Diskussion: 60fps gameplay trailers. Varför finns det inte?

Permalänk
Medlem

Diskussion: 60fps gameplay trailers. Varför finns det inte?

Som rubriken lyder. Varför görs inte nya gameplay trailers i 60 fps?
Gick in och tittade på Bethesda's relativt nya gameplay trailer från Fallout 4 och det förvånar mig att det inte finns en möjlighet för mig att titta i 60 fps i 1080p kvalité.

Kan förstå att man vill göra det mer som en film, lite cinematic och samtidigt fortsätta mata de stackars plebs som inte sitter på en PC MASTER RACE utan fortfarande dras med något så gammalt som en konsol.

Vad tror ni?
När kommer det 60 fps gameplay trailers?
När lägger man ner allt som har med konsoler och göra?

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk
Medlem

Bf4 och GTA v hade båda trailers i 60 fps med allt ögongodis på.

GTA http://youtu.be/qoytS3930aY

Bf4 http://youtu.be/rgUtkoxPuto

(Tog bara dom som kom upp först)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

@Gurk:

Men det verkar inte vara officiellt. Eller har jag fel?

Men jag menar, varför är det inte standard? Eller åtminstone att ha valet att kunna titta i 60fps på allting?
Som GTA V trailern var ju mestadels cinematic så det behövdes inte enligt mig.

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk
Medlem

@r0ad

Det är officiella trailers, finns massor om du kollar på tuben. Anledningen är antagligen att det inte är standard och att du inte kan se allt i 60fps hänger nog ihop med att det inte är sådär supernytt. (Det är ett år sedan kring oktober då youtube lanserade det).

GTA V gick ju ut med reklam och pitchade för sin Rockstar Video Editor och 60fps, då är det ju väldigt bra om trailern leverar det också.

I fallet Fallout 4 så har dom ju (tyvärr) gått ut och sagt att dom siktar på 30fps i 1080p för alla, det är ingen twitch-shooter så... jag vet inte, ska dom köra 4k till PC (vilket det ryktas om) så kan jag förstå 30fps, men i 1080p vill man väl (minst) ha 60fps och därmed kanske lite ingame film där man får se detta. Ja, jag avvaktar... något skumt är det.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gurk:

I fallet Fallout 4 så har dom ju (tyvärr) gått ut och sagt att dom siktar på 30fps i 1080p för alla, det är ingen twitch-shooter så... jag vet inte, ska dom köra 4k till PC (vilket det ryktas om) så kan jag förstå 30fps, men i 1080p vill man väl (minst) ha 60fps och därmed kanske lite ingame film där man får se detta. Ja, jag avvaktar... något skumt är det.

Ja, förutom PC då. Där är både upplösning och FPS obegränsad.

https://twitter.com/Bethblog/status/613008088824741888

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Som andra sagt, det går att hitta många, självklart beroende på vilket spel man är intresserad av.

Vill du hitta högkvalitativa trailers rekommenderar jag Gamersyde. De lägger ofta upp torrents på videos i extremt hög kvalite, hyfsat nära transparent. Inte alls som youtube relativt låga bitrate streams. Om det finns i 60fps lägger de självklart upp dem också.
http://www.gamersyde.com/

Om de kan lägga upp högkvalitetsvideo beror ofta på bolaget som gör spelet. Bethesda brukar inte vara så bra på att erbjuda dem t.ex.

Edit: Väldigt många post-release gameplay videos på PC är i 60 fps.

Permalänk
Medlem

Nvidia hade väl det på sin trailer om senaste Batman? Dock visade det sig att det var fake men visst finns det trailers i 60

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner