Fråga om nummerupplysningen.se -förtursexponeringserbjudande

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Mar 2011

Fråga om nummerupplysningen.se -förtursexponeringserbjudande

Hej,

Har ett vilande företag sen några år tillbaka och idag fick jag ett brev från nummerupplysningen.se om att rätta och lägga till uppgifter. Det här företaget har sin Postadress:
Tatari 30 - 3
101 16 Tallinn
ESTLAND

Besöksadress:
Tatari 30 - 3
101 16 Tallinn
ESTLAND

Erbjudandet som de kallar kostar 5895 kronor /år och förlängs automatiskt med 12 månader om man inte säger upp avtalet. Nu tänker jag inte svara eller skriva under blanketten men vill gärna höra vad ni tycker om det specifika företaget.. Är det bluff företag?

Tackar!!

i7-6700k
GTX Asus 1070
SSD Crucial MX300, 700gb
Noctua CPU-Kylare NH-D14
16 Gb ram Vengeance

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2010

Jag fattar inte, vad är det dom erbjuder? Eller vad är grejen? Har ett suspekt företag skickat ett erbjudande till dig?

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Student

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Dakkie:

Jag fattar inte, vad är det dom erbjuder? Eller vad är grejen? Har ett suspekt företag skickat ett erbjudande till dig?

Yes !! Många som inte läser genom, skriver under och skickar tillbaka. Då aktiveras "erbjudandet" (förstår inte heller varför det kallas för erbjudande) och så får man en faktura på ovanstående belopp.

Tror att jag hittade mer information om detta bluff företag...

Står ganska mycket på nätet !!

i7-6700k
GTX Asus 1070
SSD Crucial MX300, 700gb
Noctua CPU-Kylare NH-D14
16 Gb ram Vengeance

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2002

ja det är ett bedrägeriföretag om du googlar domännamnet så hittar man att dem är fällda i domstol vid upprepade gånger och ligger med på svensk handels varningslista mm...

http://www.internetsweden.se/varning-for-nummerupplysningen-s...

Valkommitens ordförande går till dikatorn och säger vi har en bra och en dålig nyhet vilken vill du höra först?
-Den Bra -Du är president igen
-Så vad är den dåliga nyheten? -Ingen röstade på dig!
Om du vill veta hur det är att leva i en diktatur läs här https://charter97.org/en/news/