Moderkortet tappar kontakten över natten

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Moderkortet tappar kontakten över natten

Hej!

Jag har precis byggt ihop min nya dator och allt verkar frid och fröjd.
Det första problemet kom när jag inte fick någon signal ur grafikkortet (MSI Gaming GTX 960 2GB) utan bara onboard graphics (i5 4460).
Jag tog ur grafikkortet och stoppade in det i pci-e fickan igen (Asrock Anniversary Z97) och då helt plötsligt fungerade det.
Nästa dag när jag skulle starta datorn var jag tillbaka på ruta ett, moderkortet uppfattar inte att det sitter nåt grafikkort i och kan därmed inte ge någon signal. Jag tog ut GPU och gjorde exakt samma sak som tidigare dag och stoppade tillbaka det i moderkortet, allting fungerade.
Nu på TREDJE dagen när jag startar datorn är det exakt samma visa, ingen signal, moderkortet känner inte att det sitter nåt grafikkort i pci-e slotten.

Vad ska jag göra????

Jacob

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kista
Registrerad
Sep 2011

Uppdatera ditt BIOS till det allra senaste.

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Stefan93:

Uppdatera ditt BIOS till det allra senaste.

Har gjort!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kista
Registrerad
Sep 2011

Finns inte riktigt något att göra förutom att reklamera moderkortet?

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ligger i norr
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av KZG:

Ingen som har en aning?

Några förslag:
-Felaktigt chassi så att grafikkortet inte bottnar i PCIe-sloten.
-Felaktiga/saknade distanser så att moderkortet sitter för lågt i chassit.
-Glapp i PCIe kontakt/sladd (extraström)
-Prova resetta BIOS(ClrCmos), det kan ibland lösa de märkligaste problem...

tillägg

Bara en enda ros på ett evigt klänge
så är livet
trist varar länge
men underbart är kort -
alldeles för kort

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Inlägg raderat

§4.0 Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderatorn

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud