Viktigt! Hackade Steam Konton!

Permalänk
Medlem

Viktigt! Hackade Steam Konton!

Just nu verkar det ske en hel del konstigheter på Steam!

Flertalet CS:GO spelare får sina Steamkonton hackade..

Här är några utav dem!

http://www.twitch.tv/sodapoppin
http://www.twitch.tv/summit1g
http://www.twitch.tv/joshog
http://www.twitch.tv/pintipanda

Tagit bort "skrik" (caps lock) //moderator
Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk

"hackade"? På vilket vis?

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

"hackade"? På vilket vis?

Du blir inloggad från olika ställen, och lösenordet ändras!
En del har fått saker tradade!?
De flesta cs spelarna på Twitch verkar ha råkat ut för detta..

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Inget hack. Räcker med att veta kontonamn/email-adress för att återställa lösenordet till kontot.
Med andra ord, du blir utloggad.

Permalänk
Medlem

Tydligen en bugg i webbgränssnittet som tillåter att man byter lösenord utan e-postadress.

Random tråd på Reddit Borttagen då den beskrev hur man gjorde
New på /r/steam

Verkar vara fixat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalich:

Inget hack. Räcker med att veta kontonamn/email-adress för att återställa lösenordet till kontot.
Med andra ord, du blir utloggad.

Flera på steam har mist saker. Någon har tradeat bort saker ifrån deras konton.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=QPl_BJoBaVA&feature=youtu.be

Video som förklarar hur folk gör detta. Tydligen inget man kan göra åt just nu, inte ens ändring av lösenord funkar. Det som är bra är att konton vars lösenord ändras via detta sätt får en 5 dagars ban!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

ingen aning vad som händer men jag är glad att jag säljer alla mina items hela tiden.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Verkar dessutom redan ha blivit fixat i form av att man behöver ange en kod man får i mailet för att kunna återställa lösenordet.

Permalänk
Medlem

Galen Aftonbladet rubrik.
Inte mycket till hacking, dock galen tabbe från Valves sida.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Galen Aftonbladet rubrik.
Inte mycket till hacking, dock galen tabbe från Valves sida.

Sorry för det! Jag förstod det helt annorlunda ifrån början.. Ville bara varna folk

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Detta kan förklara varför via mitt Steam konto så drog paypal 400 euro, men ändrade allt och nu är det ordnat och jag fick pengarna tillbaka inom 48 timmar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

Detta kan förklara varför via mitt Steam konto så drog paypal 400 euro, men ändrade allt och nu är det ordnat och jag fick pengarna tillbaka inom 48 timmar!

Borde inte ha gjort det då när man loggar in från en annan dator så behöver man email verification av steam guard ändå.
Det är bara kända spelare och streamers som blir drabbade av detta då deras fans spammar lost password konstant vilket tvingar ägaren att ändra lösenord hela tiden.

Rubriken lät som om de hade fått sina konton kapade när det i själva verket bara handlar om att de inte får tillgång till sitt konto.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Precis som folk skriver så var det ingen som tog någon skada av det. Satt och kollade på just Summit när det hände, hela chatten satt och spammade att han blivit av med skins för $20.000.
Vilket inte stämde. Han sa själv att han hade spelat bort dem på typ csgojackpot..

Så det enda som egentligen har hänt är att folk blev tvingade att byta lösenord. Inget annat.