Vad krävs för att få sälja i marknaden?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av flukke:

Om man kan skamma flera högt uppsatta finansmän genom att komma över deras e-legitimationer kan man nog komma över vilka e-legitimationer som helst.
Dvs för någon som är ute efter att lura folk blir detta bara ett litet litet extra arbetsmoment, det kommer knappast att hindra någon.
Istället kommer det bara göra det svårare och jobbigare för oss medlemmar att använda tjänsten.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20665496.ab
"Telia skickade ut e-legitimationerna i rekommenderade brev. Sedan stals avierna till breven ur finansmännens brevlådor och hämtades ut med falska identitetskort i livsmedelsbutiker."

Numera så är telia:s e-legitimation inte så gångbar längre. Det är svårt att skydda sig mot man-in-the-middle-attacker och social engineering. Kör man med den utgångspunkten som du har så behöver man ingen säkerhet alls. Allt går ju att knäcka, så varför lägga pengar på det. Bra jobbat!

Permalänk

Vet att posten är gammal men ville inte behöva starta ny tråd så till problemet.

Varför har de gjort så man inte kan redigera sin annons efter 24h? Sabbade en av grejerna jag skulle sälja då köparen helt plötsligt inte svarade trots att han sa att han skulle köpa skicka pengarna dagen efter så han fick in pengar... Bara här på SweC jag har fått napp också, ingen annan vill ju köpa -.-

Permalänk
Skrivet av anon2110:

Hellre i så fall registrerat personnummer som bekräftas med e-legitimation.

Håller fullständigt med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ojorå:

Tack för informationen, nu blire sälja av

Nu ska jag fynda, hoppas på nåt i stil med black Friday.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av flukke:

Om man kan skamma flera högt uppsatta finansmän genom att komma över deras e-legitimationer kan man nog komma över vilka e-legitimationer som helst.
Dvs för någon som är ute efter att lura folk blir detta bara ett litet litet extra arbetsmoment, det kommer knappast att hindra någon.
Istället kommer det bara göra det svårare och jobbigare för oss medlemmar att använda tjänsten.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20665496.ab
"Telia skickade ut e-legitimationerna i rekommenderade brev. Sedan stals avierna till breven ur finansmännens brevlådor och hämtades ut med falska identitetskort i livsmedelsbutiker."

Vill inte vara sån, men nog lite skillnad på en finansman och en person som vill sälja tex en begagnad dator på sweclockers. Tror faktiskt det hade tagit bort mycket skit om man hade kört med nån sån form utav säkerhet.
Det är skillnad på de människor som luras i en blocket/sweclockers annons.

Men absolut finns ju alltid en del som går steget längre...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tänkte höra med er ifall någon som vet ifall de verkligen är 3 månader som gäller för att kunna lägga upp annonser på sweclockers marknaden eller hur står de till, för just nu så har jag 11 inlägg osv men inte dessa 3 månader vilket känns helt tokigt som krav.

Men hur som de här åker jag på när jag försökte skapa en annons.

Behörighet saknas
Åtkomst nekad

Du måste ha varit medlem i 3 månader och skrivit 10 inlägg i forumet för att använda SweClockers marknad.

Mvh GoPaw.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •