dig.
Fungerar kortet eller inte alls? Coilwhine? Får du inte de prestandasiffror du förväntat dig i vissa spel (fps)?

Ett tips är att ringa din lokala konsumentvägledare och prata med dem. De kan ge dig vägledning hur man skall förhålla sig mot butiken/återförsäljaren i olika situationer när man reklamerar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Isla de Muerta
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av HugSeal:

Vad var det för fel på kortet då? t.ex. coilwhine täcks väl exempelvis inte av garanti då det anses normalt.

Netonnet byter kortet utan problem

Sen har man ju "ångerrätt" i 14 dagar då du kan lämna tillbaka det utan fel om du så önskar

CPU: 1600x @ 4Ghz
RAM: 16GB
GPU: 1070 TI

Extremt prispressat monster som uppnår mina krav. Allt är köpt på rea

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
online
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av Defender:

Det gör det inte alls, är det mycket coilwine är det desamma som ett defekt kort.

Dumheter coilwhine gör ju inte att kortet presterar sämre, men det är ju klart irriterande. Att många bytt sina kort är helt på återförsäljarnas goodwill eller så har folk bara hävt köpet tills dom fått ett tystare kort.

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av jonas1972:

Dumheter coilwhine gör ju inte att kortet presterar sämre, men det är ju klart irriterande. Att många bytt sina kort är helt på återförsäljarnas goodwill eller så har folk bara hävt köpet tills dom fått ett tystare kort.

Presterar sämre ??
Köper du en bil med lacken repad så presterar bilen lika bra ändå.
Köper man ex ett grafikkort med semipassiv kylning men sen väsnas som en fartygstuta pga av coilwine så är det defekt..

CPU: Intel i7 6800 @ 4.6 GHz | MK: MSI x99 Pro Carbon | Gpu: Asus GTX 1080 Ti Poseidon @ 2100Mhz | RAM: Corsair Dominator Platinum 3000 MHz 32 GB | Chassi: Phantek Enthoo Primo | Psu: Corsair RMI 1000W | Kylning: Custom vatten med 3 radiatorer och dubbla D5 pumpar samt Waterchiller | Skärm: OLED65B7V
Levande Spirulina och phytoplankton

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av robie76:

Om du har varit lika otydlig i kommunikationen mot dem som du är i denna tråd så kan jag förstå att de inte lyckats hjälpa dig.
Fungerar kortet eller inte alls? Coilwhine? Får du inte de prestandasiffror du förväntat dig i vissa spel (fps)?

Ett tips är att ringa din lokala konsumentvägledare och prata med dem. De kan ge dig vägledning hur man skall förhålla sig mot butiken/återförsäljaren i olika situationer när man reklamerar.

Felet på kortet är att DP utgången inte fungerar. Jag kör med tre skärmar och behöver därför alla utgångar och när de testade kortet körde de bara 1080p. Prestandan, coil-whine och liknande är inga problem och hade jag kört en skärm hade jag inte märkt av problemet men med eyefinity blir det problem.

Till CDON har jag mycket tydligt berättat vad felet var och vad jag har gjort för att försöka avhjälpa det. Kontroll av mina skärmar, MB-bios, kort-bios, catalyst mm.

Jag tog medvetet inte upp själva problemet då det är av signifikant vikt för mig, vilket är det viktiga i enlighet med konsumentköplagen, och att jag ville föra ut handhavandet av ärendet som CDON har varit urusla på.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av HDG:

Till CDON har jag mycket tydligt berättat vad felet var och vad jag har gjort för att försöka avhjälpa det. Kontroll av mina skärmar, MB-bios, kort-bios, catalyst mm.

Om det är som du beskriver så bör det ju vara oerhört triviellt för dem att återproducera felet på sin service-avdelning. Jag har inga större tankar om CDON då jag själv haft problem med att deras kundservice inte verkar ha någon som helst form av loggning av vad ärendena handlar om, utan när man kommer till en ny medarbetare så är det som att börja på ny kula varje gång. Värdelöst.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2009

Verkar vara ett ständigt mantra att CDON har problem att reglera sina kundärenden enligt KKL samt att kundtjänsten är bristande. Handlar själv mycket sällan från CDON på grund av allt strul många upplever av dem, har inhandlat en vara nyligen då den erbjöds till ett väldigt fördelaktigt pris men håller tummarna att köpet innebär att jag slipper beblanda mig med deras kundtjänst på grund av garanti eller fakturakrångel.

Har för övrigt liiite svårt att handla mer tekniska prylar (så som datorkomponenter t.ex) från återförsäljare som CDON. Om jag kontaktar kundtjänst hos en återförsäljare som Inet eller annan mer specialiserad kedja så sitter oftast kundtjänsten inne med mer kunskap om det speciella området, snarare än en bredare kunskap om många olika produkter.

