The Sims 3 på Windows 10?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Maj 2013

The Sims 3 på Windows 10?

Tjenare!
Tror ni att The Sims 3 kommer fungera på Windows 10?
Jag har googlat lite men vissa säger att det kommer fungera, vissa säger att det inte kommer fungera så jag är lite osäker :/
Vad tror ni?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jan 2002

Det funkar fint på insider preview iallafall.

Andreas

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2011

@H2O iBlue: tror det kommer fungera, windows kan väl inte göra ett operativ system som inte är bakåtkompatibel?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2009
Skrivet av Xcym:

@H2O iBlue: tror det kommer fungera, windows kan väl inte göra ett operativ system som inte är bakåtkompatibel?

det kommer nog funka, annars får du köra bakåt kompabilitet till windows 8

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Maj 2013

Alright tack för era snabba svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2011

@Christley: lol, va för en gångsskull seriös så här dags på natten

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av Xcym:

Inte helt och hållet förstås, men de kan göra ändringar som påverkar en hel del. T.ex. mellan XP och Vista var det många skrivare som hade problem (ny drivrutinsstruktur i Vista+).

Det kommer finnas spel som får problem med Windows 10 även om de är få. Någon programmerare någonstans som gjort en liten genväg som slutar fungera som tänkt t.ex.

Här är en lista med en del spel testade. Runt 20 stycken som fått problem, flera med DRM-problem faktiskt (typiskt). Inget Sims på listan tyvärr.
http://answers.microsoft.com/en-us/insider/forum/insider_wint...