Hjälp vid reklamering av telefon

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

Hjälp vid reklamering av telefon

Hej nu har oturen drabbat en rejält..
Jag skrev i en annan tråd om att mitt hörlursuttag avr trasigt för tredje gången och jag skulle reklamera den i helgen nu.
Tråden: http://www.swedroid.se/forum/thread...-pa-min-z3-compact.1210...
Så igår(dan när ja skulle reklamera) låg jag på en klippa vid vattnet, mobilen gled såklart ur byxan och föll kanske 1 dm och hela skärmen sprack( vilekt är rätt otroligt) och även på vissa delar så slutade touchen fungera så den är oanvändbar.
Jag gick till en tele2 butik och de dom sa var att jag måste lämna in telefonen först för att dom ska laga skärmen, annars kommer dom inte ens kolla på hörlursuttaget då det är en yttre skada. Att byta skärmen skulle kosta enligt dom runt 3,5k, vilket låter konstigt när en ny kostar 3900? De sa även att de på verkstaden skulle märka om man inte lämnade till en sony auktoriserad verkstad och då skulle garantin inte gälla längre.
SEN efter att jag lagat skärmen då kunde jag komma igen och då skicka in den för att de skulle kolla på hörlursutagett och då kunna reklamera den. Det låter ju helt sjukt att jag ska betala för skärmen för att sedan lämna in den för att de sedan ska kassera den, de måste ju kunna kolla om hörlursutagett inte funkar även om skärmen är trasig, telefonen funkar ju annars och går på, de är bara touchen som är sönder.

Tror ni man kan göra något? Har skrivit ett mail till sony support och tele2 kundtjänst

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Feb 2012

Det är bättre att ringa istället. Det är sällan de svarar på mail.

Chassi: Fractal Design R5 CPU: Intel i7 6700K RAM: 16Gb DDR4 Moderkort: Asus Z170 Pro Grafik: GTX 1080 STRIX OS: W10
Bra Steam design: Metro for Steam Mitt Nintendo ID: SW-0939-9900-1006

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skara
Registrerad
Jan 2009

Bytte skärm på en Z1 compact hos Sony Experia Care för 1.195kr i förra veckan, kontakta dem direkt istället för tele2, de byte även hörlursuttaget utan extra kostnad utan att jag begärt det.

Skickades från m.sweclockers.com