TouchWiz laddningsbugg i Lollipop?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2012

TouchWiz laddningsbugg i Lollipop?

Hej!

Märkte nu efter att jag uppdaterade min Alpha till 5.0.2 att telefonen buggar lite när den laddas. Det som händer är att skärmen tänds, som när man tar loss telefonen från laddning, sedan kommer laddningsljudet och sedan slocknar skärmen igen. Har prövat med olika kablar men problemet kvarstår. Det kan förstås vara ett hårdvarufel, har ej prövat att göra en återställning, men med tanke på att problemet kom dagen efter Lollipop uppdateringen så misstänker jag mjukvarufel. Så då undrar jag till er Alpha ägare, och övriga Samsung ägare med Lollipop, ifall ni har haft/varit med om liknande bugg? Vill gärna undvika en återställning samt eventuellt skicka in telefonen på service.

//GreatLinkan

Intel 2500k @ 4.2Ghz | Noctua NH-U14S | ASUS P8Z68-V LX | Fractal Design Define R4 | Corsair XMS3 Vengeance 2x4GB DDR3 1600 Mhz | Gigabyte GTX 970 4GB | Fractal Design Newton R2 650W | Samsung 840 EVO 250GB | Seagate SSHD 1TB | Seagate Barracuda 1 TB | Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Sep 2009

Fullt normalt. Inget att oroa sig över.

Citera för svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av alteam:

Fullt normalt. Inget att oroa sig över.

Ok. Nu är det även andra dagen i rad telefonen blir jättevarm och hänger sig, är det också normalt? Suck.... Blir att återställa i dagarna och se om det blir bättre. Enligt Samsungs support så kan det vara bra att återställa ifall det blir konflikter mellan den gamla och nya mjukvaran, om det kan vara orsaken i detta fall.

Intel 2500k @ 4.2Ghz | Noctua NH-U14S | ASUS P8Z68-V LX | Fractal Design Define R4 | Corsair XMS3 Vengeance 2x4GB DDR3 1600 Mhz | Gigabyte GTX 970 4GB | Fractal Design Newton R2 650W | Samsung 840 EVO 250GB | Seagate SSHD 1TB | Seagate Barracuda 1 TB | Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

Det är ju redan vida känt att det är starkt rekommenderat att återställa vid större uppdateringar (kk -> LP) och n
r man har problem så pröva det först.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av tcntad:

Det är ju redan vida känt att det är starkt rekommenderat att återställa vid större uppdateringar (kk -> LP) och n
r man har problem så pröva det först.

Håller på med att återställa nu. Nytt för mig att man bör återställa telefonen vid större uppdateringar. Hoppas det hjälper.