Steam inhome-streaming med användbar HOST?

Permalänk
Medlem

Steam inhome-streaming med användbar HOST?

Försöker ta reda på eller få igång att kunna använda datorn även när den streamar ett spel till en client så den inte låses helt till just spelet. Enligt Valve själva så låses host systemet till spelet men jag funderar om man kan komma runt det och om någon av er har testat det?

Av det jag kollat upp så har några försökt göra via olika TTYer men då låste sig spelet/fönstret tills man kom tillbaka till rätt TTY. Systemd multiseat tillåter flera inputsystem och flera användare på samma system på samma gång kanske är detta vägen där man har en "Spel" användare som kommer vara host och vara låst till spelet och sedan primära användaren som kommer använda systemet som vanligt?

Så TLDR har någon av er testat gå runt låsningen av HOST för Steam inhome-streaming.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Smart att tänka på multiseat, det skulle ju kunna funka. Är det skillnad på vanliga multiseat genom xorg och systemd-multiseat, eller är det den gamla vanliga du tänker på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av samots:

Smart att tänka på multiseat, det skulle ju kunna funka. Är det skillnad på vanliga multiseat genom xorg och systemd-multiseat, eller är det den gamla vanliga du tänker på?

Systemd har några multiseat funktioner som använder xorg multiseat som skall göra det lite enklare. Vet också att det skall funka på ett och samma grafikkort också men arch wikin har faktiskt lite här skall kolla runt för jag minns att jag såg ett forum post hur man confar med systemd.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.