2x GeForce GTX 760 SLI - Samsung SSD 840 EVO 120 GB - i5-4670K @ 3.4 Ghz - MSI Z87 - 2TB Seagate - Corsair 2x4GB
be quiet! 700W - Fractal Design R4 - Windows 8.1 - Asus ROG Vulcan - BenQ XL2411Z - Corsair KB & Mouse

Wii U Premium - Xbox One S - Huawei Nexus 6P - New 3DS XL

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2010

Läst så mycket skit om hur diverse firmor behandlar sina kunder, webhallen/cdon/inet och så vidare!

För mig finns enbart ett val när det kommer till att handla via nätet och det heter Komplett.se

De krånglar aldrig och sen borde ni veta att de kör med en helt otrolig service som heter "Öppet Köp I 45 dagar"
Sen därtill är det gratis att returnera en vara. Finns inget annat ställe som kör med det, vad jag vet!

Handla enbart via Komplett och slipp allt skit, så enkelt är det!

Till OP, tris att höra hur du blivet behandlad, och det gör mig ännu mera säker på att enbart handla via Komplett!

Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av HDG:

Felet på kortet är att DP utgången inte fungerar. Jag kör med tre skärmar och behöver därför alla utgångar och när de testade kortet körde de bara 1080p. Prestandan, coil-whine och liknande är inga problem och hade jag kört en skärm hade jag inte märkt av problemet men med eyefinity blir det problem.

Till CDON har jag mycket tydligt berättat vad felet var och vad jag har gjort för att försöka avhjälpa det. Kontroll av mina skärmar, MB-bios, kort-bios, catalyst mm.

Jag tog medvetet inte upp själva problemet då det är av signifikant vikt för mig, vilket är det viktiga i enlighet med konsumentköplagen, och att jag ville föra ut handhavandet av ärendet som CDON har varit urusla på.

Strålande. Ja då är det väl så att antingen så struntar de i sina kunder medvetet eller så har de brist på internkommunikation i sin supportkedja mellan "instanserna".
Jag råkade själv ut för samma typ av problematik men med en mobiltelefon som hade ett problem som var knepigt att återskapa. Jag fick springa många vändor till butikens kundtjänst och lämna in den på nytt eftersom den externa servicepartnern inte kunde återskapa felet eller hitta några problem.
Dokumentera alla kontakter med dem väl och sen när de inte lyckats lösa problemet efter 2 eller 3 försöka att åtgärda felet (minns ej exakt vad det står i konsumentköplagen) så skall du kunna få pengarna tillbaka eller en ny/likvärdig produkt.
Om man inte når någon överenskommelse där så får man anmäla till ARN. Då brukar butiken/säljaren ge sig eftersom de nog inte vill hamna i ARN´s register.
De får nog ganska snabbt en erinran att de fått en ARN anmälan mot sig.
Kämpa på så får du nog rätt till slut eftersom felet var så pass uppenbart.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av JnLoader:

Läst så mycket skit om hur diverse firmor behandlar sina kunder, webhallen/cdon/inet och så vidare!

För mig finns enbart ett val när det kommer till att handla via nätet och det heter Komplett.se

De krånglar aldrig och sen borde ni veta att de kör med en helt otrolig service som heter "Öppet Köp I 45 dagar"
Sen därtill är det gratis att returnera en vara. Finns inget annat ställe som kör med det, vad jag vet!

Handla enbart via Komplett och slipp allt skit, så enkelt är det!

Till OP, tris att höra hur du blivet behandlad, och det gör mig ännu mera säker på att enbart handla via Komplett!

Mvh

Kanon! Tack för tipset

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2011

Felanmälde precis ett 290x till dom.
Felet kommer och går, ena fläkten rasslar ordentligt när den går ner i varv efter att ha varit under hög belastning.
Får se hur dom hanterar det.

CPU: Intel® Core™ i5-2500K CPU Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: ASRock Z77 PRO3 GPU: R9 290X 4GB DCII + Arctic Accelero Xtreme IV RAM: Corsair 16GB Chassi: Fractal Design Define R3 PSU: Seasonic X-650 SSD: Samsung 256GB SSD 840 Pro HDD: 4TB ISP: Bahnhof 250/100Mbit Skärm: Samsung SyncMaster SA550 27" Tgb: Logitech G710+ Mus: Logitech G403 Högtalare: Logitech Z523 2.1 OS: MS Windows 10 Pro Tillbehör: Staropramen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Säffle
Registrerad
Jan 2005

Har varit med om det där förut, dock inte från CDON men andra butiker som enbart riktar in sig på datorkomponenter.
Man förklarar så syrrans son på 9 skulle klara av att återskapa problemet men personen som tar sig an ärendet hittar inga fel. Märkligt.

