Klippa gammalt Sim-kort till Nano?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kryptan/Lund
Registrerad
Nov 2004

Klippa gammalt Sim-kort till Nano?

Hejsan.
Jag har haft samma sim-kort i något år nu.
Jag misstänker att det är något utdaterat då själva chippet ser ut vara större än på nya.

Mitt ser ut som det till vänster. Går det att klippa så det blir ett Nano? Tänker på att jag måste klippa i chippet/metallen.

Ja jag vet att jag kan beställa ett nytt tack så mycket

CPU: I7 2600k @ 4.4ghz med Noctua NH-D14 GPU: GTX 1070 med Accelero Xtreme III @2 120mm cf-v12hp hydro dynamic @skitsnabbt. MODERKORT: Gigabyte GA-Z77X-UD3H. RAM: 16GB DDR3 PC19200/2400MHz@2133MHz. HÅRDDISK: Samsung 850 EVO 250GB SSD, Intel SSD 320 Series 160GB , 4 Mekaniska. MONITOR:1 Samsung S27A950D 3D" MONITOR:2 Samsung 2693HM 25,5" MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012

Är du seriös?

Edit: Det ska tydligen, trodde inte det gick men enligt dessa så ska det ju vara möjligt. Nano
Nano

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svartå. :)
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av SCORPIUS:

Hejsan.
Jag misstänker att det är något utdaterat då själva chippet ser ut vara större än på nya.

Mitt ser ut som det till vänster. Går det att klippa så det blir ett Nano? Tänker på att jag måste klippa i chippet/metallen.
http://www.gamereactor.se/media/forum/se/8869151_69.jpg

Om du är lika Überskillad på att klippa korten som jag är, så kan du lyckas.
Men se upp, även dom yttersta flänsarna måste vara med, samtidigt som kortet skall kunna sättas i korthållaren.
Och FÖR GUDS SKULL håll koll på var du har det lilla avklippta hörnet.
Du har ett rent helvete framför dig annars, då man får hålla på och krångla med att sätta i det och ta ur det oftast rätt många gånger, innan telefonen hittar kortet och upprättar anslutning.
/Lifooz

Frer8833:
Jag läste nyss att det behövs hdmi 2.1 eller DP 1.4 för att överföra 4k 120hz till TV-n från datorn. Då behövs också Nvidias senaste starkaste GPU RTX 6000 som har DP 1.4 och nån nyaste starkaste, tror jag, dator-CPU. Har TV-toppmodellerna som du nämnde hdmi 2.1 eller dp 1.4? Annars får jag glömma på ett tag att spela på 4k 120hz. Swedx har paneler på 4k 120hz (visste du inte detta?) men de har bara hdmi 2.0, så jag skrev till dem att uppdatera display-kontakten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av SCORPIUS:

Hejsan.

Har själv använt denna, skriv ut och börja klipp, lycka till! http://www.gosoftworks.com/GoSoftWorks/NanoSIM_files/nanosima...

Asus P8P67 | i7 2600k | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Intel 520 240GB

Macbook Pro Retina 15'' 2.6Ghz | 16GB | 512GB Late 2013

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2002

Bara att klippa och fila till. Du kan behöva tunna till det lite också, bara ta en nagelfil eller nåt, men det märker du om det behövs eller inte.

Har klippt massor av kort, aldrig misslyckats.

edit: Går inte med ditt såg jag då själva chippet är större, det kommer att gå sönder. Fixa ett nytt kort.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Nov 2006

Gå till närmaste Phonehouse / Tele2 / ComviQ / Telia / Telenor och allt va dem nu heter, butik.

Och så ber du dem klippa det bara.. Enkelt som en plätt!

Dom har en tång man lägger kortet i och klipper bara..

Chassi: Corsair Obsidian 800D Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING
CPU: i7 6700K @ 4.7Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR4 2800Mhz CL14
GPU:
ASUS STRIX GTX 1080 DCUIII Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tagentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: Logitech G633 Kylning: 5X Noctua NF-P12 120mm Skärm: Eizo Foris FS2333-BK Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Feb 2006

Absolut inga problem, gjort det flera gånger.

Det är bara att saxxa tills det passar, eller så mäter man. Hursomhelst brukar man få klippa lite i metallytorna, men det gör inget. Själva "datorn" är mindre än den minsta kontaktytan i mitten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vimmerby
Registrerad
Jul 2002

Bara att googla:

http://feber.se/iphone/art/252225/s_skr_du_till_ett_nanosim/

Jag vet vad du skrev, men varför beställer du inte ett nytt från din operatör?

Edit: Har själv ingen praktisk erfarenhet, men som Agile skriver, så ser ditt kort lite större ut, så det kanske inte funkar...?

Keep on boppin´

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av SCORPIUS:

Hejsan.

Du kan vara lugnt. Du missar ingenting så att säga..

Besvära dig endast om du byter till en telefon som har denna passning...
Telefontillverkare använder nanosim för att göra telefonen antingen mindre eller få plats med annat.

Om du verkligen känner behov för det så:
http://feber.se/iphone/art/252225/s_skr_du_till_ett_nanosim/

CPU: i7 5820k [4.3GHz] | Kylning: Corsair H100iGTX | MB: Asus x99-A| RAM: Corsair 16GB RAM (2666MHz) | GPU: Gigabyte GTX 980Ti | SSD: Samsung Pro 840 -256GB, Intel 520 -120GB | HD: 2x2TB Western Digital | CHASSI: Antec P280 | LJUDKORT: Asus Xonar DG | SKÄRM: Samsung 27" IPS (2560x1440) SA850T | Nätverkskort TP-Link TL-WDN4800

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jan 2009

Bara att gå till kjell & Company och köpa en stans för 69kr

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Feb 2013

Skaffa nya SIMkort. Det blir alltid sämre att klippa och om det är gammalt så kanske det inte stödjer t.ex. LTE

Speldator: Intel core i5 3570k 4,4GHz@1,272V| Asus P8Z77-I DELUXE | Gigabyte GTX1060 6GB Windforce 2X | Fractal Design Node 304 | Cooler Master Hyper 212 EVO |Crucial MX300 525GB SSD | 2TB Seagate Barracuda 3,5 HDD | Corsair Vengeance LP 16GB (2x8) 1600MHz cl10 | Be Quiet! Straight power 600w 80+ Gold |Windows 8.1| Laptop: Lenovo T420ip + 660Ti eGPU Kringutrustning: Qpad MK-85 Pro MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Audio Pro Addon T14

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Mar 2003

Kommer gå att klippa, gjort det hundratals gånger.

Men tänk på att kortet kan få vassa kanter som gör att det kan fastna i telefonen, och ingen garanti täcker det.

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”