Allt om Cyberpunk 2077 – nästa storspel från CD Projekt Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabbe_1:

Allright tack. Inte följt tråden i någon större utsträckning men kul att höra lite positivt kring spelet

Ja det är verkligen tråkigt att det blivit så mycket negativ publicitet. Inte för att spelet inte har saker som behöver fixas men har man realistiska förväntningar är det faktiskt ett fantastiskt spel, bästa singleplayer jag själv spelat på länge. Gillar du Keeanu Reeves är det för övrigt ett givet köp.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Helt klart spelbart, har skrivit det flera gånger i den här tråden - problemen med buggarna är ganska överdrivna. Har kring 80 timmar och medan jag förvisso stött på en del grejer är det knappast något som varit game breaking.

Instämmer. Har nästan 190 timmar och inte stött på något allvarligt. Nån grafikglitch kan dyka upp men inte så ofta så det stör. Spelar på PC kanske ska tilläggas.

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk

Nån som testat reshader moden som finns på nexusmods?
Undrar om de blir någon större skillnad.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Nån som testat reshader moden som finns på nexusmods?
Undrar om de blir någon större skillnad.

Du får allt vara mer specifik än så tack.
Länka vilken du menar.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Blackwizard:

Nån som testat reshader moden som finns på nexusmods?
Undrar om de blir någon större skillnad.

Skrivet av SCORPIUS:

Du får allt vara mer specifik än så tack.
Länka vilken du menar.

Ja, precis, söka på reshade ger 72 träffar...

Permalänk
Medlem

Taktiksnack...

Dåså, vilket projekt det var att levla upp combat skillsen (annihilation/assault/blades/street brawler & athletics). Tänkte att jag skulle köra upp dem till 10 innan jag fortsätter main storyn (har precis kommit igång med Act 2).

Så nu såhär efter 187 timmars spelande är jag på Level 30 med ovan mål uppnått! det krävdes bara att man går runt och köttar i stort sett. Men det svåraste var ju Athletics. Innan jag läste mig till att man kan använda Berserk och göra samma sak då så går det mycket mycket fortare.

Lite fundersam blev jag under Bärsärkargången där och tänkte att man kanske skulle köra sådana skills istället, revolverman/sandevistan/berserk/blades osv... men jag tycker nog Netrunner är ganska skoj att kombinera med dessa combat-skills. Dessutom tycker jag det börjar bli för lätt om man bygger upp en skill riktigt mycket. Man kan ju kombinera attribut/perks/klädmod/vapenmod osv så det kan ta något löjligt med skada och man får ingen utmaning alls.

Så man får variera sig lite tycker jag nog allt. Kör vidare på min förra build plan med revolverman med inslag av netrunner. Köpte ett nytt Cyberdeck för att fira denna milstolpe i karriären Den är helgrym, vanliga quickhacks kan sprida sig.

Dold text
Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Cyberpunk 2077’s February 1.2 Patch Appears To Be Imminent, According To Database

https://www.forbes.com/sites/paultassi/2021/02/24/cyberpunk-2...

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Nån som testat reshader moden som finns på nexusmods?
Undrar om de blir någon större skillnad.

Kan du länka vilken du menade tack???

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

CD Projekt RED has just announced that the upcoming Patch 1.2 for Cyberpunk 2077 has been delayed. According to the team, the recent cyber attack is the main reason behind this delay. As such, CDPR now plans to release this next update for CP2077 in late March 2021.

https://www.dsogaming.com/news/cyberpunk-2077-patch-1-2-delay...

😞

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Ja, precis, söka på reshade ger 72 träffar...

Skrivet av SCORPIUS:

Kan du länka vilken du menade tack???

Trodde de endast fanns en såg sen de fanns flera. Så undrar egentligen om någon reshader mod gör skillnad, nån som testat?

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Trodde de endast fanns en såg sen de fanns flera. Så undrar egentligen om någon reshader mod gör skillnad, nån som testat?

Jag använder mig av Clarity och FakeHDR när jag inte har på riktig HDR. Blir riktigt fint.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SCORPIUS:

CD Projekt RED has just announced that the upcoming Patch 1.2 for Cyberpunk 2077 has been delayed. According to the team, the recent cyber attack is the main reason behind this delay. As such, CDPR now plans to release this next update for CP2077 in late March 2021.

https://www.dsogaming.com/news/cyberpunk-2077-patch-1-2-delay...

😞

En månad extra är inte så farligt.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Nu är den på gång iaf, de har gjort lite uppdateringar som påverkar spelupplevelsen, t ex att poliserna inte spawnar in hur som helst, blir ju spännande.

https://www.cyberpunk.net/en/news/37768/whats-new-in-night-ci...

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Värt att börja spela? Köpte det för länge sedan men väntar in patcharna. Menar PC versionen.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Värt att börja spela? Köpte det för länge sedan men väntar in patcharna. Menar PC versionen.

Jag skulle snarare säga värt att vänta med att spela.
Spelet är kul, om du kan förbise alla bristerna. Så bara att välja.

Eller va fan. Kör igenom spelet en runda sen lägg det på hyllan till det är mer fixat.
Det tåls verkligen att spelas många gånger då det går att välja spelstil.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Värt att börja spela? Köpte det för länge sedan men väntar in patcharna. Menar PC versionen.

Det kan vara värt att vänta eftersom dom till viss mån håller på och fixa dom värsta problemen med spelet. Det är ett bra spel i grunden om man kan stå ut med buggarna. Jag har t.ex. en väldigt komplett playthrough i bagaget så det kommer dröja innan jag sätter mig ner och kör om det, vilket är lite synd allt efter att saker fixas.

