Är detta verkligen en äkta heliopan-vara (UV/IR-filter)?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011

Är detta verkligen en äkta heliopan-vara (UV/IR-filter)?

Tjena! Jag är i behov av en IR/UV filter för min bmpcc och även kommande fotokamera och heliopan tycks ska göra bra sådana filter. Har kikat på B+W, Hoya å Dörr men dessa tycks inte täcka tillräckligt spann i ljusspektrumet. Jag hittade en här på eBay till nästan för bra pris men kartongen ser ju sjukt sunkig ut (notera att 0,75 är höjden på filtret och INTE filterdiameter):

http://www.ebay.com/itm/Heliopan-Digital-IR-UV-Filter-52x0-75...

Är detta en äkta heliopan-vara eller äré nått lurt? Säljaren tycks vara från Tyskland där heliopan kommer ifrån så då kan priset stämma eftersom på bhphotovideo är samma vara dyrare (http://www.bhphotovideo.com/c/product/156797-REG/Heliopan_705...) vilket kan bero på import osv?

Tack för svar på förhand! / AplAy.

Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

/tills du får bättre svar/
Jag vet inget om filter men väldigt mycket annat är billigare i Tyskland. Halva priset på bildelar.
Riktigt knasigt är det att svenska delar är billigare att köpa i Tyskland.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall (Forsa)
Registrerad
Sep 2003

att det är billigare kan vara hårdare konkurrens och andra skatter
jag beställer gärna från Tyskland dom har ganska snabba leveranser

Låda Phobya UltraBig Watercase V.1 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm radiatorer Minne4 X 8Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik 2 x MSI GTX 1070 8GB Sea Hawk EK X HB-SLI AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm Benq XR3501 AMVA 35" Curved

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristinehamn
Registrerad
Okt 2010

Med tanke på att säljaren har 100% feedback, vilket är extremt ovanligt, så är det väl bara att slå till om priset är rätt.