Mitt GTX 970 som jag köpte för 2v sen från CDON är HDMI porten kass på. Porten fungerade utmärkt de första dagarna för att sedan inte ha någon signal. Det känns ju jävligt avskräckande att skicka in det till CDON.

Har testat med allt jag kan göra, bios, vbios, formaterat om, bytt från bios till uefi istället och ett tiotal olika drivrutiner utan resultat. Verkar inte betyda ett skvatt för serviceavdelningen.

EDIT: inb4 "-har du testat annan kabel?" Svar ja.

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB 1600MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ljungskile
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av JnLoader:

Läst så mycket skit om hur diverse firmor behandlar sina kunder, webhallen/cdon/inet och så vidare!

För mig finns enbart ett val när det kommer till att handla via nätet och det heter Komplett.se

Jag har handlat väldigt mycket på Inet, både privat och till firman, har aldrig haft några problem där. Mestadels kunnig personal och det har aldrig varit några problem med garanti och returer. Jag har även handlat av komplett.se och har goda erfarenheter där också.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av robie76:

Kanon! Tack för tipset

Tack, trevligt att hjälpa, så spread the word

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av rob72:

Jag har handlat väldigt mycket på Inet, både privat och till firman, har aldrig haft några problem där. Mestadels kunnig personal och det har aldrig varit några problem med garanti och returer. Jag har även handlat av komplett.se och har goda erfarenheter där också.

Skönt att höra och även jag har handlat där förut utan problem.
Men sen Komplett började med denna grymma 45 dagars öppet köp och förbetald fraktsedel tillbaks. Ja det är helt enkelt oslagbart plus att de ofta har väldigt bra priser

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av robie76:

Strålande. Ja då är det väl så att antingen så struntar de i sina kunder medvetet eller så har de brist på internkommunikation i sin supportkedja mellan "instanserna".
Jag råkade själv ut för samma typ av problematik men med en mobiltelefon som hade ett problem som var knepigt att återskapa. Jag fick springa många vändor till butikens kundtjänst och lämna in den på nytt eftersom den externa servicepartnern inte kunde återskapa felet eller hitta några problem.
Dokumentera alla kontakter med dem väl och sen när de inte lyckats lösa problemet efter 2 eller 3 försöka att åtgärda felet (minns ej exakt vad det står i konsumentköplagen) så skall du kunna få pengarna tillbaka eller en ny/likvärdig produkt.
Om man inte når någon överenskommelse där så får man anmäla till ARN. Då brukar butiken/säljaren ge sig eftersom de nog inte vill hamna i ARN´s register.
De får nog ganska snabbt en erinran att de fått en ARN anmälan mot sig.
Kämpa på så får du nog rätt till slut eftersom felet var så pass uppenbart.

Jag skulle gärna påpeka att jag skulle lägga ut denna tråd, anmäla till ARN eller liknande men de är för svåra att få tag på för att göra en sådan sak.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jul 2010
Skrivet av HDG:

CDON är kända för deras dåliga support. Men därav ett billigt pris men också. värt att betala 2-300 mer hos inet där de löser problemen smidigt och snyggt för kunden!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av JnLoader:

Läst så mycket skit om hur diverse firmor behandlar sina kunder, webhallen/cdon/inet och så vidare!

För mig finns enbart ett val när det kommer till att handla via nätet och det heter Komplett.se

De krånglar aldrig och sen borde ni veta att de kör med en helt otrolig service som heter "Öppet Köp I 45 dagar"
Sen därtill är det gratis att returnera en vara. Finns inget annat ställe som kör med det, vad jag vet!

Handla enbart via Komplett och slipp allt skit, så enkelt är det!

Till OP, tris att höra hur du blivet behandlad, och det gör mig ännu mera säker på att enbart handla via Komplett!

Mvh

http://www.sweclockers.com/forum/sok?searchid=087074ee-d275-4...

Jo tjäna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av Firsov:

CDON är kända för deras dåliga support. Men därav ett billigt pris men också. värt att betala 2-300 mer hos inet där de löser problemen smidigt och snyggt för kunden!

Jag brukar använda Inet eller Komplett men rean som de hade gjorde att de var 1000kr billigare just då.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2008

Känns lite fel att "varna" över att CDON har hanterat ett ärende lite dåligt påtanke på hur många kunder de egentligen har, klart sånt här händer.

Sen vadå inte okej att häva köp enligt konsumentköpslagen, är väl OK att reklamera?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Okt 2011

Handlar oftast på Netonnet. Har alltid varit nöjd med både deras kundtjänst och priser. Tar tillbaka varan för återköp utan ett ord flera gånger. Det är bara "Ok, då är återköpet klart. Väkommen åter..."

ƼȣՁθĸ Գȣθтι αcεɾ хвՁלθнυ

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av Jasn:

Känns lite fel att "varna" över att CDON har hanterat ett ärende lite dåligt påtanke på hur många kunder de egentligen har, klart sånt här händer.