Med det sagt, ställer jag mig tveksam till om dom kommer fixa mer än dom värsta buggarna och "in your face" problemen. Isåfall tycker jag väl att man lika gärna kan spela nu om man vill.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

På grund av allt negativt jag har sett och läst om cyberpunk så har det fått mig att avstå från att köpa spelet. Även om storyn och Side quests är bra så tycker jag att vettig ai och levande värld är a och o. Jag är mycket tveksam om jag kommer att köpa spelet i framtiden. Någon sa till mig att Subnautica är otroligt mycket bättre än cyberpunk, då räcker det att jag har spelat Subnautica. Jag siktar nu in mig på Subnautica below zero i maj.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av landahl:

På grund av allt negativt jag har sett och läst om cyberpunk så har det fått mig att avstå från att köpa spelet. Även om storyn och Side quests är bra så tycker jag att vettig ai och levande värld är a och o. Jag är mycket tveksam om jag kommer att köpa spelet i framtiden. Någon sa till mig att Subnautica är otroligt mycket bättre än cyberpunk, då räcker det att jag har spelat Subnautica. Jag siktar nu in mig på Subnautica below zero i maj.

Vad har dom spelen ens med varandra att göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Vad har dom spelen ens med varandra att göra?

Dom har inget gemensamt. Det var bara så att jag ställde en fråga på FZ om dom rekommenderade mig att köpa Subnautica eller cyberpunk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Dom har inget gemensamt. Det var bara så att jag ställde en fråga på FZ om dom rekommenderade mig att köpa Subnautica eller cyberpunk.

Hahaha va? Det var den märkligaste jämförelsen jag varit med om angående spel.
Som att jämföra bilspel och Sims.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

Hahaha va? Det var den märkligaste jämförelsen jag varit med om angående spel.
Som att jämföra bilspel och Sims.

Varför är det så konstigt att fråga vilket spel man ska lägga pengar på? Spelar väl ingen roll vilken genre det är om man uppskattar båda.

Permalänk
Hjälpsam

Förbokade och gjorde återköp efter släppet utan att testa.
Nu har GOG Rea med 20%, skall man slå till?
Tröst för oss med AMD-kort.
https://www.reddit.com/r/Amd/comments/kdlf0k/i_know_that_fide...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Ratatosk:

Förbokade och gjorde återköp efter släppet utan att testa.
Nu har GOG Rea med 20%, skall man slå till?
Tröst för oss med AMD-kort.
https://www.reddit.com/r/Amd/comments/kdlf0k/i_know_that_fide...

Funkar helt ok på högre nivåer i höga upplösningar.
Personligen tycker jag skärpefiltret det applicerar är en smula för aggressivt.

Men 80% i 1440p och upp ser absolut ok ut.

Sist vi testade det var implementationen i CP2077 buggad när man satte det i dynamiskt läge dock.
På så vis att den inte justerade något dynamiskt utan bara konstant kör det man sätter som minimum. Kan vara värt att hålla ett öga på då det inte verkar fixat ännu (stod inget om det i enda patchen som kommit efter att vi testade senast).

Dvs om du sätter minimum till 50%, maximum till 100% och framerate target till 60 fps så spelar de två sistnämnda inställningarna ingen roll. Allt blir bara låst till halverad upplösning även om du så uppnår 100 fps.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av UndaC:

Funkar helt ok på högre nivåer i höga upplösningar.
Personligen tycker jag skärpefiltret det applicerar är en smula för aggressivt.

Men 80% i 1440p och upp ser absolut ok ut.

Sist vi testade det var implementationen i CP2077 buggad när man satte det i dynamiskt läge dock.
På så vis att den inte justerade något dynamiskt utan bara konstant kör det man sätter som minimum. Kan vara värt att hålla ett öga på då det inte verkar fixat ännu (stod inget om det i enda patchen som kommit efter att vi testade senast).

Dvs om du sätter minimum till 50%, maximum till 100% och framerate target till 60 fps så spelar de två sistnämnda inställningarna ingen roll. Allt blir bara låst till halverad upplösning även om du så uppnår 100 fps.

Tack!
Köpte det, men väntar nog lite med att spela.
Jo detta med skärpefilter känner man igen från TV, kan se snyggt ut vid första anblicken, men det blir för skarpt, märks efter ett tag.
Hade varit fint med ett dragreglage, lika som AMD har för Tesselation.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd

Man kan se att mer investerades i marknadsföring än i utveckling.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

The NCPD spawn radius for when the player commits a crime has been increased.

Har fortfarande inte spelat det här(väntar tills spelet är komplett) men så tråkigt att polisen verkar spawna in när man gör något kriminellt? Kan de inte köra någon variant som GTA gör, det hade ju varit betydligt mer naturligt, om det nu inte finns någon förklaring till varför de spawnar in(någon framtida teknik som jag inte känner till?)

Permalänk
Medlem

Är det sant att under hela spelet, så ringer din mobil hela tiden och tjatar om uppdrag, bilar/prylar till salu osv..

Och om du inte svarar, så blir NPC sura och påverkar spelet i negativ riktning? ex. (uppdrag misslyckas pga av man inte svarar)

Visa signatur

XripperX

Permalänk
Medlem
Skrivet av XripperX:

Är det sant att under hela spelet, så ringer din mobil hela tiden och tjatar om uppdrag, bilar/prylar till salu osv..

Och om du inte svarar, så blir NPC sura och påverkar spelet i negativ riktning? ex. (uppdrag misslyckas pga av man inte svarar)

Nej. De kanske ger dig en syrlig dialog, men dessa quests är oftast alltid öppna, beroende på i vilken episod av spelet du befinner dig i.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077