GTX 970 + steam = krash

Permalänk

GTX 970 + steam = krash

Ända sedan jag bytte upp mig till ett GTX 970 för några dagar sedan har alla mina spel på STEAM krashat (skärmen slocknar och datorn startar om) efter cirka 5 minuter.
Jag har testat att byta drivrutin från 353,30 till 347,88 utan någon som helst skillnad. Jag har testat med andra spel som BF4, minecraft mm och de rullar på som de skall så problemet verkar vara relaterat till Steam.
Alla tips på åtgärder mottages tacksamt.

Visa signatur

Intel Core i7-4770
ASUS Strix GTX 970 OC Edition
16 Gb Ram
Win 7 Home Premium 64-bit

Permalänk
Medlem

Prova att underklocka kortet i MSI Afterburner och se om det funkar. Kan vara att kortet har en ostabil OC från fabrik etc och då får du göra en RMA. Kan väl också prova stänga av Steam overlay och se om det blir någon skillnad.

Annars kan du väl prova installera om Windows.

Permalänk
Medlem

Vad hade du för kort innan?
Tog du bort all och alla spår (med tex DDU?)
Testat installera om DirectX?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av polander_66:

Ända sedan jag bytte upp mig till ett GTX 970 för några dagar sedan har alla mina spel på STEAM krashat (skärmen slocknar och datorn startar om) efter cirka 5 minuter.
Jag har testat att byta drivrutin från 353,30 till 347,88 utan någon som helst skillnad. Jag har testat med andra spel som BF4, minecraft mm och de rullar på som de skall så problemet verkar vara relaterat till Steam.
Alla tips på åtgärder mottages tacksamt.

Har du provat ominstallera steam? Testa att köra med betaversionen av steam?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Har du provat ominstallera steam? Testa att köra med betaversionen av steam?

Precis, ominstallera steam!
Hade det problemet själv en gång och det funkade.

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd