Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Allt om Cyberpunk 2077 – nästa storspel från CD Projekt Red

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Bildexpert

Hade inte rört spelet sedan januari då jag var så trött på det, men idag satte jag igång det igen och hann spela ca 10 minuter innan eftertexterna rullade... Känns lagom värdelöst att man varit så nära klimax under så pass lång tid för att sedan få det överstökat.

Nu vet jag att det finns fler slut samt att man kan spela som andra karaktärer men känner verkligen noll motivation till det nu. Hur mycket det än tar emot så kan jag inte se CP2077 som något annat än ett muskelbygge utan hjärta. Kan likställas med enlitersmuggar från McDonalds' med ljummen läsk utan kolsyra eller överdimensionerade stadsjeepar som sticker ut någon meter utanför parkeringsrutan. Mycket och mer men knappast bättre.

Jag skulle hemskt gärna vilja uppskatta detta, men det gav mig i princip ingen glädje hur väl jag än försökte. Ett enda fiasko. Dock gläds jag åt andra som gillar spelet förstås; Jag går tillbaks till min Dreamcast och njuter av en svunnen tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nissling:

Hade inte rört spelet sedan januari då jag var så trött på det, men idag satte jag igång det igen och hann spela ca 10 minuter innan eftertexterna rullade... Känns lagom värdelöst att man varit så nära klimax under så pass lång tid för att sedan få det överstökat.

Nu vet jag att det finns fler slut samt att man kan spela som andra karaktärer men känner verkligen noll motivation till det nu. Hur mycket det än tar emot så kan jag inte se CP2077 som något annat än ett muskelbygge utan hjärta. Kan likställas med enlitersmuggar från McDonalds' med ljummen läsk utan kolsyra eller överdimensionerade stadsjeepar som sticker ut någon meter utanför parkeringsrutan. Mycket och mer men knappast bättre.

Jag skulle hemskt gärna vilja uppskatta detta, men det gav mig i princip ingen glädje hur väl jag än försökte. Ett enda fiasko. Dock gläds jag åt andra som gillar spelet förstås; Jag går tillbaks till min Dreamcast och njuter av en svunnen tid.

Gick du upp på taket med Johnny?
Jag råkade nånstans trycka fel där och blev något överraskad. 😂

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av Elfsberg:

Gick du upp på taket med Johnny?

Jag lämnade staden med Panam.

Dold text
Permalänk
Medlem

Surt. Ja jag har precis kommit till Act 3 och fått Johnnys pistol och bil. Har spenderat en hel del tid på att uppgradera gubben då jag tyckte det var kul samt att jag ville dra ut på detta antiklimax lite nu börjar jag få ordning på gubben men frågan är ju bara vad man gör sedan?! väntar på DLC's kanske? Det finns väl inte så mycket att göra när man väl klarat spelet och alla side jobs/gigs.

Har spelat på "Very Hard" sedan ett tag tillbaka också. Det förbättrade allt lite, nu känns det ungefär som "Normal" brukar kännas på andra spel. Väldigt konstigt detta. Aldrig spelat ett spel på högsta svårighetsgraden förut. Tänker mig tillbaka på Doom 2 på högsta svårighetsgrad, då levde man inte många sekunder

Jag tycker spelet är svinballt, har spelat över 300 timmar nu och det känns som det kommer bli tomt här ganska snart när allt är över.

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Har fortfarande inte hoppat på detta spelet, men nu när det har fått några patchar, är det värt det eller tycker ni att man bör hålla sig till efter sommaren kanske?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Bankai:

Har fortfarande inte hoppat på detta spelet, men nu när det har fått några patchar, är det värt det eller tycker ni att man bör hålla sig till efter sommaren kanske?

Köpte det nu efter den stora patchen och har inte märkt några större buggar hittills. Dock får jag väl erkänna att jag inte är speciellt såld på spelet i sig. Snyggt, coolt, stort, men jag tycker inte det är speciellt roligt att spela.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Har fortfarande inte hoppat på detta spelet, men nu när det har fått några patchar, är det värt det eller tycker ni att man bör hålla sig till efter sommaren kanske?

Verkar som man ska vänta några patcha till helst. Hade tänkt köra exodus men de ska tydligen göra en overhaul. Jag är skilled på waiting game.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Verkar som man ska vänta några patcha till helst. Hade tänkt köra exodus men de ska tydligen göra en overhaul. Jag är skilled på waiting game.