Sen vadå inte okej att häva köp enligt konsumentköpslagen, är väl OK att reklamera?

Du som köpare kan häva köpet om det blir problem men inte säljaren. Du skulle de alltid göra det vid reklamation av reavaror vilket det rör sig om i det här fallet. Att ersätta grafikkortet med ett likvärt kostar över 1000kr extra jämfört med vad jag betalade.

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Luleå
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av HDG:

Felet på kortet är att DP utgången inte fungerar. Jag kör med tre skärmar och behöver därför alla utgångar och när de testade kortet körde de bara 1080p. Prestandan, coil-whine och liknande är inga problem och hade jag kört en skärm hade jag inte märkt av problemet men med eyefinity blir det problem.

Vad kör du för skärmar, vad kör du för kopplingar (DVI, DP, adapter), om du kör DP adapter, är den aktiv? Om du endast kopplar in en skärm på DP port, funkar det då med de andra urkopplade, annan kabel?

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av Fluf:

Vad kör du för skärmar, vad kör du för kopplingar (DVI, DP, adapter), om du kör DP adapter, är den aktiv? Om du endast kopplar in en skärm på DP port, funkar det då med de andra urkopplade, annan kabel?

Jag har 3 stycken Dell 2312HM som är kopplade med 2 stycken dvi och en med DP (ingen adapter). När jag har testat så fungerar kabeln med det inbyggda grafikkortet och med alla skärmar. Alla skärmar fungerar med DVI men ingen med DP.

Innan använde jag ett GTX 680 och allt fungerade. Enda jag har bytt är grafikkort och när det inte fungerade från början så uppdaterade jag alla bios mm och felsökte men inget har fungerat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar/Malmö
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av HDG:

Jag har 3 stycken Dell 2312HM som är kopplade med 2 stycken dvi och en med DP (ingen adapter). När jag har testat så fungerar kabeln med det inbyggda grafikkortet och med alla skärmar. Alla skärmar fungerar med DVI men ingen med DP.

Innan använde jag ett GTX 680 och allt fungerade. Enda jag har bytt är grafikkort och när det inte fungerade från början så uppdaterade jag alla bios mm och felsökte men inget har fungerat.

Du vet att om du ska köra 3 skärmar på amd så måste den 3e skärmen sitta med en aktiv adapter. Dock verkar det ju som att dp utgången från gpun inte funkar alls då du testat 1 och 1 på alla skärmar men ingen bild via dp kabel, dock bild på alla via dvi så låter ju som en defekt utgång. Skrev du att dp uttaget inte funkade eller skrev du bara att det inte visar ngn bild (du va specifik alltså) ?

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro/PSUBeQuietDarkPowerPro1000w/ Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING/AURA/CPU:i7-6700K 4.2Ghz/Kylare:BeQuiet! SilentLoop240mm/Ram:Corsair 16GB DDR4 3200MHz Vengeance/GPU:Asus R9 280X Matrix Platinum 3GB/SSD:Corsair Force GT 2x120GB/HDD:Seagate/WD->30TB/OS:W7/TillbehörLogitechG930/Z906,G510/K350/M705/G440/
MionixNaos5000/7200/Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM,49"Sony,KD49X8005C/Mobil:Sony Z5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västernorrland
Registrerad
Sep 2009

Nu har jag förvisso inget R9290x, men på mitt GTX 970 så använder jag alla fyra portar DVI-D, DVI, HDMI samt Displayport) Allt fungerar utmärkt samtidigt!

Chassi: Fractal Define R4 Moderkort: ASUS ROG CROSSHAIR VI HERO CPU: AMD Ryzen 7 1700 3,0GHz GPU: MSI GTX 970 TwinFroZr SSD: KINGSTON V300 120GB HDD: 3X Western Digital Green 2TB RAM:Corsair Vengeance LPX Red DDR4 PC21300/2666MHz CL16 (CMK16GX4M2A2666C16R) Nätaggregat: XFX 750W 80+ Brons Modulär Tangentbord: Qpad MK85 Mus: Qpad OM75 PRO Skärm: ASUS VG248 144Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av Extremaz:

Du vet att om du ska köra 3 skärmar på amd så måste den 3e skärmen sitta med en aktiv adapter. Dock verkar det ju som att dp utgången från gpun inte funkar alls då du testat 1 och 1 på alla skärmar men ingen bild via dp kabel, dock bild på alla via dvi så låter ju som en defekt utgång. Skrev du att dp uttaget inte funkade eller skrev du bara att det inte visar ngn bild (du va specifik alltså) ?

DP kopplade skärmen visar en flimrande bild som till sist bara blir svart och flimrar allt mer sällan. Exakt detta har jag beskrivit för CDON.

Dell 2312HM har DP ingång så jag behöver inte använda någon adapter.