Muspekaren flyttar sig konstigt vid vissa rörelser

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

Muspekaren flyttar sig konstigt vid vissa rörelser

Hej! Vet inte om jag skriver i rätt tråd (ursäktar om det är fel är inte så van vid detta forumet). Min muspekare har under den senare tiden börjat bete sig konstigt när jag flyttar musen på speciella sätt.
Jag har en Roccat Kone XTD (Senaste drivrutiner och frimware)

Problem Nr.1 uppstår när jag flyttar musen väldigt snabbt över en sträcka på över ca 10 cm - när jag gör detta flyttar sig inte muspekaren lika långt som den hade gjort om jag inte rörde den lika fort. (Har musacceleration och annat avstängt, i alla fall i windows och i roccats configprogramm.)

Alltså om jag rör musen från ena sidan musmattan till andra så flyttar sig musen över hela skärmen men om jag rör musen jättefort så flyttar den sig bara över halva skärmen.

Problem Nr.2 är att när jag rör musen i linjen y=-x (För er som inte är matematiker snett upp vänster eller snett ner till höger) så känns det som att muspekaren rör sig genom vatten den går mycket långsammare och känns trög på något sett (svårt att förklara).

Har sökt i evigheter men inte hittat någon lösning och orkar inte installera om datorn just nu. Någon som har en aning om vad felet kan vara?

PS Behöver ni mer info om mina komponenter eller mjukvaror så bara fråga på!

EDIT: Min Windows sense är 6, min DPI är 800 och polling rate är 1000hz.
EDIT2: Använder Windows 7 och denna drivrutinen Roccat XTD Driver 1.18 FW 1.20

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Jan 2006

Har du provat på olika underlag?
Kan ju vara fel på musen?

Overkill?!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av danne_silver:

Har du provat på olika underlag?
Kan ju vara fel på musen?

Testade på bordet nu och det verkar inte vara några fel alls nu.. brukar tänka på det mesta men det hade jag inte alls tänkt på. Använder trotts allt en Razer Goliathus speed edition som kostade väldigt mycket för en "tygbit".

Den har fungerat som den ska innan vet du vad felet kan vara? Smutsig eller något liknande kanske?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Jan 2006
Skrivet av rrasmuuus:

Testade på bordet nu och det verkar inte vara några fel alls nu.. brukar tänka på det mesta men det hade jag inte alls tänkt på. Använder trotts allt en Razer Goliathus speed edition som kostade väldigt mycket för en "tygbit".

Den har fungerat som den ska innan vet du vad felet kan vara? Smutsig eller något liknande kanske?

Nä ingen aning vad felet kan vara faktiskt.
Men om den fungerat innan så verkar det ju skumt..
Det är inte nå smuts vid sensorn?

Overkill?!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av danne_silver:

Nä ingen aning vad felet kan vara faktiskt.
Men om den fungerat innan så verkar det ju skumt..
Det är inte nå smuts vid sensorn?

Där var nog den testade att ta en tops och rengöra och det hjälpte!
Tack så mycket för hjälpen nu kan jag börja slakta med AWPen på CS igen