Varför? Det har varit mer än spelbart ett tag nu.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Varför? Det har varit mer än spelbart ett tag nu.

För mycket att göra så måste prioritera.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Moderator
Forumledare

Hotfix 1.21 släppt nu runt lunch

Patchnotes i spoilern

Hotfix 1.21 for Cyberpunk 2077 is live!

In this update we focused on further improving the overall stability of the game and fixing the most common issues that could block progression. Here's what changed:

Quests & Open World
Fixed an issue in Gig: Getting Warmer... where the player was unable to lower 8ug8ear's body temperature.

Fixed an issue where being unable to pick up the "Send a crew" shard in Cyberpsycho Sighting: Discount Doc could block progression. Reading the shard is now an optional objective.

Fixed an issue in Down on the Street where Takemura would get stuck in Japantown Docks after player chose to go to Wakako alone and left the area too early.

Fixed an issue where the clues in Cyberpsycho Sighting: Bloody Ritual would not count if the player scanned them before talking to the wounded NPC.

Spray Paint should now trigger properly when player approaches Brendan.

Fixed an issue in Play it Safe where upon connecting to the Access Point the screen could become black, blocking further progression.

Fixed an issue where Reported Crime: Dredged Up would not complete if the player opened the container before scanning the blood trail.

Fixed an issue where a Maelstromer could spawn in an area unreachable for the player, blocking progress in Losing My Religion/Sacrum Profanum.

Fixed an issue blocking progression in one of the Assaults in Progress in Japantown.

Addressed an issue where the game could crash during Gig: Hippocratic Oath if the player jumped through the window after breaking it.

Fixed various issues with enemies clipping through objects and floating in the air in Suspected Organized Crime Activity: Privacy Policy Violation.

Fixed an issue in Suspected Organized Crime Activity: Privacy Policy Violation, where progression could be blocked due to enemies being stuck in a hangar.

Holocalls from Mitch should no longer get stuck and repeat if the call was interrupted before.

Fixed Johnny's appearance in various quests.

Dennis' car should now spawn correctly in Big in Japan.

Players can now enter Dennis' car from the right side in Big in Japan.

Windows inside the shack should no longer break upon opening the container in Big in Japan.

Big in Japan will now fail if the player leaves Haruyoshi instead of carrying him to safety after opening the container.

Fixed an issue where player could become unable to use weapons and consumables after getting out of Takemura's van in Down on the Street.

Player can no longer call Takemura during the meeting with Oda in Down on the Street.

Fixed an issue where Oda could be found on the bridge between Watson and Westbrook before going to Takemura's hideout in Search and Destroy.

Fixed an issue in Down on the Street where Oda could crash into player's car if it was parked in his way.

Fixed an issue where Burning Desire/Night Moves could get stuck on the "Wait for a call from distressed man" objective after player failed the quest.

Fixed an issue where the door to Cassius Ryder's ripperdoc shop would not open, preventing the player from completing The Gig.

Saul will no longer follow the player around the world if they leave the quest area after freeing him in Riders on the Storm.

Fixed an issue where sandstorm could be present in the city if the player fast travelled there during Killing in the Name or Riders on the Storm.

Riders on the Storm will now fail if the player leaves the Wraith camp before rescuing Saul.

Gig: Severance Package should now trigger properly after approaching the quest area.

Gameplay
Fixed an issue where, after the player commits a crime on the roof of a building, NCPD officers would spawn behind the player's back.

Fixed an issue preventing the player from climbing ladders out of water.

Visual
Fixed various issues related to clipping in NPCs' clothes.

UI
Added back the icon above NPCs, who are under the Distract Enemies quickhack effect.
Scanning UI is now less cluttered.

Fixed an issue where Japanese/Traditional Chinese text could disappear if the player changed the interface language from English to one of these languages.

Stability and performance
Various memory management improvements (reducing the number of crashes).

Dold text
Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Avstängd

Cyberpunk 2077 dataminer finds unreleased quest descriptions

Potentially for upcoming free DLC.
https://www.eurogamer.net/articles/2021-04-14-cyberpunk-2077-...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Cyberpunk 2077 dataminer finds unreleased quest descriptions

Potentially for upcoming free DLC.
https://www.eurogamer.net/articles/2021-04-14-cyberpunk-2077-...

