Vad heter kabeln jag behöver till gammal PowerShot A650

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Vad heter kabeln jag behöver till gammal PowerShot A650

Hittade en gammal Canon PowerShot A650IS bland ärvda prylar,

saknar dock usb-kabel till den och tänkte att det finns kanske på kjell.com

Kollade online-manualen som nämner:
* interface cable IFC-400PSU
* AV Cable AVC-DC300

Men jag vet inte vad den typen av kontakt kallas, serut som snäppet större än vad mobilerna använder.

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005

@lassefrasse Ser ut som mini-USB enligt Amazon.com: http://www.amazon.com/Canon-Cable-IFC-400PCU-Cameras-Camcorde...

Types of USB connector left to right (ruler in centimeters): micro-B plug, UC-E6 proprietary (non-USB) plug, mini-B plug, standard-A receptacle (upside down), standard-A plug, standard-B plug
(Från Wikipedia)

Mini B enligt Canons hemsida: http://www.canon.se/for_home/product_finder/cameras/digital_c...

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne, nordväst
Registrerad
Feb 2002

Kolla lite längre ner i listan så ser du vilken som skulle kunna passa bäst.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Universal_Serial_Bus

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Okt 2010

@lassefrasse:

Om det bara är usb kabeln du skall ha så är det denna du skall ha:
UBS-Mini

update: kollat med den Powershot vi har liggandes här och kabeln stämmer...

Processor: Intel Core i7 3970X 4.6GHz Moderkort: ASUS P9X79 Deluxe Grafikkort: 2xGeForce GTX1080 8Gb Nätaggregat: Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum HDD: 1 Intel 910 PCIe 800GB, RAID1 2xSSD OCZ Vertex 3 480GB,Chassi: Antec Performance One P280 XL-ATX Super Ram: HyperX 64GB DDR3 PC3-19200 2400MHzSkärm: Asus 3X28" PB287QNAS: Qsnap Linksys 12TBHTPC: Intel NUC & Zotac UH65

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Det var rätt vanligt att kamerorna körde via usb men hade en egen kontakt i kameraänden för att man tvunget skulle behöva köpa "originaldelar" till högre pris

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

När jag håller min microusb mobilladdar kabel intill så har den rätt bredd, men metallramen är högre och plastbiten i mitten är tjockare. som "mini-B plug" på första bilden

mini-b och microusb kanske inte är samma sak? kjell.com som lurade mig när jag sökte såg jag nu.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av lassefrasse:

När jag håller min microusb mobilladdar kabel intill så har den rätt bredd, men metallramen är högre och plastbiten i mitten är tjockare. som "mini-B plug" på första bilden

mini-b och microusb kanske inte är samma sak? kjell.com som lurade mig när jag sökte såg jag nu.

Detta är din conenctor på kameran

Så om du går in till kjell.com och säger att du skall ha
Art nr: 39789 Så får du rätt...

Processor: Intel Core i7 3970X 4.6GHz Moderkort: ASUS P9X79 Deluxe Grafikkort: 2xGeForce GTX1080 8Gb Nätaggregat: Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum HDD: 1 Intel 910 PCIe 800GB, RAID1 2xSSD OCZ Vertex 3 480GB,Chassi: Antec Performance One P280 XL-ATX Super Ram: HyperX 64GB DDR3 PC3-19200 2400MHzSkärm: Asus 3X28" PB287QNAS: Qsnap Linksys 12TBHTPC: Intel NUC & Zotac UH65

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Reaverinc:

Detta är din conenctor på kameran
Så om du går in till kjell.com och säger att du skall ha
Art nr: 39789 Så får du rätt...

Japp. Tack allihopa.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Saltsjöbaden
Registrerad
Jun 2014
Skrivet av lassefrasse:

Micro är mindre än mini.