Det är i sig inget ovanligt dock. Vanligt bland det flesta spel att hitta spår av mer content.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ronz:

Det är i sig inget ovanligt dock. Vanligt bland det flesta spel att hitta spår av mer content.

Neh, men det kan vara intressant att veta att Pacifa får med stor säkerhet lite mer innehåll.
Inte så ovanligt heller att folk tror att spelet är redan abandomware.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamato:

Har spelat på "Very Hard" sedan ett tag tillbaka också. Det förbättrade allt lite, nu känns det ungefär som "Normal" brukar kännas på andra spel. Väldigt konstigt detta. Aldrig spelat ett spel på högsta svårighetsgraden förut. Tänker mig tillbaka på Doom 2 på högsta svårighetsgrad, då levde man inte många sekunder

Ajdå.
IMHO så visar de allra bästa spelen sina allra bästa sidor på svåraste när man verkligen får anstränga sig.

Som Super Mario på NES. Man måste anstränga sig för att klara spelet.

Men typiskt kan det vara bra att börja på normal för att lära sig spelet. Det tog en 30-40 h att lära sig Cyberpunk, och på tuffaste svårighetsgraden så skiner spelets design igenom på ett helt annat sätt.

Doom Eternal på Ultra Nightmare har jag dock gett upp, där nöjer jag mig med att klara alla levels en åt gången. Har klarat två.. 😂

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Neh, men det kan vara intressant att veta att Pacifa får med stor säkerhet lite mer innehåll.
Inte så ovanligt heller att folk tror att spelet är redan abandomware.

Ny content till Pacifica vore nice. Stora hotell och en hel arena som varit oanvänd. Finns mycket kul man kan göra där!

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en DLC som handlar om Corporate wars. Känns som en intressant historia att spela. Få prototyper av military grade inplants.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Mer undervattens-action. Det finns ju en del saker och tillbehör som förbättrar syreupptagning och osynlighet under vatten. Men bara Ett (?) uppdrag under vatten.

(frågetecken eftersom jag inte spelat riktigt klart än nästan klar, men inte helt)

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Jag saknar små minispel som gwent, poker eller jaga minigrisar som i the witcher

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Jag saknar små minispel som gwent, poker eller jaga minigrisar som i the witcher

de här arkadspelen som finns borde funka tycker jag

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamato:

de här arkadspelen som finns borde funka tycker jag

De har jag missat, vilka arkadspel?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

De har jag missat, vilka arkadspel?

Jag tror att de finns på några olika ställen men ett exempel är (potentiella spoilers)

Den delen av spelet när man är med Panam ute vid en övergiven stad för att sätta upp en fälla för några som har hennes bil, när man måste sätta igång elen och slåss mot de som kommer. I detta område har en byggnad massa med arkadmaskiner som jag blev smått besviken att man inte kunde spela på.

Dold text
Permalänk
Inaktiv

Står ju arkadmaskiner lite överallt. Men ja, är ju en sak som man borde kunna spela på

Permalänk
Avstängd

Ingen annan som tycker att de flesta uppdragen är rätt korta?

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Ingen annan som tycker att de flesta uppdragen är rätt korta?

Ja, de håller inte samma nivå som Witcher 3. Vissa sidoquests var ju fantastiska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurtEgon:

Ja, de håller inte samma nivå som Witcher 3. Vissa sidoquests var ju fantastiska.

Gillar många quests i cyberpunk, men en del är väldigt korta. Questet med den dödsdömde fången var nog det tråkigaste.
Alla quests med Panam tycker jag är riktigt bra!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Moderator
Testpilot

Någon mer än jag som köpte på release, spelade ett par dagar och sen la det på hyllan?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Dinoman:

Någon mer än jag som köpte på release, spelade ett par dagar och sen la det på hyllan?

Mjamjo, spelade runt 60h sen bestämde jag att invänta stora förändringar innan jag fortsätter med vissa storyarchs.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Någon mer än jag som köpte på release, spelade ett par dagar och sen la det på hyllan?

Ja, gjorde väl det men inte för att jag tycker det är dåligt. Spelar sporadiskt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Dinoman:

Någon mer än jag som köpte på release, spelade ett par dagar och sen la det på hyllan?

Jag köpte på release och lade väl 80-90 timmar i speltid på 10 dagar. Sen pausade jag, och har inte återvänt än. Får se om suget kommer tillbaka vid något tillfälle.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung